1,2 mio. lyttere til TV 2 Radio

21. februar 2008;
Af: TV 2 Kommunikation

TV 2 Radio stod i uge 7 for 7,3 procent af de 21-50-åriges radiolytning.

Morgenværterne på TV 2 Radio, Gertrud Højlund og Ulrik Aarhus.

Det ugentlige lyttertal på TV 2 Radio var i uge 7 på 1.230.000 danskere på 12 år og derover. Efter en uge som Danmarks tredjestørste radiokanal var TV 2 Radio dermed igen i uge 7 den fjerdestørste kanal i Danmark efter P4, P3 og Radio 100FM.

Samme placering har kanalen blandt de 21-50-årige - både målt på dækning og på share. De væsentligste lyttertal for sidste uge kan ses i skemaet nedenfor.

TV 2 Radio havde i uge 7 kontakt med 26,5 procent af danskerne over 12 år - og 33,5 procent af danskerne i alderen 21-50 år.

Blandt de 21-50-årige havde de kommercielle radiokanaler kontakt med nøjagtigt 1,9 mio. lyttere i sidste uge - en anelse mindre end DRs kanaler, som tilsammen havde kontakt med 1.936.000 lyttere.

Dækningstal for radiokanaler:

Så mange danskere brugte radiokanalerne i uge 7 - 2008 Nr. Kanal Lytt. 12+ - i pct. Lytt. 21-50 - i pct. 1. DR P4 2.847.000 61,3 pct. 1.110.000 50,1 pct. 2. DR P3 2.380.000 51,2 pct. 1.422.000 64,1 pct. 3. Radio 100FM 1.413.000 30,4 pct. 874.000 39,4 pct. 4. TV 2 Radio 1.230.000 26,5 pct. 743.000 33,5 pct. 5. Radio 100 Soft 641.000 13,8 pct. 363.000 16,4 pct. DR total 4.088.000 88,0 pct. 1.936.000 87,3 pct. Kommercielle i alt 3.480.000 74,9 pct. 1.900.000 85,7 pct. Radio total 4.452.000 95,8 pct. 2.159.000 97,3 pct.

 

 

Lytterandele til radiokanaler (21-50 år):

Kanalernes andel af de 21-50-åriges radiolytning Radiokanal Uge 6 - 2008 Uge 7 - 2008 DR P3 29,1 pct. 29,6 pct. DR P4 total 22,4 pct. 21,1 pct. Radio 100 FM 8,2 pct. 10,1 pct. TV 2 Radio 8,5 pct. 7,3 pct. Radio 100 Soft 2,7 pct. 2,6 pct. DR total 58,1 pct. 56,9 pct. Kommercielle i alt 41,9 pct. 43,1 pct.

 

 

Læs flere nyheder

Billede {0} af {1}