
NEWS’ stærke position har givet TV 2 mange nye kunder, som har fundet et nyt, attraktivt produkt i TV 2s palet af reklamemuligheder.
Salgsdirektør Peter Olafsson, TV 2 TV Salg. (Foto: Miklos Szabo / TV 2)
De seneste års store fremgang for TV 2 NEWS har givet TV 2 en række nye kommercielle partnere, som kan anvende TV 2 NEWS i deres annoncering over for virksomhedskunder – den såkaldte Business-to-Business-kommunikation (BtB). En ny salgsmodel på TV 2 NEWS har også gjort kanalen attraktiv, og dermed oplever kanalen stor stigning i reklameomsætningen.
- TV 2 NEWS har oplevet massiv vækst i nye kunder – vi taler om tocifrede procentstigninger. Her er i stort omfang tale om kunder, der tidligere har haft svært ved at finde reklameprodukter hos TV 2, som var attraktive for deres markedsføring. Nu har vi den rigtige og slagkraftige vare på hylden til disse annoncører, siger salgsdirektør Peter Olafsson, TV 2 TV|Salg.
For TV 2 er det også opløftende, at TV 2 NEWS både tiltrækker nye annoncører og annoncører, som tidligere har været på NEWS med succes og derfor vender tilbage.
- I TV 2 NEWS' første år kunne annoncører udelukkende købe partnerskaber for et helt år ad gangen. Nu er salgsmodellen mere fleksibel, og man kan være kommerciel partner i kortere perioder på f.eks. en måned eller et kvartal. Det har gjort TV 2 NEWS attraktiv for endnu flere annoncører i 2011 og i 2012, siger Peter Olafsson.
TV 2 arbejder også på, at TV 2 NEWS får en endnu stærkere placering i det offentlige rum, hvor kanalen allerede nu viser nyheder og indslag i bl.a. københavnske S-tog, i Arrivas tog i Jylland, hos Nordjyske Jernbaner, Færgerne Mols-Linien og hos en række busselskaber i forskellige dele af landet.
Netop i dag, onsdag 14. marts, har TV 2 offentliggjort en aftale med FynBus, så også de fynske buspassagerer kan se nyheder og tv-indslag fra TV 2 NEWS.