
"Toppen af poppen" har været med til at styrke TV 2s sene aftenflade i den hårde konkurrence. Stor fremgang til "Live fra Bremen" i forhold til foråret 2010.
"Live fra Bremen"-holdet i foråret 2011 består af (fra venstre) Esben Dalgaard Andersen, Thomas Warberg, Julie Zangenberg, Andreas Bo, Christiane Schaumburg-Müller, Lasse Rimmer, Lisbeth Wulf og Lars Hjortshøj.
TV 2s kanaler blev i uge 8 mødt af hård konkurrence fra bl.a. Champions League-fodbold mellem FCK og Chelsea og af det danske Melodi Grand Prix.
Tirsdagens Champions League-kamp blev set af 719.000, og det var klart mindre end forventet. FCK's Champions League-hjemmekamp mod Barcelona i slutningen af 2010 blev set af 891.000, og der var forventning om endnu flere seere denne gang.
En række TV 2-programmer klarede sig godt i den stærke konkurrence, og mandag sendte TV 2 således millionprogrammer i hele super primetime. Uge 8 er igen en uge, hvor der er betydelig forskel på histlisten blandt de 21-50-årige og hitlisten blandt alle danskere (se herunder).
Tv-zig-zag gavner "Live fra Bremen"
Et af de programmer, som klarer sig godt, er sketchshowet "Live fra Bremen", som endnu bedre end i foråret 2010 udnytter hullerne i fredagens "X Factor"-aften på DR1.
For mange danskere - især blandt de 21-50-årige - har fredagens tv-sening taget en zig-zag-kurs mellem "X Factor" og "Live fra Bremen". I februar 2011 har "Live fra Bremen" cirka 25 procent flere seere end i februar 2010. Se sketchen "Anne og Lotte" fra den nye sæson af "Live fra Bremen".
De tre uger med "Toppen af poppen" har klart løftet TV 2s seertal blandt de 21-50-årige (den blå kurve er TV 2s rating i uge 6-8 2011, mens den stiplede blå kurve er TV 2s rating i de samme uger i 2010). Også resten af TV 2s late prime med NYHEDERNE, Regionale nyheder og programmerne efter "Toppen af poppen" har haft fremgang. TV3s rating til "Paradise Hotel" er faldet lidt fra 2010 (stiplet grøn) til 2011 (grøn). (Kilde: Gallup TV-meter)
"Toppen af poppen" løfter TV 2
Efter tre uger med "Toppen af poppen" er der mulighed for at gøre status for, hvordan programmet har klaret sig i den sene aftenflade - den såkaldte late prime. Grafen herover viser klart, at TV 2 i 2011 blev styrket i den sene flade blandt de 21-50-årige - både i forbindelse med NYHEDERNE, de regionale nyheder, "Toppen af poppen" og det efterfølgende program.
I disse tre uger har TV3 ligeledes sendt "Paradise Hotel", som har været i fremgang i de senere år, men som i år oplever en mindre tilbagegang i konkurrencen med bl.a. TV 2.
"Toppen af poppen" har været sendt flere gange om ugen og har tilsammen hentet høje seertal og meget positive reaktioner fra seerne. Læs mere om reaktionerne på "Toppen af poppen" her.
Skuespillerne James Franco og Anne Hathaway ledede Oscar-uddelingen i Hollywood. (Foto: A.M.P.A.S. / TV 2)
50 procent flere seere til Oscar-uddeling
Natten mellem søndag og mandag blev den store Oscar-uddeling gennem-ført i Los Angeles, og den blev en triumf for filminstruktøren Susanne Bier - og gav stor fremgang til TV 2 FILM, der transmitterede hele natten.
I tidsrummet mellem klokken 00.00 og cirka 06.00 blev transmissio-nen set af 49.000 danskere i snit - over 50 procent flere end i 2010. Læs mere her.
Mange seere holdt ved, til det var afgjort, om Susanne fik sin Oscar for filmen "Hævnen", men fra ved 4-tiden - da den sag var afgjort og diskuteret, faldt seertallet noget.
Top 20 - 21-50 år - uge 8 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 X Factor - afgørelsen 768.000 70 2. DR1 X Factor 766.000 72 3. DR1 Dansk Melodi Grand Prix 2011 689.000 64 4. TV 2 Station 2 Special: Politirapporten 522.000 46 5. TV 2 Station 2 Patrulje - grænsestrømer 485.000 45 6. DR1 Lykke 457.000 38 7. TV 2 Hvem vil være millionær? 406.000 37 8. TV 2 Live fra Bremen 397.000 37 9. TV 2 CPH Lufthavnen 381.000 37 10. TV 2 Live fra Bremen - nyhederne sådan .. 365.000 34 11. TV3+ Champions League: FCK-Chelsea 325.000 30 12. DR1 Det Nye Talkshow med Anders Lund .. 324.000 32 13. TV 2 Ultimatum 319.000 30 14. DR1 21 Søndag 315.000 26 15. TV 2 Herre i eget hus 297.000 28 16. TV 2 Appaloosa 295.000 28 17. TV 2 Den blinde vinkel 290.000 33 17. TV 2 Desperate Housewives 290.000 25 19. DR1 Blod, sved og T-shirts 281.000 27 20. TV 2 Han, hun og haven 278.000 29