Tv-seningen uge 9: Flotte seertal til "Den sorte box"

03. marts 2008;
Af: TV 2 Kommunikation

Flotte seertal til "Den sorte box: Mysteriet om David" sikrede en god torsdag. God weekend for de små kanaler.

"Den sorte box: Mysteriet om David" gik bag om tragedien på Hasseris Gymnasium, hvor 18-årige Cecilie Næblerød (billedet) blev slået ihjel af sin ekskæreste. Programmet blev det mest "Den sorte box"-program nogensinde.

Sæsonens første "Den sorte box" blev en succes. "Mysteriet om David" blev set af 843.000 seere, hvilket gør programmet til den tredjemest sete "Den sorte box"-udsendelse nogensinde.

"Mysteriet om David" set af godt 100.000 flere seere end "Rejseholdet" på DR1, og det betød samtidig, at TV 2s forbrugerprogram "Basta", der kom efter "Den sorte box", fik 738.000 seere og en seerandel på 34 procent, hvilket er et markant løft i forhold til de foregående uger.

Lørdag var der også fremgang til TV 2, der med "Zulu Awards '08" fik godt seks kommercielle sharepoint mere end de foregående tre lørdage. "Zulu Awards '08 - det store show" blev set af 498.000 i det store univers, og så mange har aldrig tidligere set Zulu Awards.

TV 2 Zulu og TV 2 Charlie havde også en god weekend. Lørdag snuppede Zulu således en seerandel på 8,2 procent, et løft på godt 3 procentpoint, mens Charlie landede på 4,2 procent.

Top 20 - 21-50 år - uge 9 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 X Factor - afgørelsen 857.000 82 2. DR1 X Factor 798.000 79 3. DR1 Sommer 641.000 59 4. TV 2 Anna Pihl 612.000 63 5. TV 2 Station 2 430.000 46 6. TV 2 Den sorte box: Mysteriet om David 384.000 42 7. TV 2 Station 2 Efterlyst 339.000 39 7. TV 2 Basta 339.000 34 7. DR1 21 Søndag 339.000 32 10. TV 2 Bad Company 329.000 36 11. DR1 Rejseholdet 325.000 35 12. TV 2 Desperate Housewives 315.000 36 13. DR1 Fredagsfilm: The life of David Gale 291.000 38 14. DR1 Kontant 288.000 32 15. TV 2 Gi' mig 5 279.000 34 16. DR1 Sporløs 277.000 35 17. DR1 Penge: Røgslør over din pension 273.000 32 18. TV 2 Zulu Awards ´08 - Det store show 262.000 36 19. TV 2 Mads, Marie og Kronprinsessen 253.000 27 20. DR1 Guld og grønne skove 247.000 29

 

 

Danskernes tv-sening fordelte sig således:

Ugens tv-sening 25. februar - 2. marts 2008 Kanal Alle seere Share i % 21-50 år Share i % TV 2 5 t 47 min 29 5 t 40 min 29 TV 2 Zulu 0 t 38 min 3 1 t 01 min 5 TV 2 Charlie 0 t 31 min 3 0 t 18 min 2 TV 2 FILM 0 t 18 min 2 0 t 23 min 2 DR1 5 t 30 min 28 4 t 33 min 23 DR2 0 t 55 min 5 0 t 43 min 4 TV3 1 t 00 min 5 1 t 31 min 8 TV3+ 0 t 28 min 2 0 t 39 min 3 Kanal 4 0 t 16 min 1 0 t 25 min 2 Kanal 5 0 t 33 min 3 0 t 49 min 4 SBS Net 0 t 11 min 1 0 t 15 min 1 Discovery 0 t 15 min 1 0 t 23 min 2 TV 2 SPORT 0 t 08 min 1 0 t 08 min 1 Eurosport 0 t 12 min 1 0 t 07 min 0 Andre 2 t 47 min 14 2 t 25 min 12 I alt 19 t 47 min 100 19 t 34 min 100

 

 

De mest sete nyhedsudsendelser var:

