Tv-seningen uge 15:Krimi-tv topper hitliste

19. april 2011;
Af: TV 2 Kommunikation

TV 2s kriminalmagasin" topper hitliste - og TV 2 vandt tvillingedåb. Flotte premierer på TV 2, Zulu og Charlie - og strålende forårssæson for "Live fra Bremen" og "Den blinde vinkel".

Ugens klassiske udgave af "Station 2" med Niels Brinch og Anne-Katrine Bondo (i midten) topper ugens tv-hitlister. Også "Station 2 Efterlyst" med Trine Panum Kjeldsen (th.) er godt placeret på ugens hitlister. (Foto: Miklos Szabo / TV 2)


Uge 15 byder på stor TV 2-dominans på listen over de mest sete programmer blandt de 21-50-årige.

Blandt de 15 mest sete programmer er de 14 fra TV 2. En genudsendelse af et afsnit af "Spise med Price" er eneste DR1-program blandt de 15 mest sete udsendelser i denne aldersgruppe.

Ugens topscorer på begge tv-hitlister er kriminalmagasinet "Station 2", mens "Den som dræber" for første gang faldt til under én million seere blandt alle danskere.

Succes for "Ingen kære mor" - flot sæson til "Live fra Bremen"
Ugen bød herudover på en række gode seeroplevelser for TV 2s kanaler.

TV 2s nye programserie "Ingen kære mor - alene i junglen" fik en flot modtagelselse med 772.000 seere blandt alle danskere, en seerandel på godt 30 procent og en tredjeplads på tv-hitlisten blandt de 21-50-årige.

Sæsonen sluttede fredag for "Live fra Bremen" og det nye satiriske show "Den blinde vinkel", som begge har haft en flot sæson. "Live fra Bremen" fik 14 procent flere seere i foråret 2011 end i foråret 2010, og "Den blinde vinkel" sluttede sæsonen med seerrekord. Læs mere her.

Fra torsdagens meget sete tvillingedåb. (Foto: Polfoto)


Stor interesse for tvillingedåben
Ugens største begivenhed var dog den kongelige tvillingedåb i Holmens Kirke torsdag 14. april, og her var TV 2 den klart foretrukne kanal hos danskerne.

Begivenheden foregik på en almindelig torsdag eftermiddag, men alligevel var der over 1,1 mio. seere foran tv-skærmene, da flest danskere fulgte med.

Læs mere om seningen af tvillingedåben her.

Premiere-succes på TV 2 Zulu og TV 2 Charlie
På TV 2 Zulu fik premieren på kanalens nye comedyserie "Anstalten" 200.000 seere. Læs mere her.

Også TV 2 Charlie leverede en flot premiere i sidste uge, da 179.000 danskere så første afsnit af "De Bedste Grin" med Jarl Friis-Mikkelsen som vært. Læs mere her.

Top 20 - 21-50 år - uge 15 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. TV 2 Station 2 449.000 42 2. TV 2 Den som dræber 435.000 42 3. TV 2 Ingen kære mor - alene i junglen 344.000 30 4. TV 2 Live fra Bremen 342.000 33 5. TV 2 Rush Hour 3 340.000 33 6. TV 2 Dagens mand 326.000 30 7. TV 2 Desperate Housewives 325.000 31 8. TV 2 Hva' bruden ikke ved 308.000 31 9. TV 2 Extrem - trang til opmærksomhed 289.000 28 10. TV 2 Den blinde vinkel 288.000 34 11. TV 2 Alarm 112 277.000 24 12. DR1 Spise med Price - En kartoffel er en .. 267.000 33 12. TV 2 Station 2 Efterlyst 267.000 27 14. TV 2 Danmark ifølge Bubber 257.000 25 15. TV 2 Liebhaverne 249.000 28 16. TV 2 Frækkere end politiet tillader 2 240.000 26 17. DR1 Olsen-bandens flugt over plankeværket 236.000 28 18. DR1 Det Nye Talkshow - med Anders Lund .. 224.000 22 19. DR1 Bonderøven 223.000 26 20. DR1 Hva' så Danmark? 215.000 27

 

 

Danskernes tv-sening fordelte sig således:

Ugens tv-sening 11.-17. april 2011 Kanal Alle seere Share i % 21-50 år Share i % TV 2 6 t 11 min 28 6 t 09 min 27 TV 2 Zulu 0 t 37 min 3 1 t 00 min 4 TV 2 Charlie 0 t 52 min 4 0 t 30 min 2 TV 2 FILM 0 t 12 min 1 0 t 16 min 1 TV 2 NEWS 0 t 39 min 3 0 t 35 min 2 DR1 4 t 03 min 18 2 t 53 min 12 DR2 0 t 58 min 4 0 t 45 min 3 DR Update 0 t 08 min 1 0 t 06 min 0 DR HD 0 t 14 min 1 0 t 16 min 1 DR K 0 t 11 min 1 0 t 09 min 1 DR Ramasjang 0 t 24 min 2 0 t 15 min 1 TV3 1 t 09 min 5 1 t 47 min 8 TV3+ 0 t 58 min 4 1 t 29 min 6 TV3 PULS 0 t 20 min 1 0 t 30 min 2 Kanal 4 0 t 28 min 2 0 t 45 min 3 Kanal 5 0 t 50 min 4 1 t 15 min 5 6'eren 0 t 29 min 2 0 t 40 min 3 Discovery 0 t 15 min 1 0 t 23 min 2 TV 2 SPORT 0 t 24 min 2 0 t 22 min 2 Eurosport 0 t 08 min 1 0 t 05 min 0 Canal9 0 t 07 min 0 0 t 09 min 1 Andre 2 t 49 min 13 2 t 50 min 12 I alt 22 t 26 min 100 23 t 10 min 100

