Tv-seningen uge 36: Fantastiske "Blå mænd" og flotte seertal til "Lærkevej", "LPS" og landskamp

13. september 2010;
Af: TV 2 Kommunikation

TV 2 havde en god uge med masser af flotte seertal. TV 2 NEWS havde også en flot uge, ligesom TV 2 Charlies sæsonpremierer kom fint fra start.

Sidse Babett Knudsen og Mick Øgendahl i "Blå mænd".


Den var ikke kun hylende morsom, TV 2s søndagsfilm "Blå mænd". Den var også særdeles populær blandt danskerne. Det samme var sæsonpremieren på "Lærkevej" og "LPS" samt Danmarks EM-kvalifikationskamp mod Island.

Komedien "Blå mænd" blev set af 1.034.000, og dermed er det den mest sete søndagsfilm på TV 2 siden september 2005, hvor 1.065.000 så "Lykkevej". Samtidig var den særdeles populær hos de 21-50-årige, hvoraf 24,3 procent så med - det er ikke set højere siden 9. januar 2005, hvor 26,8 af den målgruppe så "Hal’s store kærlighed".

God start til prisvindere
Både "Lærkevej" og "LPS" blev for nylig hædret med TvPrisen ved årets TvFestival. "Lærkevej" som årets lange tv-drama og "LPS" som årets sportsprogram, og begge programmer kom flot fra start, da der var sæsonpremiere i torsdags.

Dramakomedieserien "Lærkevej" blev set af 819.000 danskere og blev dermed torsdagens mest sete program foran alle nyhedsudsendelser og DR1's traditionelle topscorer "Sporløs", der havde 767.000 seere.

TV 2s sportsmagasin "LPS" kom også flot fra start, da hele 362.000 så sæsonpremieren, der blandt andet havde besøgt Michael Laudrup på Mallorca. Seertallet gjorde torsdagens "LPS" til det mest sete siden foråret 2006.

Fodbold, NEWS og Charlie-sæsonpremierer
Fodboldlandsholdet fik også en god start på EM-kvalifikation. Både resultat- og seermæssigt. Thomas Kahlenbergs sene mål mod Island var kampen eneste, og det var der gennemsnitligt 1.145.000 danskere, der så. Væsentligt flere, end da Danmark åbnede VM-kvalifikationen for to år siden.

TV 2 NEWS havde også en god uge - og specielt en god weekend, hvor bombemanden i København, 11. september-mindehøjtideligheden i New York og søndagens togulykke i Sverige trak mange seere til NEWS.

Endelig kom TV 2 Charlies to sæsonpremierer, "Fællessang på Charlie" og "Charlie Quizzen" godt fra start med henholdsvis 107.000 og 84.000 seere.

 

Top 20 - 21-50 år - uge 36 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 Talent 2010 - afgørelsen 570.000 50 2. TV 2 Blå mænd 535.000 47 3. DR1 Talent 2010 527.000 54 4. TV 2 EM-fodbold: Danmark-Island 505.000 49 5. TV 2 Station 2 356.000 33 6. TV 2 Lærkevej 348.000 39 7. TV 2 Danmark ifølge Bubber 343.000 34 8. TV 2 Desperate Housewives 326.000 32 9. TV 2 Dagens mand 313.000 33 10. TV 2 Zulu Comedy Galla 2010 285.000 32 11. TV 2 Liebhaverne 290.000 32 12. TV 2 Zulu Comedy Galla 2010: Ærespris til .. 279.000 38 13. DR1 Næsten helt perfekt 269.000 32 14. TV 2 Hvem vil være millionær? 264.000 28 15. TV 2 Det er mig eller hunden! 263.000 25 16. TV3 Robinson Ekspeditionen 250.000 25 17. TV 2 Bingo Banko 231.000 28 18. DR1 Lulu og Leon 226.000 22 19. DR1 Hammerslag 224.000 25 20. TV 2 Bruce den Almægtige 219.000 26

 

 

Danskernes tv-sening fordelte sig således:

Ugens tv-sening 6.-12. september 2010 Kanal Alle seere Share i % 21-50 år Share i % TV 2 6 t 17 min 28 6 t 14 min 26 TV 2 Zulu 0 t 34 min 2 0 t 54 min 4 TV 2 Charlie 0 t 44 min 3 0 t 26 min 2 TV 2 FILM 0 t 15 min 1 0 t 21 min 1 TV 2 NEWS 0 t 39 min 3 0 t 35 min 2 DR1 4 t 15 min 19 3 t 28 min 15 DR2 0 t 59 min 4 0 t 48 min 3 DR Update 0 t 07 min 0 0 t 07 min 0 DR HD 0 t 10 min 1 0 t 09 min 1 DR K 0 t 12 min 1 0 t 09 min 1 DR Ramasjang 0 t 25 min 2 0 t 13 min 1 TV3 1 t 16 min 6 1 t 56 min 8 TV3+ 0 t 45 min 3 1 t 16 min 5 TV3 PULS 0 t 17 min 1 0 t 29 min 2 Kanal 4 0 t 28 min 2 0 t 43 min 3 Kanal 5 0 t 50 min 4 1 t 15 min 5 6'eren 0 t 17 min 1 0 t 23 min 2 Discovery 0 t 13 min 1 0 t 20 min 1 TV 2 SPORT 0 t 11 min 1 0 t 11 min 1 Eurosport 0 t 37 min 3 0 t 30 min 2 Canal9 0 t 05 min 0 0 t 07 min 0 Andre 3 t 13 min 14 3 t 10 min 15 I alt 22 t 49 min 100 23 t 44 min 100

