Tv-seningen uge 11: "Bingo" til "Den som dræber"

21. marts 2011;
Af: TV 2 Kommunikation

TV 2s nye krimiserie, "Den som dræber", fortsatte de fine takter fra premieren, mens "Bingo Banko" fik en rigtig flot premiere. Endnu en flot uge til TV 2 NEWS.


Over halvanden million danskere så med, da spændingen i "Den som dræber" kulminerede søndag aften. Og dermed fortsætter TV 2s nye krimiserie de flotte takter fra premieren.

Søndagens andet afsnit blev gennemsnitligt set af 1.329.000 danskere, som også gav den stærke fiktionsserie en god vurdering - 3,9 på en skala fra 1 til 5.

I målgruppen 21-50 år var seertilslutningen stort set konstant - 682.000 seere til afsnit 2 mod 702.000 seere til premieren. I begge uger blev "Den som dræber" vurderet til 4,1 på en skala fra 1 til 5.

"Operation X" i fokus"
På faktaområdet satte "Operation X" igen fokus på et alvorligt samfundsproblem, denne gang massiv luftforurening fra busser, der kører med defekte eller forkert monterede filtre, men som alligevel kan blive godkendt i f.eks. miljøsyn.

TV 2-dokumentaren har fået SF's miljøordfører, Trine Pertou Mach, til at kræve en redegørelse fra transportminister Hans Christian Schmidt om, hvorfor busserne kan slippe gennem miljøsynet med ubrugelige filtre.

Bingo til lørdagsunderholdningen
Lørdag aften var der også 'bingo' til TV 2, da der var sæsonpremieren på "Bingo Banko". Underholdningsprogrammet med det nye værtspar Joakim Ingversen og Anders Stjernholm fik sit næsthøjeste seertal nogensinde, da 825.000 danskere lod sig lørdagsunderholde med fede gaver og sjove påfund.

Og for at fuldende den flotte weekend, så klarede både "Live fra Bremen", "LIve fra Bremen - Nyhederne sådan cirka" og "Den blinde vinkel" sig flot på en aften, hvor seerne for størstedelens vedkommende starter på DR1, hvor altdominerende "X Factor" havde over to millioner seere til afgørelsen.

TV 2 NEWS fortsætter
TV 2 NEWS havde i uge 10 sin næstbedste uge nogensinde målt på seerandel, men det blev overgået i den forgangne uge, hvor de dramatiske begivenheder fortsatte i Japan, og hvor uroen i Libyen trak masser af seere ind på NEWS i weekenden.

To af TV 2 NEWS' sharemæssigt tre bedste uger i hele kanalens levetid stammer således fra de seneste to uger. 

Top 20 - 21-50 år - uge 11 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 X Factor - afgørelsen 969.000 75 2. DR1 X Factor 831.000 73 3. TV 2 Den som dræber 682.000 50 4. TV 2 National Treasure: Book of Secrets 476.000 43 5. DR1 Det Nye Talkshow - med Anders Lund .. 468.000 42 6. TV 2 Station 2 428.000 37 7. TV 2 Live fra Bremen - nyhederne sådan ... 398.000 32 8. TV 2 Live fra Bremen 360.000 31 9. TV 2 Station 2 Efterlyst 341.000 32 10. TV 2 Bingo Banko 331.000 36 10. TV 2 Hvem vil være millionær? 331.000 30 12. TV 2 Operation X: Den usynlige dræber 324.000 30 13. TV 2 Extrem - præstation på piller 314.000 30 14. DR1 Gintberg på kanten - Nysted 307.000 32 15. TV 2 Vores virkelig store familie 305.000 28 16. TV 2 Herre i eget hus 302.000 26 16. DR1 21 Søndag 302.000 24 18. TV 2 Desperate Housewives 293.000 24 19. TV 2 Alarm 112 284.000 28 20. TV 2 Han, hun og haven 265.000 26

 

 

Danskernes tv-sening fordelte sig således:

Ugens tv-sening 14.-20. marts 2011 Kanal Alle seere Share i % 21-50 år Share i % TV 2 6 t 26 min 26 6 t 32 min 26 TV 2 Zulu 0 t 36 min 2 1 t 02 min 4 TV 2 Charlie 0 t 51 min 3 0 t 25 min 2 TV 2 FILM 0 t 11 min 1 0 t 13 min 1 TV 2 NEWS 1 t 02 min 4 0 t 54 min 4 DR1 4 t 53 min 20 4 t 03 min 16 DR2 0 t 57 min 4 0 t 43 min 3 DR Update 0 t 16 min 1 0 t 13 min 1 DR HD 0 t 14 min 1 0 t 16 min 1 DR K 0 t 14 min 1 0 t 10 min 1 DR Ramasjang 0 t 27 min 2 0 t 16 min 1 TV3 1 t 15 min 5 1 t 56 min 8 TV3+ 1 t 10 min 5 1 t 43 min 7 TV3 PULS 0 t 21 min 1 0 t 28 min 2 Kanal 4 0 t 25 min 2 0 t 40 min 3 Kanal 5 0 t 46 min 3 1 t 09 min 5 6'eren 0 t 23 min 2 0 t 31 min 2 Discovery 0 t 14 min 1 0 t 24 min 2 TV 2 SPORT 0 t 18 min 1 0 t 17 min 1 Eurosport 0 t 17 min 1 0 t 12 min 1 Canal9 0 t 06 min 0 0 t 09 min 1 Andre 3 t 10 min 14 2 t 45 min 8 I alt 24 t 32 min 100 25 t 01 min 100

