Tv-seningen uge 31: Lavere tv-sening efter Touren

05. august 2008;
Af: TV 2 Kommunikation

En sommeruge uden Tour de France fik danskernes tv-forbrug til at falde over hele linien.

Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 Rejseholdet 328.000 44 2. TV 2 Irresistible 267.000 34 3. TV 2 Station 2 Special: Lufthavnsstrømer 232.000 41 4. TV 2 Gordon Ramsays køkkenmareridt 229.000 40 5. DR1 Never Say Never Again 209.000 36 6. DR1 Hit med sangen 202.000 41 7. DR1 Post Danmark Rundt 2008 (gns.) 171.000 27 8. TV 2 Den hemmelige millionær 190.000 33 9. TV 2 Vores første barn 185.000 38 10. DR1 Stepmom 176.000 32 11. TV 2 Klovn 172.000 27 12. TV 2 E.T. 159.000 30 13. TV 2 Reportageholdet: Smuglerjagt 157.000 36 14. DR1 En sag for Frost 151.000 28 15. TV 2 Amys ret 141.000 26 15. TV 2 Detektiv Monk 141.000 22 17. TV 2 Liebhaverne 137.000 28 17. TV 2 Dykkerne 137.000 23 19. TV 2 Hertuginden 131.000 22 20. TV 2 Lotte Heise Show: Formel Heise 126.000 17

 

 

Danskernes tv-sening fordelte sig således:

TV 2s søndagsfilm, "Irresistible", blev ugens mest sete TV 2-program.

Varmen fik et par grader op, og der var ikke længere Tour de France i fjernsynet. Det fik danskernes samlede tv-forbrug til at falde - specielt på TV 2, hvor hver dansker over 3 år gennemsnitligt brugte 4 timer og 3 minutter i sidste uge mod 5 timer og 29 minutter i uge 30.

Alligevel har TV 2 seks programmer blandt de ti øverste blandt de 21-50-årige. Bedst klarer søndagens film "Irresistible" sig med 267.000 seere i den kommercielle målgruppe, men også "Station 2 Special" og "Gordon Ramseys køkkenmareridt" kunne notere sig en tilfredsstillende uge.

Når de ugentlige seertal næste gang bliver offentliggjort, er der igen sport på programmet, idet OL indledes fredag 8. august, og så skal det blive interessant at se, hvor sportstossede danskere er.

Top 20 - 21-50 år - uge 31 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Regionalprogram 19.30 - uge 31 Ugens tv-sening 28. juli - 3. august 2008 Kanal Alle seere Share i % 21-50 år Share i % TV 2 4 t 03 min 27 4 t 05 min 27 TV 2 Zulu 0 t 20 min 2 0 t 32 min 4 TV 2 Charlie 0 t 34 min 4 0 t 18 min 2 TV 2 FILM 0 t 09 min 1 0 t 14 min 2 TV 2 NEWS 0 t 18 min 2 0 t 18 min 2 DR1 3 t 34 min 24 2 t 46 min 19 DR2 0 t 36 min 4 0 t 27 min 3 DR Update 0 t 02 min 0 0 t 02 min 0 TV3 0 t 43 min 5 1 t 03 min 7 TV3+ 0 t 35 min 4 0 t 49 min 5 Kanal 4 0 t 17 min 2 0 t 24 min 3 Kanal 5 0 t 29 min 3 0 t 45 min 5 SBS Net 0 t 10 min 1 0 t 14 min 2 Discovery 0 t 16 min 2 0 t 22 min 3 TV 2 SPORT 0 t 10 min 1 0 t 10 min 1 Eurosport 0 t 04 min 1 0 t 03 min 0 Andre 2 t 41 min 18 2 t 26 min 16 I alt 15 t 00 min 100 14 t 58 min 100

 

 

De mest sete nyhedsudsendelser var:

