Tv-seningen uge 25: Krimisommer med succes

22. juni 2009;
Af: TV 2 Kommunikation

TV 2 Charlie, der har helliget sommeren flere gode kriminalserier, blev i sidste uge Danmarks femtemest sete kanal.

"En sag for Frost" er en af de gode krimiserier, som har fået TV 2 Charlies seertal til at vokse betydeligt i uge 25.

TV 2 Charlie har reserveret sommeren til en række gode kriminalserier samt danske film ved 16-tiden, og det er en programblanding, som har givet TV 2 Charlie mange seere.

I sidste uge blev TV 2 Charlie således Danmarks femtemest sete kanal efter TV 2, DR1, TV3 og DR2. Det er en bedre placering end normalt for TV 2 Charlie, der i 2009 blandt alle danskere er Danmarks syvendemest sete kanal.

Blandt Charlie-krimierne er "Lov og uorden", "En sag for Frost" og "New York Blues.

Også i uge 25 var der stor forskel på tv-favoritterne blandt alle danskere og blandt de 21-50-årige.

TV 2-programmer som "Vores første barn", "Dont Tell the Bride", "Slemme Slemme Piger"  og søndagsfilmen "Crank" er slet ikke at finde på hitlisten blandt alle danskere. Derimod er de samme programmer i top 5, når det handler om hitlisten blandt de 21-50-årige.

 

Top 20 - 21-50 år - uge 25 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. TV 2 Liebhaverne 299.000 41 2. TV 2 Vores første barn 292.000 37 3. TV 2 Don't Tell the Bride 266.000 29 4. TV 2 Crank 265.000 29 5. TV 2 Slemme Slemme Piger 250.000 26 6. TV 2 Gordon Ramsays køkkenmareridt 248.000 33 7. TV 2 Middag med venner 241.000 30 8. TV 2 Den hemmelige millionær 241.000 27 9. DR1 Horisont 236.000 25 10. DR1 Kontant 235.000 25 11. TV 2 Skæbnedagen 227.000 25 12. TV 2 Lie to Me 225.000 28 13. DR1 aHA! Award - Jan Gintberg 223.000 31 14. TV 2 Den Store Klassefest 215.000 29 15. DR1 Penge 213.000 24 16. DR1 21 Søndag 210.000 22 17. DR1 Læger for livet 209.000 25 18. DR1 Hammerslag i Hjørring 208.000 26 19. DR1 Den forkerte helt 204.000 28 20. DR1 Kriminalkommissær Barnaby 203.000 30

 

 

Danskernes tv-sening fordelte sig således:

Ugens tv-sening 15. - 21. juni 2009 Kanal Alle seere Share i % 21-50 år Share i % TV 2 5 t 13 min 27 5 t 27 min 28 TV 2 Zulu 0 t 33 min 3 0 t 54 min 5 TV 2 Charlie 0 t 45 min 4 0 t 24 min 2 TV 2 FILM 0 t 13 min 1 0 t 20 min 2 TV 2 NEWS 0 t 31 min 3 0 t 28 min 2 DR1 3 t 59 min 21 3 t 11 min 16 DR2 0 t 53 min 5 0 t 40 min 3 DR Update 0 t 03 min 0 0 t 03 min 0 TV3 0 t 58 min 5 1 t 30 min 8 TV3+ 0 t 32 min 3 0 t 50 min 4 TV3 PULS 0 t 17 min 2 0 t 23 min 2 Kanal 4 0 t 20 min 2 0 t 30 min 3 Kanal 5 0 t 32 min 3 0 t 48 min 4 6'eren 0 t 19 min 2 0 t 27 min 2 Discovery 0 t 15 min 1 0 t 23 min 2 TV 2 SPORT 0 t 15 min 1 0 t 11 min 1 Eurosport 0 t 15 min 1 0 t 10 min 1 Andre 3 t 14 min 16 2 t 55 min 15 I alt 19 t 07 min 100 19 t 34 min 100

 

 

De mest sete nyhedsudsendelser var:

