Tv-seningen uge 14: Bubber sætter dagsorden

11. april 2011;
Af: TV 2 Kommunikation

TV 2s krimiserie, "Den som dræber", er endnu en gang ugens mest sete program, mens det mest omtalte var "Danmark ifølge Bubber".

Bubber i debat med formanden for Dyreetisk Råd, Peter Sandøe, i udsendelsen "Danmark ifølge Bubber". (Foto: Henning Wedege / TV 2)


Det fik i dén grad folk op af stolene, men også ind foran fjernsynet, at sidste uges afsnit af "Danmark ifølge Bubber" tog fat i det stærkt kontroversielle emne dyresex.

Blandt de 21-50-årige blev programmet set af 457.000 danskere, hvilket er det næsthøjeste seertal til "Danmark ifølge Bubber" i den målgruppe - og i øvrigt også sidste uges næstmest sete program i denne aldersgruppe.

I det store univers beretter 750.000 seere også om stor interesse for emnet, der på forhånd havde mødt stor modstand.

Stemningen vendte dog, efter, at TV 2 havde sendt programmet, og på nettet, i avisernes læserbreve og i mails til TV 2 var der masser af ros til TV 2, Bubber og redaktionen af "Danmark ifølge Bubber" for at sætte det kontroversielle emne til debat. Det kan du læse mere om her

Programmet skabte i øvrigt også masser af politisk debat samt krav om forbud mod dyresex fra dyreværnsforeninger.

"Den som dræber" var i søndags rykket ind i et råt fængselsmiljø. (Foto: Per Arnesen / TV 2)


Solen stjal krimiseere
Mens "Danmark ifølge Bubber" var ugens mest omtalte, var TV 2s krimiserie "Den som dræber" endnu engang ugens mest sete med 1.026.000 seere - selv om serien mistede lidt seere til weekendens fantastiske sommervejr.

Faldet skete dog primært i den ældre del af befolkningen, idet der blandt de 21-50-årige var 527.000 seere - blot 2.000 færre end til forrige søndags afsnit.

De unge ser TV 2
I målgruppen af 21-50-årige er det i øvrigt bemærkelsesværdigt, at kun "Gintberg på kanten" kan blande sig blandt de mest sete programmer, ligesom hitlisten over målgruppens mest sete programmer kun indeholder tre programmer, der ikke blev sendt på TV 2.

Også TV 2 Zulu og TV 2 Charlie havde en god uge trods konkurrence fra bl.a. Champions League-fodbold. Zulu havde årets næstbedste uge blandt de 21-50-årige, mens TV 2 Charlie fik årets tredjebedste uge i sin kernemålgruppe af seere over 50 år.

Top 20 - 21-50 år - uge 14 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. TV 2 Den som dræber 527.000 49 2. TV 2 Danmark ifølge Bubber 457.000 42 3. TV 2 Station 2 Special: Hotel Gitterly 358.000 33 4. TV 2 Klamphuggerne: Borte med blæsten 335.000 35 5. TV 2 Station 2 Patrulje - grænsestrømer 329.000 32 6. TV 2 En verden udenfor 325.000 35 7. DR1 Gintberg på kanten - Thyborøn 324.000 37 8. TV 2 Extrem - sikring mod hjemmerøveri 316.000 30 8. TV 2 Live fra Bremen 308.000 31 10. TV 2 Den blinde vinkel 300.000 35 11. TV 2 Vores virkelig store familie 295.000 26 12. TV 2 Dagens mand 288.000 26 13. TV 2 Desperate Housewives 285.000 26 14. TV 2 Frækkere end politiet tillader 283.000 30 15. TV 2 Alarm 112 275.000 25 16. DR1 21 Søndag 272.000 24 17. TV 2 Hvem vil være millionær? 269.000 27 18. TV 2 Liebhaverne 265.000 29 19. TV 2 Hva' bruden ikke ved 256.000 25 20. DR1 Kongehuset indefra 253.000 25

 

 

Danskernes tv-sening fordelte sig således:

Ugens tv-sening 4.-10. april 2011 Kanal Alle seere Share i % 21-50 år Share i % TV 2 5 t 49 min 26 5 t 49 min 26 TV 2 Zulu 0 t 40 min 3 1 t 11 min 5 TV 2 Charlie 0 t 51 min 4 0 t 25 min 2 TV 2 FILM 0 t 12 min 1 0 t 17 min 1 TV 2 NEWS 0 t 36 min 3 0 t 35 min 3 DR1 4 t 00 min 18 2 t 54 min 13 DR2 0 t 51 min 4 0 t 37 min 3 DR Update 0 t 08 min 1 0 t 05 min 0 DR HD 0 t 17 min 1 0 t 22 min 2 DR K 0 t 14 min 1 0 t 13 min 1 DR Ramasjang 0 t 25 min 2 0 t 13 min 1 TV3 1 t 12 min 5 1 t 51 min 8 TV3+ 0 t 59 min 4 1 t 28 min 6 TV3 PULS 0 t 19 min 1 0 t 31 min 2 Kanal 4 0 t 27 min 2 0 t 42 min 3 Kanal 5 0 t 48 min 4 1 t 10 min 5 6'eren 0 t 19 min 1 0 t 24 min 2 Discovery 0 t 13 min 1 0 t 21 min 2 TV 2 SPORT 0 t 27 min 2 0 t 26 min 2 Eurosport 0 t 20 min 1 0 t 12 min 1 Canal9 0 t 07 min 1 0 t 10 min 1 Andre 2 t 45 min 14 2 t 34 min 11 I alt 21 t 59 min 100 22 t 30 min 100