 

 

De mest sete nyhedsudsendelser var:

Seertal for nyheder og vejret i uge 11 (12 år+) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. TV 2 Regionalprogram 19.30 849.000 43 2. DR1 TV AVISEN 21.00 836.000 33 3. TV 2 NYHEDERNE 19.00 791.000 45 4. TV 2 NYHEDERNE 22.00 og SPORTEN 671.000 33 5. TV 2 Regionale nyheder 22.20 557.000 30 6. TV 2 SportsNYHEDERNE 18.05 548.000 40 7. DR1 TV AVISEN 18.30 502.000 33 8. TV 2 NYHEDERNE 18.00 og FINANS 486.000 37 8. DR1 SportNyt 18.55 / 21.50 486.000 23 10. TV 2 VEJRET (gns. af uds. efter kl. 18) 468.000 34 11. TV 2 Regionale nyheder 18.10 462.000 39 12. TV 2 SportsNYHEDERNE 07.00-09.00 206.000 55 13. TV 2 NYHEDERNE 07.00-10.00 204.000 54 14. TV 2 NYHEDERNE 16.00 og FINANS 177.000 29 15. TV 2 Regionale nyheder 16.10 175.000 30 16. DR2 Deadline 22.30 130.000 8 17. TV 2 Regionale nyheder 12.10 102.000 30 17. TV 2 NYHEDERNE 14.00 og FINANS 102.000 26 19. TV 2 NYHEDERNE 12.00 og FINANS 98.000 25 20. DR2 Deadline 17.00 89.000 11 21. DR1 DR Update 15.00 55.000 12 22. DR2 DR Update 12.00 49.000 13

 

 

Hitlisten over 20 de mest sete programmer (3 år+) ser således ud:

Top 20 - seere 3 år+ - uge 11 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 X Factor - afgørelsen 2.008.000 72 2. DR1 X Factor 1.830.000 67 3. TV 2 Den som dræber 1.329.000 45 4. TV 2 Hvem vil være millionær? 1.063.000 46 5. DR1 Det Nye Talkshow med Anders Lund ... 1.034.000 43 6. TV 2 Station 2 975.000 39 7. DR1 21 Søndag 910.000 33 8. DR1 Kender du typen? 842.000 37 9. TV 2 Station 2 Efterlyst 829.000 36 10. TV 2 Bingo Banko 825.000 36 11. DR1 Gintberg på kanten - Nysted 796.000 34 12. DR1 Kontant 793.000 34 13. TV 2 National Treassure: Book of Secrets 770.000 33 14. TV 2 LørdagsSporten 757.000 39 15. DR1 Kriminalkommissær Barnaby 708.000 34 16. DR1 Blod, sved og T-shirts 702.000 29 17. TV 2 Han, hun og haven 700.000 30 18. TV 2 Live fra Bremen - nyhederne sådan ... 687.000 24 19. DR1 Snydt igen 678.000 28 20. TV 2 Vores virkelig store familie 675.000 27

 

 

De 21-50-åriges tv-sening på de reklamefinansierede kanaler var fordelt således:

Kommerciel seerandel 21-50 år - i % Kanal Uge 11 2011 (til 20. marts) TV 2 (ekskl. TV 2 FILM) 54,5 56,4 Viasat 25,2 22,8 SBS TV 14,6 15,7 Discovery 2,4 2,5 TV 2 SPORT 1,7 1,3 MTV 0,7 0,6 Canal9 0,9 0,7

 

 

Antallet af tv-seere på TV 2 NEWS

Daglig kontaktflade og seertid for TV 2 NEWS (set mindst ét minut) Kanal Daglige kontakter Daglig seertid TV 2 NEWS 910.000 51 min. DR Update 580.000 21 min.

 

 

Seertilslutningen til TV 2-regionerne:

Regionalprogram 19.30 - uge 11 TV 2-region Tv-rating i % Share i % TV2 ØST 30,2 58 TV 2/FYN 23,6 58 TV/MIDT-VEST 22,9 60 TV2/NORD 21,3 49 TV 2 | ØSTJYLLAND 17,6 45 TV SYD 17,2 42 TV 2/ Lorry 12,4 30

 

 

Billede {0} af {1}