 

 

De mest sete nyhedsudsendelser var:

Seertal for nyheder og vejret i uge 15 (12 år+) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. TV 2 Regionalprogram 19.30 726.000 42 2. TV 2 NYHEDERNE 19.00 665.000 43 3. TV 2 NYHEDERNE 22.00 og SPORTEN 626.000 31 4. DR1 TV AVISEN 21.00 613.000 26 5. TV 2 Regionale nyheder 22.20 522.000 28 6. DR1 SportNyt 18.55 / 21.50 457.000 22 7. TV 2 SportsNYHEDERNE 18.05 427.000 41 8. TV 2 Regionale nyheder 18.10 413.000 40 8. DR1 TV AVISEN 18.30 412.000 32 10. TV 2 NYHEDERNE 18.00 og FINANS 391.000 40 11. TV 2 VEJRET (gns. af uds. efter kl. 18) 331.000 24 12. TV 2 SportsNYHEDERNE 07.00-09.00 204.000 59 13. TV 2 NYHEDERNE 07.00-10.00 197.000 58 14. TV 2 SportsNYHEDERNE 16.05 125.000 28 15. TV 2 NYHEDERNE 16.00 og FINANS 122.000 27 16. TV 2 Regionale nyheder 16.10 114.000 27 17. DR2 Deadline 22.30 110.000 7 18. TV 2 Regionale nyheder 12.10 96.000 32 19. TV 2 NYHEDERNE 12.00 og FINANS 95.000 31 20. TV 2 NYHEDERNE 14.00 og FINANS 70.000 20 21. DR1 DR Update 15.00 46.000 12 22. DR2 Deadline 17.00 45.000 6 23. DR1 DR Update 12.00 37.000 12

 

 

Hitlisten over 20 de mest sete programmer (3 år+) ser således ud:

Top 20 - seere 3 år+ - uge 15 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. TV 2 Station 2 1.013.000 41 2. TV 2 Hvem vil være millionær? 969.000 42 3. TV 2 Den som dræber 906.000 37 4. TV 2 Ingen kære mor - alene i junglen 772.000 31 5. DR1 21 Søndag 748.000 31 6. DR1 Kender du typen? 720.000 32 7. TV 2 Station 2 Efterlyst 712.000 31 8. TV 2 Live fra Bremen 710.000 31 9. DR1 Bonderøven 699.000 34 9. DR1 Olsen-bandens flugt over plankeværket 699.000 32 11. TV 2 Tvillingedåben - kongelig dåb i Holmen.. 681.000 54 12. DR1 Kontant 677.000 27 13. TV 2 Hva' bruden ikke ved 672.000 29 14. DR1 Hva' så Danmark? 671.000 33 15. TV 2 Tvillingedåben - den kongelige familie.. 663.000 51 16. DR1 Spise med Price - En kartoffel er en .. 648.000 32 17. DR1 Cirkusrevyen - en stor familie 619.000 25 18. DR1 Smag på Norden 616.000 27 19. TV 2 Rush Hour 3 612.000 26 20. DR1 Det Nye Talkshow - med Anders Lund .. 611.000 27

 

 

De 21-50-åriges tv-sening på de reklamefinansierede kanaler var fordelt således:

Kommerciel seerandel 21-50 år - i % Kanal Uge 15 2011 (til 17. april) TV 2 (ekskl. TV 2 FILM) 52,4 55,6 Viasat 23,9 23,2 SBS TV 17,3 15,8 Discovery 2,5 2,5 TV 2 SPORT 2,3 1,5 MTV 0,6 0,6 Canal9 0,9 0,7

 

 

Antallet af tv-seere på TV 2 NEWS

Daglig kontaktflade og seertid for TV 2 NEWS (set mindst ét minut) Kanal Daglige kontakter Daglig seertid TV 2 NEWS 714.000 41 min. DR Update 399.000 14 min.

 

 

Seertilslutningen til TV 2-regionerne:

Regionalprogram 19.30 - uge 15 TV 2-region Tv-rating i % Share i % TV2 ØST 24,4 59 TV/MIDT-VEST 20,5 58 TV 2/FYN 19,1 53 TV2/NORD 15,9 43 TV 2 | ØSTJYLLAND 15,7 43 TV SYD 13,9 40 TV 2/ Lorry 11,4 31

 

 

Billede {0} af {1}