Tv-seningen uge 18: Nye torsdagsprogrammer kom godt fra start

10. maj 2010;
Af: TV 2 Kommunikation

Tre premierer på én dag - og "Danmarks grimmeste rum", "For fed til at få børn" og "Danmark ifølge Bubber" fik gode premierer.

I sæsonpremieren på "Danmark ifølge Bubber" prøvede Bubber kræfter med jobbet som sladderbladsjournalist på "Se og Hør".

Selv om vi er i maj, hvor premiererne på nye programserier traditionelt ebber ud på de danske tv-kanaler, er TV 2 ikke færdig med at vise seerne nye programmer.

Torsdag 6. maj havde TV 2 hele tre premierer i den bedste sendetid, og de kom alle tre godt fra start blandt alle seere og blandt de 21-50-årige.

Premieren på "Danmark ifølge Bubber" var ugens næstmest sete program blandt de 21-50-årige, mens første del af dokumentaren "For fed til at få børn" var femtemest set i samme aldersgruppe.

Blandt alle danskere fik de to programmer samt den tredje premiere, "Danmarks grimmeste rum", omkring 700.000 seere, og for "Danmarks grimmeste rum" rakte det til en tiendeplads på listen over de mest sete programmer.

I det hele taget dominerer TV 2 totalt ugens tv-hitlister. Blandt de 21-50-årige står der TV 2 på 18 af de 20 programmer, mens TV 2 har 15 pladser på ugens top 20 blandt alle danskere.

Sæsonafslutning for "Bingo Banko"
Uge 18 var også sæsonafslutningen for en af TV 2s forårssucceser, lørdagsunderholdningen "Bingo Banko". Programmet har gennem de seneste ti uger opnået at være det mest sete tv-program i super primetime på de dage, hvor "Bingo Banko" var på skærmen.

Blandt alle danskere har "Bingo Banko" haft 748.000 seere og en share på 34 procent. Blandt de 21-50-årige har sharen været endnu højere, nemlig 38 procent.

"Bingo Banko" har været overordentligt populært med mange seere, høje vurderinger op til 4,3 og med et gennemsnit på 4,0 og med rekordhøj trafik på tv2.dk, hvor danskerne hver uge har printet millioner af spilleplader.

Fin uge for TV 2 NEWS
TV 2 NEWS havde igen en god uge, hvor der bl.a. var fokus på det britiske valg. TV 2 NEWS og TV 2 valgte bl.a. at sende direkte hele valgnatten igennem, mens resultaterne rullede over skærmen. I samme periode valgte DR TV at sende BBC's valgprogram og ikke et danskproduceret af slagsen.

Faktisk havde TV 2 NEWS live-transmissioner fra London i stort set alle udsendelser i 36 timer i træk.

 

Top 20 - 21-50 år - uge 18 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. TV 2 Station 2 Patrulje 398.000 38 2. TV 2 Danmark ifølge Bubber 373.000 36 3. TV 2 Station 2 Special: Hunde og helikoptere 365.000 35 4. DR1 Spise med Price 337.000 33 5. TV 2 For fed til at få børn 336.000 36 6. TV 2 AllStars 328.000 37 7. TV 2 AllStars - afgørelsen 324.000 33 8. TV 2 Stjernetræf 318.000 37 9. TV 2 Dagens mand 317.000 30 10. TV 2 Praxis - colamani 312.000 29 11. TV 2 Bingo Banko 310.000 37 12. TV 2 Desperate Housewives 299.000 29 12. TV 2 Lions for Lambs 299.000 28 14. TV 2 Coming to America 298.000 34 15. DR1 Hammerslag på Mallorca 294.000 34 16. TV 2 Han, hun og haven 285.000 33 17. TV 2 Danmarks grimmeste rum 280.000 35 18. TV 2 De fede trin 269.000 28 19. TV 2 Helvedes Køkken 250.000 23 20. TV 2 The Sum of all Fears 238.000 30

 

 

Danskernes tv-sening fordelte sig således:

Ugens tv-sening 3. - 9. maj 2010 Kanal Alle seere Share i % 21-50 år Share i % TV 2 6 t 07 min 27 5 t 59 min 26 TV 2 Zulu 0 t 31 min 2 0 t 49 min 4 TV 2 Charlie 0 t 47 min 3 0 t 22 min 2 TV 2 FILM 0 t 17 min 1 0 t 25 min 2 TV 2 NEWS 0 t 40 min 3 0 t 37 min 3 DR1 3 t 47 min 17 3 t 06 min 14 DR2 1 t 07 min 5 0 t 47 min 3 DR Update 0 t 06 min 0 0 t 04 min 0 DR HD 0 t 12 min 1 0 t 12 min 1 DR K 0 t 17 min 1 0 t 12 min 1 DR Ramasjang 0 t 25 min 2 0 t 16 min 1 TV3 1 t 13 min 5 1 t 39 min 7 TV3+ 0 t 43 min 3 1 t 04 min 5 TV3 PULS 0 t 20 min 2 0 t 28 min 2 Kanal 4 0 t 33 min 2 0 t 49 min 4 Kanal 5 0 t 44 min 3 1 t 06 min 5 6'eren 0 t 18 min 1 0 t 26 min 2 Discovery 0 t 15 min 1 0 t 23 min 2 TV 2 SPORT 0 t 26 min 2 0 t 27 min 2 Eurosport 0 t 14 min 1 0 t 09 min 1 Canal9 0 t 07 min 0 0 t 09 min 0 Andre 3 t 13 min 17 3 t 14 min 12 I alt 22 t 22 min 100 22 t 43 min 100