 

 

De mest sete nyhedsudsendelser var:

Seertal for nyheder og vejret i uge 36 (12 år+) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 TV AVISEN 21.00 735.000 31 2. TV 2 Regionalprogram 19.30 728.000 41 3. TV 2 NYHEDERNE 19.00 682.000 44 4. TV 2 NYHEDERNE 22.00 og FINANS 651.000 34 5. TV 2 Regionale nyheder 22.20 559.000 34 6. TV 2 SportsNYHEDERNE 18.05 489.000 44 7. DR1 TV AVISEN 18.30 478.000 36 8. TV 2 NYHEDERNE 18.00 og FINANS 438.000 42 9. TV 2 VEJRET (gns. af uds. efter kl. 18) 408.000 31 10. DR1 SportNyt 18.55 / 21.50 404.000 20 11. TV 2 Regionale nyheder 18.10 395.000 39 12. TV 2 SportsNYHEDERNE 22.35 327.000 24 13. TV 2 SportsNYHEDERNE 07.00-09.00 192.000 57 14. TV 2 NYHEDERNE 07.00-10.00 177.000 54 15. TV 2 NYHEDERNE 16.00 og FINANS 147.000 29 16. TV 2 Regionale nyheder 16.10 137.000 28 17. TV 2 NYHEDERNE 12.00 og FINANS 115.000 34 18. TV 2 Regionale nyheder 12.10 105.000 36 19. DR2 Deadline 22.30 103.000 7 20. TV 2 NYHEDERNE 14.00 og FINANS 76.000 22 21. DR2 Deadline 17.00 51.000 7 21. DR1 DR Update 15.00 43.000 11 23. DR2 DR2 Udland 38.000 2 24. DR1 DR Update 12.00 29.000 9

 

 

Hitlisten over 20 de mest sete programmer (3 år+) ser således ud:

Top 20 - seere 3 år+ - uge 36 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 Talent 2010 1.345.000 55 2. DR1 Talent 2010 - afgørelsen 1.295.000 51 3. TV 2 EM-fodbold: Danmark-Island 1.145.000 48 4. TV 2 Blå mænd 1.034.000 42 5. TV 2 Station 2 864.000 35 6. TV 2 Hvem vil være millionær? 846.000 37 7. TV 2 Lærkevej 819.000 36 8. DR1 Sporløs 767.000 34 9. TV 2 Liebhaverne 743.000 36 10. DR1 21 Søndag 705.000 27 11. DR1 Lulu og Leon 703.000 29 12. DR1 Hammerslag 699.000 31 13. DR1 Uventet besøg på Borneo 695.000 30 14. DR1 Det støver stadig 663.000 31 15. DR1 Kriminalkommissær Barnaby 637.000 34 16. TV 2 Danmark ifølge Bubber 631.000 26 17. TV 2 Station 2 Efterlyst 622.000 26 18. TV 2 Dagens mand 620.000 28 19. DR1 Penge 602.000 27 20. DR1 Kontant: Pas på ulovligt gadesalg 592.000 24

 

 

De 21-50-åriges tv-sening på de reklamefinansierede kanaler var fordelt således:

Kommerciel seerandel 21-50 år - i % Kanal Uge 36 2010 (til 12. september) TV 2 (ekskl. TV 2 FILM) 54,6 56,2 Viasat 24,7 22,2 SBS TV 16,5 16,3 Discovery 2,2 2,8 TV 2 SPORT 1,3 1,9 MTV 0,8 0,6

 

 

Antallet af tv-seere på TV 2 NEWS

Daglig kontaktflade og seertid for TV 2 NEWS (set mindst ét minut) Kanal Daglige kontakter Daglig seertid TV 2 NEWS 748.000 39 min. DR Update 410.000 12 min.

 

 

Seertilslutningen til TV 2-regionerne:

Regionalprogram 19.30 - uge 36 TV 2-region Tv-rating i % Share i % TV2 ØST 27,9 63 TV/MIDT-VEST 20,6 54 TV 2/FYN 16,8 48 TV SYD 16,3 43 TV 2 | ØSTJYLLAND 15,9 43 TV2/NORD 14,8 38 TV 2/ Lorry 10,8 29

 

 

Billede {0} af {1}