Seertal for nyheder og vejret i uge 25 (12 år+) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. TV 2 Regionalprogram 19.30 735.000 51 2. DR1 TV AVISEN 21.00 705.000 35 3. TV 2 NYHEDERNE 19.00 657.000 51 4. TV 2 NYHEDERNE 22.00 og FINANS 606.000 33 5. DR1 SportNyt 18.55 / 21.40 / 21.50 562.000 31 6. TV 2 Regionale nyheder 22.20 580.000 34 7. TV 2 SportsNYHEDERNE 18.05 450.000 53 8. TV 2 NYHEDERNE 18.00 og FINANS 440.000 53 9. TV 2 Regionale nyheder 18.10 410.000 52 10. TV 2 VEJRET (gns. af uds. efter kl. 18) 404.000 32 11. DR1 TV AVISEN 18.30 390.000 36 12. TV 2 SportsNYHEDERNE 22.35 304.000 20 13. TV 2 NYHEDERNE 07.00-10.00 178.000 60 14. TV 2 NYHEDERNE 16.00 og FINANS 132.000 32 15. TV 2 Regionale nyheder 16.10 127.000 34 16. TV 2 NYHEDERNE 12.00 og FINANS 107.000 38 17. TV 2 Regionale nyheder 12.10 106.000 39 18. DR2 Deadline 22.30 99.000 6 19. TV 2 NYHEDERNE 14.00 og FINANS 80.000 25 20. DR2 DR2 Udland 73.000 5 21. DR1 DR Update 15.00 50.000 14 22. DR2 Deadline 17.00 48.000 9 23. DR1 DR Update 12.00 35.000 12

 

 

Hitlisten over 20 de mest sete programmer (3 år+) ser således ud:

Top 20 - seere 3 år+ - uge 25 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 Kontant 785.000 39 2. DR1 Horisont 757.000 36 3. DR1 Hammerslag i Hjørring 747.000 38 4. DR1 21 Søndag 690.000 33 5. DR1 Penge 683.000 33 6. TV 2 Liebhaverne 675.000 36 7. TV 2 Den hemmelige millionær 595.000 29 8. DR1 aHA! Award - Jan Gintberg 568.000 32 9. DR1 Reddet af en gris 565.000 30 10. DR1 Kriminalkommissær Barnaby 562.000 33 11. DR1 Søren Ryge præsenterer 555.000 31 12. DR1 Læger for livet 537.000 26 13. TV 2 Den Store Klassefest 524.000 28 13. TV 2 Gordon Ramsays køkkenmareridt 524.000 28 15. DR1 Den fantastiske planet 517.000 28 16. DR1 Den forkerte helt 516.000 30 17. DR1 Tæt på dyrene på krybskyttejagt 513.000 29 18. TV 2 Middag med venner 502.000 26 19. DR1 På opdagelse i Amazonas 499.000 28 20. DR1 Jersild Live 496.000 25

 

 

De 21-50-åriges tv-sening på de reklamefinansierede kanaler var fordelt således:

Kommerciel seerandel 21-50 år - i % Kanal Uge 25 2009 (til 21. juni) TV 2 (ekskl. TV 2 FILM) 58,3 58,8 Viasat 21,8 20,3 SBS TV 14,8 15,1 Discovery 3,1 3,2 TV 2 SPORT 1,4 1,9 MTV 0,6 0,7

 

 

Antallet af tv-seere på TV 2 NEWS

Ugentlig og daglig kontaktflade for TV 2 NEWS (set mindst ét minut) Kanal Ugentlige kontakter Daglige kontakter TV 2 NEWS 1.400.000 633.000 DR Update 776.000 255.000

 

 

Seertilslutningen til TV 2-regionerne:

Regionalprogram 19.30 - uge 25 TV 2-region Tv-rating i % Share i % TV2/NORD 19,8 63 TV2 ØST 19,5 59 TV/MIDT-VEST 17,7 67 TV 2/FYN 17,7 56 TV SYD 17,0 52 TV 2 | ØSTJYLLAND 15,2 48 TV 2/ Lorry 12,5 40

Billede {0} af {1}