Seertal for nyheder og vejret i uge 31 (12 år+) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 SportNyt 595.000 42 2. DR1 TV AVISEN 21.00 559.000 40 3. TV 2 Regionalprogram 19.30 540.000 49 4. TV 2 NYHEDERNE 19.00 503.000 50 5. DR1 Sommervejret 18.55 / 21.25 497.000 40 6. TV 2 NYHEDERNE 22.00 og FINANS 490.000 35 7. TV 2 Regionale nyheder 22.20 458.000 34 8. TV 2 SportsNYHEDERNE 18.05 371.000 53 9. TV 2 NYHEDERNE 18.00 og FINANS 341.000 54 10. DR1 TV AVISEN 18.30 333.000 39 11. TV 2 VEJRET (gns. af uds. efter kl. 18) 332.000 32 12. TV 2 Regionale nyheder 18.10 322.000 51 13. TV 2 SportsNYHEDERNE 22.35 286.000 22 14. TV 2 SportsNYHEDERNE 16.05 118.000 40 15. TV 2 SportsNYHEDERNE 07.00-10.00 113.000 55 16. TV 2 NYHEDERNE 07.00-10.00 111.000 54 17. TV 2 NYHEDERNE 16.00 og FINANS 107.000 38 17. TV 2 Regionale nyheder 16.10 107.000 37 19. TV 2 NYHEDERNE 12.00 og FINANS 106.000 44 20. TV 2 SportsNyhederne 12.10 105.000 46 21. TV 2 Regionale nyheder 12.10 83.000 39 22. DR2 Deadline 22.30 75.000 6 23. TV 2 SportsNYHEDERNE 14.05 67.000 27 24. TV 2 NYHEDERNE 14.00 og FINANS 64.000 27 25. DR2 Deadline 17.00 34.000 10

 

 

Hitlisten over 20 de mest sete programmer (3 år+) ser således ud:

Top 20 - seere 3 år+ - uge 31 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 Rejseholdet 781.000 46 2. DR1 Hit med sangen 644.000 45 3. TV 2 Irresistible 534.000 31 4. TV 2 Station 2 Special: Lufthavnsstrømer 530.000 37 5. DR1 En sag for Frost 502.000 41 6. DR1 Post Danmark Rundt 2008 (gns.) 486.000 33 7. DR1 Never Say Never Again 446.000 33 7. TV 2 LørdagsSporten 432.000 41 9. DR1 Kær på tur 418.000 37 10. TV 2 Reportageholdet: Smuglerjagt 415.000 34 11. DR1 Sommerminder 412.000 33 12. DR1 Kender du typen? 411.000 35 13. DR1 Stepmom 403.000 34 14. TV 2 Den hemmelige millionær 396.000 30 15. DR1 Smag på Danmark - med Meyer 393.000 32 16. TV 2 Gordon Ramsays køkkenmareridt 392.000 29 17. TV 2 Dykkerne 385.000 25 18. DR1 Landsbyhospitalet 379.000 27 19. TV 2 Vores første barn 373.000 32 20. DR1 Det vilde Kina 372.000 33

 

 

De 21-50-åriges tv-sening på de reklamefinansierede kanaler var fordelt således:

Kommerciel seerandel 21-50 år - i % Kanal Uge 31 2008 (til 3. august) TV 2 (ekskl. TV 2 FILM) 56,8 60,2 Viasat 20,3 20,0 SBS TV 15,9 13,8 Discovery 4,0 3,4 TV 2 SPORT 1,7 1,7 MTV 1,2 0,8

 

 

Antallet af tv-seere på TV 2 NEWS

(Gallup måler ikke længere seertal på CNN, BBC World mv.)

Ugentlig og daglig kontaktflade for TV 2 NEWS (set mindst ét minut) Kanal Ugentlige kontakter Daglige kontakter TV 2 NEWS 1.120.000 491.000 DR Update 320.000 111.000

 

 

Seertilslutningen til TV 2-regionerne:

TV 2-region Tv-rating i % Share i % TV 2/FYN 15,5 57 TV/MIDT-VEST 14,9 63 TV2 ØST 14,4 56 TV SYD 13,7 51 TV2/NORD 12,8 53 TV 2 | ØSTJYLLAND 9,6 48 TV 2/ Lorry 8,8 39

Billede {0} af {1}