 

 

De mest sete nyhedsudsendelser var:

Seertal for nyheder og vejret i uge 18 (12 år+) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. TV 2 Regionalprogram 19.30 755.000 43 2. TV 2 NYHEDERNE 19.00 723.000 46 3. TV 2 NYHEDERNE 22.00 og FINANS 654.000 31 4. DR1 TV AVISEN 21.00 633.000 27 5. TV 2 Regionale nyheder 22.20 534.000 27 6. TV 2 SportsNYHEDERNE 483.000 44 7. DR1 TV AVISEN 18.30 476.000 36 7. TV 2 VEJRET (gns. af uds. efter kl. 18) 476.000 32 9. TV 2 NYHEDERNE 18.00 og FINANS 437.000 42 10. TV 2 Regionale nyheder 18.10 427.000 41 11. DR1 SportNyt 18.55 / 21.50 / 22.30 / 24.00 381.000 23 12. TV 2 SportsNYHEDERNE 22.35 288.000 17 13. TV 2 SportsNYHEDERNE 07.00-09.00 182.000 57 14. TV 2 NYHEDERNE 07.00-10.00 171.000 55 15. TV 2 Regionale nyheder 16.10 147.000 32 15. TV 2 NYHEDERNE 16.00 og FINANS 147.000 31 17. DR2 Deadline 22.30 117.000 7 18. TV 2 NYHEDERNE 12.00 og FINANS 103.000 34 19. TV 2 Regionale nyheder 12.10 94.000 36 19. DR2 Deadline 17.00 94.000 14 21. TV 2 NYHEDERNE 14.00 og FINANS 76.000 24 22. DR1 DR Update 15.00 55.000 15 23. DR2 DR2 Udland 19.30 51.000 3 24. DR1 DR Update 12.00 30.000 10

 

 

Hitlisten over 20 de mest sete programmer (3 år+) ser således ud:

Top 20 - seere 3 år+ - uge 18 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 Spise med Price 925.000 39 2. DR1 Hammerslag på Mallorca 898.000 42 3. DR1 Kontant 843.000 35 4. TV 2 AllStars - afgørelsen 819.000 34 5. TV 2 AllStars 811.000 36 6. TV 2 Station 2 Patrulje 803.000 35 7. TV 2 Station 2 Special: Hunde og helikoptere 764.000 32 8. TV 2 Stjernetræf 725.000 34 9. TV 2 For fed til at få børn 712.000 31 10. TV 2 Danmarks grimmeste rum 703.000 34 11. TV 2 Bingo Banko 697.000 33 12. TV 2 Danmark ifølge Bubber 680.000 28 13. TV 2 De fede trin 679.000 30 14. TV 2 Han, hun og haven 669.000 33 15. TV 2 Dagens mand 655.000 28 16. DR1 Kriminalkommissær Barnaby 623.000 28 17. TV 2 Coming to America 593.000 28 18. DR1 DR1 Dokumentaren: Et liv på kanten 582.000 27 19. TV 2 LørdagsSporten 578.000 31 20. TV 2 Praxis - colamani 573.000 24

 

 

De 21-50-åriges tv-sening på de reklamefinansierede kanaler var fordelt således:

Kommerciel seerandel 21-50 år - i % Kanal Uge 18 2010 (til 9. maj) TV 2 (ekskl. TV 2 FILM) 54,3 55,6 Viasat 22,3 22,4 SBS TV 17,0 16,6 Discovery 2,7 2,7 TV 2 SPORT 3,1 2,1 MTV 0,5 0,5

 

 

Antallet af tv-seere på TV 2 NEWS

Daglig kontaktflade og seertid for TV 2 NEWS (set mindst ét minut) Kanal Daglige kontakter Daglig seertid TV 2 NEWS 748.000 39 min. DR Update 369.000 12 min.

 

 

Seertilslutningen til TV 2-regionerne:

Regionalprogram 19.30 - uge 18 TV 2-region Tv-rating i % Share i % TV2 ØST 26,2 60 TV/MIDT-VEST 22,2 57 TV2/NORD 18,8 50 TV 2/FYN 14,8 43 TV SYD 14,2 41 TV 2 | ØSTJYLLAND 13,8 41 TV 2/ Lorry 13,3 34

Billede {0} af {1}