Seertal for nyheder og vejret i uge 9 (12 år+) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. TV 2 NYHEDERNE 19.00 832.000 55 2. TV 2 Regionalprogram 19.30 823.000 49 3. DR1 TV AVISEN 21.00 821.000 38 4. TV 2 SportsNyhederne 18.05 573.000 56 5. TV 2 NYHEDERNE 22.00 og FINANS 557.000 33 6. DR1 SportNyt 18.55/21.50 552.000 33 7. TV 2 Regionale nyheder 18.10 547.000 54 8. DR1 TV AVISEN 18.30 545.000 43 9. TV 2 VEJRET (gns. efter kl. 18.00) 532.000 50 10. TV 2 NYHEDERNE 18.00 og FINANS 532.000 55 11. TV 2 Regionale nyheder 22.20 477.000 30 12. TV 2 SportsNyhederne 22.35 274.000 21 13. TV 2 SportsNyhederne 16.05 185.000 42 14. TV 2 NYHEDERNE 16.00 og FINANS 177.000 41 15. TV 2 Regionale nyheder 16.10 173.000 40 16. TV 2 NYHEDERNE 07.00-10.00 163.000 64 17. TV 2 SportsNyhederne 07.00-10.00 162.000 64 18. TV 2 SportsNyhederne 12.10 108.000 10 19. TV 2 NYHEDERNE 12.00 og FINANS 102.000 40 22. TV 2 Regionale nyheder 12.10 91.000 38 21. DR2 Deadline 17.00 92.000 16 23. TV 2 SportsNyhederne 14.05 76.000 41 18. DR2 Deadline 22.30 138.000 28 24. TV 2 NYHEDERNE 14.00 og FINANS 71.000 27 25. DR1 TV AVISEN 15.00 63.000 19 26. DR2 Udland 19.30 58.000 4 27. DR1 TV AVISEN 12.00 52.000 19

 

 

Hitlisten over 20 de mest sete programmer (3 år+) ser således ud:

Top 20 - seere 3 år+ - uge 9 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 X Factor - Afgørelsen 1.834.000 72 2. DR1 Sommer 1.746.000 69 3. DR1 X Factor 1.709.000 72 4. TV 2 Anna Pihl 1.326.000 58 5. DR1 21 Søndag 1.080.000 46 6. DR1 Sporløs 971.000 47 7. TV 2 Station 2 933.000 43 8. DR1 Kontant 910.000 45 9. TV 2 Den sorte box: Mysteriet om David 843.000 40 10. TV 2 Station 2 Efterlyst 791.000 41 11. DR1 Ballade på Christianshavn 790.000 43 12. DR1 Penge: Røgslør over din pension 787.000 42 13. DR1 Rejseholdet 7517.000 36 14. DR1 Diagnose søges 740.000 39 15. TV 2 Basta 738.000 35 16. TV 2 Varm på is - afgørelsen 679.000 31 17. DR1 Guld og grønne skove 673.000 33 18. DR1 SøndagsSporten 671.000 33 19. TV 2 Gi' mig 5 676.000 32 20. DR1 Regentparret besøger Mexico 652.000 32

 

 

De 21-50-åriges tv-sening på de reklamefinansierede kanaler var fordelt således:

Kommerciel seerandel 21-50 år - i % Kanal Uge 9 2008 (til 2. marts) TV 2 (ekskl. TV 2 FILM) 62,5 63,0 Viasat 18,8 18,9 SBS TV 13,5 12,6 Discovery 3,3 3,5 TV 2 SPORT 1,1 1,3 MTV 0,7 0,7

 

 

Antallet af tv-seere på TV 2 NEWS

(Gallup måler ikke længere seertal på CNN, BBC World mv.)

Ugentlig og daglig kontaktflade for TV 2 NEWS (set mindst ét minut) Kanal Ugentlige kontakter Daglige kontakter TV 2 NEWS 1.084.000 450.000

 

 

Seertilslutningen til TV 2-regionerne:

Regionalprogram 19.30 - uge 9 TV 2-region Tv-rating i % Share i % TV/MIDT-VEST 22 67 TV2/NORD 22 58 TV SYD 18 49 TV2 ØST 18 45 TV 2/FYN 17 46 TV 2 | ØSTJYLLAND 16 48 TV 2/ Lorry 16 43

Billede {0} af {1}