Tv-seningen uge 5: God uge til Zulu og flotte premierer på TV 2

07. februar 2011;
Af: TV 2 Kommunikation

TV 2 Zulu havde en god uge i det kommercielle univers, mens flere af TV 2s sæsonpremierer kom godt fra start.


Uge 1 efter VM-slutrunden bød på flotte seertal til en masse af TV 2s programmer, og så havde TV 2 Zulu en flot uge i det kommercielle univers.

Sæsonpremieren på klassikeren "Station 2" fortsatte den tendens, som TV 2s populære kriminalmagasin har haft længe - nemlig over én million seere. Helt nøjagtigt så 1.005.000 danskere med, da Anne-Katrine Bondo debuterede som "Station 2"-vært med en historie om lange varetægtsfængslinger.

Historien skabte i øvrigt øjeblikkelig debat på Christiansborg.

God sæsonpremiere i haven
Også sæsonpremieren på TV 2s haveprogram, "Han, hun og haven", kom godt fra start med den nye vært, Mikkel Herforth.

830.000 danskere sikrede sæsonpremieren det højeste seertal siden begyndelsen af premieresæsonen i 2009, og sammenlagt er det det tredjemest sete i programseriens historie.

De mange seere er også markant højere end det gennemsnitlige seertal for "Han, hun og haven", der gennemsnitligt blev set af 727.000 i premieresæsonen, mens 618.000 i snit så de otte programmer i foråret 2010.

På grund af fodboldlandskamp mod England er "Han, hun og haven" først tilbage på TV 2 onsdag 16. februar, hvor Mali vil overraske sin kæreste, Morten, med en ny have.

Reportagesucceser
De to reportageserier "Dyrenes helte" og "CPH Lufthavnen" kunne også notere sig gode seertal.

Med 669.000 seere satte "Dyrenes helte" nu rekord, mens "CPH Lufthavnen" med 843.000 seere sikrede sig sæsonens næsthøjeste og historiens fjerdehøjeste seertal.

God Zulu-uge - og flot Charlie-uge
TV 2 Zulu havde en rigtig god uge - specielt i det kommercielle univers 15-40 år. Faktisk opnåede Zulu sin bedste uge i det univers siden Comedy Galla-uge i slutningen af august sidste år.

Den flotte uge skyldes blandt andet en flot sæsonpremiere på "Kvægræs", der med 142.000 seere blev det mest sete afsnit nogensinde - det gennemsnitlige seertal til første sæson af "Kvægræs" lå på 110.000 - mens Zulu også havde en god fredag aften, hvor 96.000 danskere så Golden Globe-uddelingen fra Hollywood.

TV 2 Charlie havde ligeledes en fantastisk uge med en kommerciel share på 12 procent i sin målgruppe af danskere over 50 år - den bedste uge siden krimisommeren. Den gode uge skyldtes bl.a. dansk film med over 200.000 seere, krimiserien "Kommissær Frost" og musikprogrammet "Top Charlie".

Top 20 - 21-50 år - uge 5 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 X Factor 712.000 66 2. DR1 Lykke 488.000 41 3. TV 2 Station 2 455.000 41 4. TV 2 CPH Lufthavnen 381.000 37 5. TV 2 Hvem vil være millionær? 380.000 38 6. TV 2 Station 2 Efterlyst 367.000 34 7. TV 2 Ugen hvor kvinderne byttede mænd 354.000 32 8. TV 2 Alarm 112 - skadestuen 341.000 32 9. TV 2 The Happening 338.000 30 10. DR1 DR1 Dokumentaren: 100 dage uden ... 330.000 33 11. DR1 21 Søndag 327.000 27 12. TV 2 Undercover Boss 319.000 30 13. DR1 Blod, sved og T-shirts 311.000 30 14. TV 2 Tvillinger 298.000 30 15. TV 2 Tina Lund - helt tæt på 288.000 27 16. DR1 Olsen-banden overgiver sig aldrig 286.000 34 17. TV 2 Han, hun og haven 284.000 29 18. DR1 Penge 273.000 26 19. DR1 Fredagsfilm: The Italian Job 269.000 28 20. TV 2 Dyrenes helte 267.000 28

 

 

Danskernes tv-sening fordelte sig således:

