TV 2 og Creative Circle i partnerskab til Cannes Lions

10. marts 2011;
Af: TV 2 Kommunikation

Samarbejdet samler de danske deltagere og styrker Danmarks tilstedeværelse ved dette års ”VM i reklame”.

Ifølge Flemming Rasmussen bringer partnerskabet TV 2 endnu tættere på den kreative del af branchen. (Foto: Miklos Szabo / TV 2)


TV 2 har siden 2008 været den danske repræsentant for det årlige ”VM i reklame”, Cannes Lions, og i år har TV 2 som noget nyt inviteret brancheforeningen Creative Circle med ind som partner i forbindelse med eventen, der foregår 19-25. juni 2011.

- Cannes Lions er et fagligt mekka for inspiration og innovation og en vigtig platform til at styrke vores relationer til annoncørerne. Partnerskabet med Creative Circle bringer os endnu tættere på den kreative del af branchen og giver os mulighed for at samle de danske deltagere og dermed styrke Danmarks tilstedeværelse ved Cannes Lions, siger Flemming Rasmussen, kommerciel direktør hos TV 2.

Creative Circle er erfarne Cannes Lions-deltagere og har i forvejen et stort netværk blandt både kreative herhjemme og ved Cannes Lions.

- At være direkte involveret i afviklingen af Cannes Lions’ danske tilstedeværelse har stået øverst på vores ønskeliste i de seneste år, fordi det - helt i tråd med Creative Circles mission - handler om at sætte standarden for hele den kreative branche. Derfor er vi både lykkelige og taknemmelige for samarbejdet med TV 2. Vi forventer, at netop denne konstellation kan understøtte målet om at bringe fagligheden i Cannes hjem til Danmark, siger Niels Heilberg fra Creative Circle.

Samling og organisering
Fokus på fagligheden fortsætter ved Cannes Lions 2011, og TV 2 og Creative Circle sætter desuden ind på to områder, der i mange år har været efterspurgt hos den danske delegation i Cannes – nemlig samling og organisering.

- I år arbejder vi bl.a. på at etablere et reelt samlingspunkt for den danske delegation, som både skal danne den daglige ramme for delegationen og fungere som stedet, hvor TV 2, Creative Circle og andre interesserede virksomheder og medier kan booke sig ind til fælles eller egne arrangementer på fornuftige vilkår. Vi er glade for samarbejdet med Creative Circle og er generelt åbne overfor et bredt samarbejde på tværs af branchen, da det styrker Danmarks tilstedeværelse i Cannes, siger Jacob Fischer-Nielsen, kommerciel marketingchef på TV 2.

Målet er at favne alle delegates og branchen som hele, så alle får et optimalt udbytte af turen, og branchen herhjemme får et rigtig godt indblik i de faglige højdepunkter. I år øges den overordnede koordinering, bl.a. lanceres Facebook-gruppen Cannes Lions DK 2011, hvor deltagerne kan finde nyheder, baggrund og inspiration til både faglige og sociale arrangementer. Deltagerne kan tilmelde sig Facebook-gruppen allerede nu, så de kan være så klar som muligt til eventen.
 
TV 2 og Creative Circle bistår med inspiration til branchen før, under og efter festivalen og har desuden allieret sig med en række kompetencer, der vil hjælpe med at finde de bedste seminarer og konklusioner på konferencen, så de danske deltagere får mest muligt ud af verdens største festival for kreativitet.

Læs også:
De danske jurymedlemmer til Cannes Lions 2011 er fundet

 

Læs flere nyheder

Billede {0} af {1}