TV 2 Radio stod i uge 7 for 7,3 procent af de 21-50-åriges radiolytning.

Morgenværterne på TV 2 Radio, Gertrud Højlund og Ulrik Aarhus.
Det ugentlige lyttertal på TV 2 Radio var i uge 7 på 1.230.000 danskere på 12 år og derover. Efter en uge som Danmarks tredjestørste radiokanal var TV 2 Radio dermed igen i uge 7 den fjerdestørste kanal i Danmark efter P4, P3 og Radio 100FM.
Samme placering har kanalen blandt de 21-50-årige - både målt på dækning og på share. De væsentligste lyttertal for sidste uge kan ses i skemaet nedenfor.
TV 2 Radio havde i uge 7 kontakt med 26,5 procent af danskerne over 12 år - og 33,5 procent af danskerne i alderen 21-50 år.
Blandt de 21-50-årige havde de kommercielle radiokanaler kontakt med nøjagtigt 1,9 mio. lyttere i sidste uge - en anelse mindre end DRs kanaler, som tilsammen havde kontakt med 1.936.000 lyttere.
Dækningstal for radiokanaler:
Så mange danskere brugte radiokanalerne i uge 7 - 2008
Nr.
Kanal
Lytt. 12+
- i pct.
Lytt. 21-50
- i pct.
1.
DR P4
2.847.000
61,3 pct.
1.110.000
50,1 pct.
2.
DR P3
2.380.000
51,2 pct.
1.422.000
64,1 pct.
3.
Radio 100FM
1.413.000
30,4 pct.
874.000
39,4 pct.
4.
TV 2 Radio
1.230.000
26,5 pct.
743.000
33,5 pct.
5.
Radio 100 Soft
641.000
13,8 pct.
363.000
16,4 pct.
DR total
4.088.000
88,0 pct.
1.936.000
87,3 pct.
Kommercielle i alt
3.480.000
74,9 pct.
1.900.000
85,7 pct.
Radio total
4.452.000
95,8 pct.
2.159.000
97,3 pct.
Lytterandele til radiokanaler (21-50 år):
Kanalernes andel af de 21-50-åriges radiolytning
Radiokanal
Uge 6 - 2008
Uge 7 - 2008
DR P3
29,1 pct.
29,6 pct.
DR P4 total
22,4 pct.
21,1 pct.
Radio 100 FM
8,2 pct.
10,1 pct.
TV 2 Radio
8,5 pct.
7,3 pct.
Radio 100 Soft
2,7 pct.
2,6 pct.
DR total
58,1 pct.
56,9 pct.
Kommercielle i alt
41,9 pct.
43,1 pct.
Læs flere nyheder