Tv-seningen uge 40:Live-tv fra klokken 5.30 til 23.30

06. oktober 2009;
Af: TV 2 Kommunikation

Fredagens overflødighedshorn af live-fjernsyn var populært.Stor samling om programmer fra TV 2, hvor ti udsendelseri sidste uge havde over en million seere.

Casper Christensens direkte talkshow "Aloha!" var det sidste direkte program i fredags, hvor TV 2 sendte direkte fra klokken 5.30 til klokken cirka 23.30. (Foto: Henrik Ohsten / TV 2)

Uge 40 blev en god uge for TV 2 som Danmarks Største Fællesskab. I den forgangner uge lykkedes det nemlig hele ti gange for TV 2 at samle mere end én million seere til et TV 2-program. Det var der ingen andre kanaler, der kunne matche.

Dermed har TV 2 105 gange i 2009 samlet et millionpublikum foran skærmen mod 63 gange på samme tidspunkt af 2008. De tilsvarende tal for DR1 er 74 millionprogrammer i 2009 mod 68 i samme periode af 2008.

Direkte tv fra klokken 5.30-23.30 - flot premiere til "Aloha!"
En af de gange, hvor danskerne samledes ved tv-apparatet, var fredag, hvor TV 2 sendte direkte fra klokken 5.30 til klokken cirka 23.30.

Først på dagen handlede det om at dække præsident Obamas besøg i København og mødet i IOC, og senere sendte bl.a. "Vild med dans", direkte comedy i "Live fra Bremen" og live-talkshow i "Aloha!", der fik en flot premiere.

TV 2 var den foretrukne kanal hos danskerne, da de fulgte Obama og IOC, og det samme gjaldt i aftenfladen. Alt i alt betød den store seertilslutning, at TV 2 fredag havde sin bedste dag siden håndbolddagene i januar målt på kommerciel seerandel blandt de 21-50-årige.

Også TV 2s nye dramakomedieserie "Lærkevej" fik god seertilslutning til seriens andet afsnit - nemlig 1.071.000 seere. Omtrent det samme som til premieren i uge 39.

Seerfest på "Zulu Djævleræs"
Også TV 2 Zulu havde grund til at glæde sig i sidste uge, idet programmet "Zulu Djævleræs" fik sit højeste seertal til et afsnit nogensinde - 268.000. Den igangværende fjerde sæson af "Zulu Djævleræs" ser nu også ud til at blive programseriens hidtil mest sete sæson.

Som i tidligere uger var der mange seere til mandagens "Hvem vil være millionær?" og "Station 2"-programmer samt til onsdagens "Liebhaverne", "Desperate Housewives" og "Dagens mand". Onsdagens gode TV 2-seertal pressede premieren på TV3s danske dramaserie "Lulu & Leon", der med 286.000 blev den mindst sete TV3-dramapremiere siden "Hvide løgne" i 1998.

Fremgang til "Danmark ifølge Bubber"
Også torsdagens premiere på TV 2, "Danmark ifølge Bubber", kom med 742.000 seere godt fra start. Dette seertal var 12 procent højere end gennemsnittet af seertallene til forårets seks udgaver af "Danmark ifølge Bubber".

Blandt de 21-50-årige var seertilslutningen til sæsonpremieren på "Danmark ifølge Bubber" knap 25 procent højere end til forårets programmer.

 

Top 20 - 21-50 år - uge 40 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 Forbrydelsen II 736.000 59 2. TV 2 Station 2 Patrulje 587.000 51 3. TV 2 Station 2 Special: Fartstrømer på ... 549.000 45 4. TV 2 Lærkevej 496.000 47 5. TV 2 Vild med dans 451.000 43 6. TV 2 Vild med dans - afgørelsen 440.000 43 7. TV 2 Danmark ifølge Bubber 436.000 39 8. TV 2 Live fra Bremen - ugen fra sidelinjen 411.000 38 9. DR1 Talent 09 407.000 40 10. DR1 Talent 09 - afgørelsen 391.000 36 11. DR1 21 Søndag: Sport, krig og sex 364.000 31 12. TV 2 Desperate Housewives 353.000 32 13. TV 2 Liebhaverne 336.000 36 14. DR1 Han, hun, Dirch og Dario 330.000 35 15. DR1 Kontant 323.000 29 16. TV 2 Hvem vil være millionær? 317.000 29 17. DR1 Det Nye Talkshow - med Anders Lund 315.000 33 18. TV 2 Live fra Bremen 311.000 33 19. DR1 Kriminalkommissær Barnaby 302.000 33 20. DR1 Hammerslag 299.000 32

 

 

Danskernes tv-sening fordelte sig således:

Ugens tv-sening 28. september - 4. oktober 2009 Kanal Alle seere Share i % 21-50 år Share i % TV 2 7 t 08 min 30 6 t 58 min 28 TV 2 Zulu 0 t 35 min 2 0 t 55 min 4 TV 2 Charlie 0 t 40 min 3 0 t 23 min 2 TV 2 FILM 0 t 15 min 1 0 t 19 min 1 TV 2 NEWS 0 t 44 min 3 0 t 38 min 3 DR1 5 t 44 min 24 4 t 49 min 20 DR2 0 t 53 min 4 0 t 51 min 3 DR Update 0 t 05 min 0 0 t 04 min 0 TV3 1 t 24 min 6 1 t 59 min 8 TV3+ 0 t 50 min 4 1 t 15 min 5 TV3 PULS 0 t 15 min 1 0 t 23 min 2 Kanal 4 0 t 27 min 2 0 t 41 min 3 Kanal 5 0 t 40 min 3 0 t 59 min 4 6'eren 0 t 18 min 1 0 t 25 min 2 Discovery 0 t 17 min 1 0 t 28 min 2 TV 2 SPORT 0 t 23 min 2 0 t 24 min 2 Eurosport 0 t 08 min 1 0 t 03 min 0 Canal9 0 t 04 min 0 0 t 04 min 0 Andre 3 t 05 min 11 2 t 55 min 11 I alt 23 t 55 min 100 24 t 33 min 100

 

 

De mest sete nyhedsudsendelser var:

Seertal for nyheder og vejret i uge 40 (12 år+) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. TV 2 Regionalprogram 19.30 874.000 45 2. TV 2 NYHEDERNE 19.00 858.000 50 3. TV 2 NYHEDERNE 22.00 og FINANS 760.000 38 4. DR1 TV AVISEN 21.00 717.000 30 5. TV 2 Regionale nyheder 22.20 645.000 36 6. DR1 TV AVISEN 18.30 564.000 39 7. TV 2 SportsNYHEDERNE 18.05 547.000 46 8. TV 2 NYHEDERNE 18.00 og FINANS 506.000 45 9. DR1 SportNyt 18.55 / 21.50 505.000 24 10. TV 2 Regionale nyheder 18.10 501.000 45 11. TV 2 VEJRET (gns. af uds. efter kl. 18) 451.000 28 12. TV 2 SportsNYHEDERNE 22.35 326.000 22 13. TV 2 NYHEDERNE 07.00-10.00 200.000 62 14. TV 2 NYHEDERNE 16.00 og FINANS 186.000 35 15. TV 2 Regionale nyheder 16.10 183.000 35 16. TV 2 NYHEDERNE 12.00 og FINANS 123.000 38 17. TV 2 NYHEDERNE 14.00 og FINANS 108.000 31 18. TV 2 Regionale nyheder 12.10 100.000 38 19. DR2 Deadline 22.30 98.000 6 20. DR2 Deadline 17.00 76.000 10 21. DR2 DR2 Udland 53.000 3 22. DR1 DR Update 15.00 51.000 14 23. DR1 DR Update 12.00 35.000 10

 

 

Hitlisten over 20 de mest sete programmer (3 år+) ser således ud:

Top 20 - seere 3 år+ - uge 40 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 Forbrydelsen II 1.696.000 58 2. TV 2 Vild med dans 1.233.000 47 3. TV 2 Station 2 Patrulje 1.197.000 49 4. TV 2 Station 2 Special: Fartstrømer på ... 1.187.000 46 5. TV 2 Vild med dans - afgørelsen 1.094.000 44 6. DR1 21 Søndag: Sport, krig og sex 1.082.000 40 7. TV 2 Lærkevej 1.071.000 43 8. TV 2 Hvem vil være millionær? 1.037.000 41 9. DR1 Han, hun, Dirch og Dario 1.023.000 45 10. TV 2 Live fra Bremen - ugen fra sidelinjen 949.000 37 11. DR1 Hammerslag 945.000 42 12. DR1 Talent 09 942.000 37 13. DR1 Talent 09 - afgørelsen 941.000 38 14. DR1 Kontant 907.000 38 15. TV 2 Liebhaverne 879.000 41 16. DR1 Kriminalkommissær Barnaby 830.000 42 17. TV 2 Danmark ifølge Bubber 742.000 30 18. TV 2 LørdagsSporten 740.000 37 19. DR1 By på skrump 718.000 30 20. DR1 Det Nye Talkshow - med Anders Lund 707.000 34

 

 

De 21-50-åriges tv-sening på de reklamefinansierede kanaler var fordelt således:

Kommerciel seerandel 21-50 år - i % Kanal Uge 40 2009 (til 4. oktober) TV 2 (ekskl. TV 2 FILM) 56,9 58,7 Viasat 23,2 20,7 SBS TV 14,1 14,8 Discovery 3,0 3,2 TV 2 SPORT 2,6 2,0 MTV 0,3 0,6

 

 

Antallet af tv-seere på TV 2 NEWS

Ugentlig og daglig kontaktflade for TV 2 NEWS (set mindst ét minut) Kanal Ugentlige kontakter Daglige kontakter TV 2 NEWS 1.460.000 675.000 DR Update 949.000 316.000

 

 

Seertilslutningen til TV 2-regionerne:

Regionalprogram 19.30 - uge 40 TV 2-region Tv-rating i % Share i % TV2 ØST 25,9 55 TV2/NORD 25,8 59 TV/MIDT-VEST 24,0 60 TV 2/FYN 21,8 51 TV SYD 17,8 44 TV 2 | ØSTJYLLAND 16,8 44 TV 2/ Lorry 14,4 35

Billede {0} af {1}