Ugens tv-sening 31. januar - 6. februar 2011 Kanal Alle seere Share i % 21-50 år Share i % TV 2 6 t 43 min 27 6 t 18 min 25 TV 2 Zulu 0 t 43 min 3 1 t 09 min 4 TV 2 Charlie 0 t 58 min 4 0 t 30 min 2 TV 2 FILM 0 t 15 min 1 0 t 20 min 1 TV 2 NEWS 0 t 51 min 3 0 t 42 min 3 DR1 5 t 13 min 21 4 t 23 min 17 DR2 1 t 10 min 5 1 t 00 min 4 DR Update 0 t 09 min 1 0 t 07 min 0 DR HD 0 t 22 min 1 0 t 27 min 2 DR K 0 t 15 min 1 0 t 10 min 1 DR Ramasjang 0 t 30 min 2 0 t 19 min 1 TV3 1 t 03 min 4 1 t 27 min 6 TV3+ 0 t 50 min 3 1 t 26 min 6 TV3 PULS 0 t 21 min 1 0 t 32 min 2 Kanal 4 0 t 21 min 1 0 t 31 min 2 Kanal 5 0 t 47 min 3 1 t 12 min 5 6'eren 0 t 32 min 2 0 t 45 min 3 Discovery 0 t 15 min 1 0 t 22 min 2 TV 2 SPORT 0 t 09 min 1 0 t 08 min 1 Eurosport 0 t 11 min 1 0 t 09 min 1 Canal9 0 t 04 min 0 0 t 06 min 0 Andre 3 t 21 min 14 3 t 20 min 13 I alt 25 t 03 min 100 25 t 33 min 100

 

 

De mest sete nyhedsudsendelser var:

Seertal for nyheder og vejret i uge 5 (12 år+) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. TV 2 Regionalprogram 19.30 922.000 46 2. TV 2 NYHEDERNE 19.00 823.000 46 3. DR1 TV AVISEN 21.00 810.000 33 4. TV 2 NYHEDERNE 22.00 og SPORTEN 753.000 36 5. TV 2 Regionale nyheder 22.20 651.000 35 6. TV 2 SportsNYHEDERNE 18.05 601.000 44 7. DR1 SportNyt 568.000 26 8. TV 2 NYHEDERNE 18.00 og FINANS 567.000 43 9. DR1 TV AVISEN 18.30 564.000 35 10. TV 2 Regionale nyheder 18.10 554.000 44 11. TV 2 VEJRET 18.20 532.000 33 12. TV 2 SportsNYHEDERNE 07.00-09.00 206.000 56 13. TV 2 NYHEDERNE 07.00-10.00 194.000 54 14. TV 2 Regionale nyheder 16.10 192.000 31 15. TV 2 NYHEDERNE 16.00 190.000 30 16. DR2 Deadline 22.30 164.000 10 17. TV 2 NYHEDERNE 14.00 og FINANS 129.000 31 18. TV 2 NYHEDERNE 12.00 og FINANS 126.000 36 19. TV 2 Regionale nyheder 12.10 118.000 35 20. DR2 Deadline 17.00 83.000 9 21. DR1 DR Update 15.00 64.000 12 22. DR1 DR Update 12.00 36.000 10

 

 

Hitlisten over 20 de mest sete programmer (3 år+) ser således ud:

Top 20 - seere 3 år+ - uge 5 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 X Factor 1.700.000 65 2. DR1 Lykke 1.254.000 45 3. TV 2 Hvem vil være millionær? 1.160.000 47 4. DR1 21 Søndag 1.086.000 40 5. TV 2 Station 2 1.005.000 40 6. DR1 Olsen-banden overgiver sig aldrig 880.000 40 7. DR1 Kender du typen? 870.000 38 8. TV 2 Station 2 Efterlyst 854.000 36 9. TV 2 CPH Lufthavnen 843.000 36 10. TV 2 Han, hun og haven 830.000 35 11. TV 2 Ugen hvor kvinderne byttede mænd 791.000 31 12. DR1 Undercover Chef 779.000 32 13. DR1 Kontant 778.000 31 14. DR1 Penge 756.000 32 15. DR1 Blod, sved og T-shirts 739.000 30 16. DR1 DR1 Dokumentaren: 100 dage uden ... 727.000 31 17. DR1 Kriminalkommissær Barnaby 723.000 36 18. TV 2 Alarm 112 - skadestuen 709.000 30 19. TV 2 LørdagsSporten 698.000 38 20. TV 2 Undercover Boss 693.000 28

 

 

De 21-50-åriges tv-sening på de reklamefinansierede kanaler var fordelt således:

Kommerciel seerandel 21-50 år - i % Kanal Uge 5 2011 (til 6. februar) TV 2 (ekskl. TV 2 FILM) 55,8 58,1 Viasat 23,1 21,3 SBS TV 16,4 15,4 Discovery 2,3 2,5 TV 2 SPORT 0,8 1,4 MTV 0,8 0,7 Canal9 0,6 0,6

 

 

Antallet af tv-seere på TV 2 NEWS

Daglig kontaktflade og seertid for TV 2 NEWS (set mindst ét minut) Kanal Daglige kontakter Daglig seertid TV 2 NEWS 864.000 44 min. DR Update 491.000 14 min.

 

 

Seertilslutningen til TV 2-regionerne:

Regionalprogram 19.30 - uge 5 TV 2-region Tv-rating i % Share i % TV2 ØST 31,4 63 TV/MIDT-VEST 25,9 61 TV2/NORD 23,9 51 TV 2/FYN 23,3 55 TV SYD 19,5 46 TV 2 | ØSTJYLLAND 16,7 43 TV 2/ Lorry 14,5 34

 

 

Billede {0} af {1}