
I sidste uge nåede TV 2 Radio en milepæl. For første gang i sin korte historie er TV 2 Radio nemlig den største kommercielle enkeltkanal. Samtidig fortsætter lyttertallene den positive udvikling.
Morgenværterne på TV 2 Radio, Gertrud Højlund og Ulrik Aarhus.
For første gang nogensinde brugte danskerne i sidste uge mere tid på at lytte til TV 2 Radio end til Radio 100FM - både blandt alle danskere over 12 år og i målgruppen 21-50 år.
TV 2 Radio stod i sidste uge for 5,4 procent af danskernes samlede radiolytning mod 5,2 procent til Radio 100FM.
Blandt de 21-50-årige stod TV 2 Radio for 8,5 procent af danskernes radiolytning, mens Radio 100FMs lytterandel var 8,2 procent.
- Vi har endelig slået os fast som en af danskernes foretrukne radiokanaler. Vi har et meget lovende nyt morgenprogram og en masse tilbud gennem dagen. Alt i alt laver vi rigtig god radio, og nu er det heldigvis også gået op for danskerne. Det er endnu et bevis på, at TV 2 Radio er et projekt, der tager lang tid. Vi skal ind og pille ved indgroede vaner hos folk, siger TV 2 Radios nyheds- og programchef, Suzanne Moll.
Radio 100FM var dog stadig større end TV 2 Radio på dækning - altså når man måler antallet af danskere, der brugte radiokanalerne i løbet af ugen.
På det kommercielle radiomarked var TV 2 Radio også for første gang den største enkeltkanal med en andel på 20,5 procent i den store målgruppe (12 år+) og 20,0 procent blandt lytterne mellem 21 og 50 år.