TV 2 NEWS skaber unik BtB-platform

I 2010 udvider TV 2 NEWS de platforme, som kanalens kommercielle partnere kan gøre brug af. Det sker i et nyt og unikt samarbejde med dagbladet Børsen.

Salgsdirektør Peter Olafsson.

TV 2 offentliggør i dag skabelsen af en særlig BtB-platform, som giver danske virksomheder nye og unikke muligheder for eksponering over for andre virksomheder og over for kunder. Det sker i et samarbejde mellem Danmarks største og stærkt voksende 24-timers-nyhedskanal TV 2 NEWS og dagbladet Børsen.

Foruden eksponering på TV 2 NEWS’ forskellige platforme – på tv-skærmen, news.tv2.dk, TV 2 NEWS’ tekst-tv, TV 2 Sputnik og TV 2 Mobil – får de kommercielle partnere mulighed for eksponering i Børsen, på borsen.dk, i Børsen magasiner samt andre muligheder på Børsens platforme.

- Vi etablerer et samarbejde mellem det stærkeste elektroniske BtB-medie og det stærkeste BtB-medie på print, og sammen skaber vi noget, som er endnu større, end vi kan levere hver for sig, siger salgsdirektør Peter Olafsson, TV 2 | TV Salg.

TV 2 NEWS er den yngste af TV 2s 100 procent ejede nichekanaler. Disse nichekanaler har en central placering i TV 2s nyligt offentliggjorte koncernstrategi for årene frem til 2012.

Tre forskellige årspakker – og mulighed for en kvartalspakke
I forbindelse med udbuddet af de kommercielle partnerskaber i 2010 tilbyder TV 2 NEWS tre forskellige årspakker: NEWS Basis, NEWS Plus og NEWS Eksklusiv. Ydermere bliver det også muligt at købe kvartalspakker på TV 2 NEWS for annoncører, som ikke har eksponeringsbehov i hele året 2010.

TV 2 NEWS er den hurtigst voksende tv-kanal herhjemme, og kanalens succes skaber nu grundlag for et BtB-samarbejde med dagbladet Børsen.

- Vi har lyttet til markedet og udvikler en rendyrket BtB-platform, som samtidig bliver mere fleksibel end tidligere. Profilen som BtB-platform bliver skærpet og rendyrket i 2010, siger Peter Olafsson, som tilføjer, at TV 2 NEWS’ meget positive udvikling  er med til at gøre tidspunktet rigtigt for samarbejdet med Børsen.

- TV 2 NEWS er den hurtigst voksende tv-kanal herhjemme, og den har udviklet sig fantastisk. NEWS er samtidig det medie i Danmark, som mest intenst dækker finans, politik og breaking news, siger Peter Olafsson.

Forventer stor interesse fra annoncørerne
Salgsdirektøren forventer stor interesse for disse partnerskaber. Og de interesserede annoncører, som bliver eksklusive kommercielle partnere i hver deres branche, skal være hurtige med at meddele deres interesse. TV 2 NEWS’ kommercielle års-partnerskaber bringes i udbud fredag 30. oktober 2009 kl. 10.00, mens TV 2 NEWS’ kommercielle kvartals-partnerskaber bringes i udbud fredag 13. november 2009 kl. 10.00.

TV 2 | TV Salg vil hurtigst muligt igangsætte realitetsforhandlinger med de annoncører, som først meddeler deres interesse for et kommercielt partnerskab for 2010.

TV 2 NEWS har – i et særdeles vanskeligt marked i 2009 – formået at øge sin reklameomsætning i 2009, og målet er, at TV 2 NEWS’ kommercielle indtægt skal vokse igen i 2010.

 

Læs flere nyheder

Seneste nyt

Anna (Molly Egelind).
03. juli 2020

TV 2-sommeren står (også) i fiktionens tegn

Link til TV 2-sommeren står (også) i fiktionens tegn
André Babikian som Flemming Torp, Laura Drasbæk som Marianne Sommerdahl og Peter Mygind som Dan Sommerdahl.
03. juli 2020

'Sommerdahl' er tilbage i Helsingør

Link til 'Sommerdahl' er tilbage i Helsingør
03. juli 2020

YouSee-kunder kan nu vælge TV 2 PLAY i Bland Selv

Link til YouSee-kunder kan nu vælge TV 2 PLAY i Bland Selv

Billede {0} af {1}