 

 

De mest sete nyhedsudsendelser var:

Seertal for nyheder og vejret i uge 14 (12 år+) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. TV 2 Regionalprogram 19.30 765.000 42 2. TV 2 NYHEDERNE 19.00 673.000 43 3. DR1 TV AVISEN 21.00 669.000 28 4. TV 2 NYHEDERNE 22.00 og SPORTEN 609.000 29 5. TV 2 Regionale nyheder 22.20 520.000 28 6. DR1 SportNyt 18.55 / 21.50 452.000 22 7. DR1 TV AVISEN 18.30 416.000 32 8. TV 2 SportsNYHEDERNE 18.05 406.000 41 8. TV 2 Regionale nyheder 18.10 406.000 41 10. TV 2 NYHEDERNE 18.00 og FINANS 390.000 40 11. TV 2 VEJRET (gns. af uds. efter kl. 18) 335.000 24 12. TV 2 SportsNYHEDERNE 07.00-09.00 202.000 58 13. TV 2 NYHEDERNE 07.00-10.00 189.000 55 14. TV 2 SportsNYHEDERNE 16.05 143.000 27 15. TV 2 Regionale nyheder 16.10 129.000 26 16. TV 2 NYHEDERNE 16.00 og FINANS 119.000 23 17. TV 2 Regionale nyheder 12.10 116.000 37 17. TV 2 NYHEDERNE 12.00 og FINANS 116.000 36 19. DR2 Deadline 22.30 96.000 6 20. DR1 DR Update 15.00 70.000 16 21. DR2 Deadline 17.00 67.000 9 22. TV 2 NYHEDERNE 14.00 og FINANS 65.000 19 23. DR1 DR Update 12.00 29.000 9

 

 

Hitlisten over 20 de mest sete programmer (3 år+) ser således ud:

Top 20 - seere 3 år+ - uge 14 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. TV 2 Den som dræber 1.026.000 40 2. TV 2 Hvem vil være millionær? 922.000 41 3. DR1 Ørkenens Sønner 903.000 39 4. DR1 21 Søndag 846.000 34 5. DR1 Gintberg på kanten - Thyborøn 826.000 38 6. DR1 Kender du typen? 792.000 34 7. DR1 Bonderøven 783.000 37 8. TV 2 Klamphuggerne: Borte med blæsten 763.000 33 9. TV 2 Danmark ifølge Bubber 750.000 30 10. DR1 Kongehuset indefra 727.000 31 11. TV 2 Station 2 Special: Hotel Gitterly 724.000 30 12. TV 2 Station 2 Patrulje - grænsestrømer 709.000 32 13. TV 2 Vores virkelig store familie 679.000 26 14. DR1 Smag på Norden 659.000 27 15. DR1 Penge 657.000 26 16. TV 2 Live fra Bremen 649.000 29 16. DR1 Kontant 649.000 26 18. DR1 Kriminalkommissær Barnaby 645.000 31 19. TV 2 En verden udenfor 630.000 30 20. DR1 Cirkusrevyen - En stor familie 626.000 25

 

 

De 21-50-åriges tv-sening på de reklamefinansierede kanaler var fordelt således:

Kommerciel seerandel 21-50 år - i % Kanal Uge 14 2011 (til 10. april) TV 2 (ekskl. TV 2 FILM) 52,8 55,8 Viasat 25,2 23,2 SBS TV 15,2 15,7 Discovery 2,3 2,5 TV 2 SPORT 2,9 1,5 MTV 0,5 0,6 Canal9 1,1 0,7

 

 

Antallet af tv-seere på TV 2 NEWS

Daglig kontaktflade og seertid for TV 2 NEWS (set mindst ét minut) Kanal Daglige kontakter Daglig seertid TV 2 NEWS 710.000 38 min. DR Update 388.000 15 min.

 

 

Seertilslutningen til TV 2-regionerne:

Regionalprogram 19.30 - uge 14 TV 2-region Tv-rating i % Share i % TV2 ØST 25,9 58 TV 2/FYN 21,9 54 TV/MIDT-VEST 20,4 56 TV2/NORD 17,9 49 TV SYD 15,9 41 TV 2 | ØSTJYLLAND 15,6 42 TV 2/ Lorry 11,6 31

 

 

Billede {0} af {1}