Tv-seningen uge 52: "Millionær"-quiz i top blandt alle danskere

02. januar 2008;
Af: TV 2 Kommunikation

DR1 havde markant tilbagegang i jule- og nytårsperioden i forhold til 2006. Især TV 2 NEWS og TV 2 FILM havde stor fremgang.

Pelle Hvenegaard og Carsten Bang på vej mod en gevinst på en halv million kroner i "Hvem vil være millionær? Special".

Tv-konkurrencen i jule- og nytårsdagene var hård ved DR1, som i kraft af dyre drama-serier og film har været dominerende i jule-perioden i de seneste år. Men i år var TV 2 den mest sete kanal blandt de 21-50-årige i perio-den 21. december - 1. januar.

TV 2 havde i denne målgruppe en seerandel på 28,2 procent - uændret i forhold til 2006. DR1 gik i denne målgruppe tilbage fra 31,7 procent til 25,8 procent. Blandt alle seere havde DR1 en tilbagegang i share på cirka fem procentpoint til 30 procent.

Julen 2007 bød derimod på markant fremgang til især TV 2 NEWS, men også TV 2 FILM og TV3 kom bedre ud af julen end i 2006.

Det sete program i uge 52 blandt alle danskere var "Hvem vil være millionær? Special", hvor 1.081.000 danskere så Pelle Hvenegaard og Carsten Bang vinde 500.000 kroner til Mændenes Hjem.

Mest set i hele jule- og nytårsperioden var DR1s premiere på dramaserien "Sommer" med 1.592.000 seere. 

Ugens seerhitlister (uge 52) kan ses herunder.

 

Top 20 - 21-50 år - uge 52 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 Mr. & Mrs. Smith 498.000 59 2. DR1 Charles' tante 369.000 37 3. TV 2 Hvem vil være millionær? Special 366.000 42 4. TV 2 Shreklig jul 361.000 51 5. DR1 Disneys juleshow 355.000 68 6. DR1 Hit med sangen 344.000 41 7. DR1 Året der gik (gns.) 334.000 36 8. DR1 aHA! Nytår 302.000 41 9. DR1 Bridget Jones' dagbog 299.000 35 9. TV 2 The Saint - Helgenen 299.000 30 11. TV 2 TV 2 007: Årets i ord og billeder 298.000 37 12. DR1 After the Sunset 286.000 36 13. DR1 Shrek 2 277.000 35 14. DR1 Hammerslag i Berlin 260.000 35 15. TV 2 Sidste nat på Station 13 252.000 26 16. TV 2 Elf 251.000 31 17. TV 2 Criminal Intent 219.000 26 18. TV 2 Starsky & Hutch 216.000 27 19. TV 2 The Three Musketeers 214.000 33 20. DR1 Olsen-banden over alle bjerge 210.000 30

 

 

Danskernes tv-sening fordelte sig således:

Ugens tv-sening 24.-30. december 2007 Kanal Alle seere Share i % 21-50 år Share i % TV 2 6 t 04 min 28 5 t 58 min 27 TV 2 Zulu 0 t 35 min 3 0 t 52 min 4 TV 2 Charlie 0 t 28 min 2 0 t 17 min 1 TV 2 FILM 0 t 22 min 2 0 t 31 min 2 DR1 6 t 25 min 29 5 t 47 min 26 DR2 0 t 53 min 4 0 t 37 min 3 TV3 1 t 06 min 5 1 t 35 min 7 TV3+ 0 t 35 min 3 0 t 54 min 4 Kanal 4 0 t 11 min 1 0 t 18 min 1 Kanal 5 0 t 21 min 2 0 t 30 min 2 SBS Net 0 t 12 min 1 0 t 14 min 1 Discovery 0 t 19 min 1 0 t 29 min 2 TV 2 SPORT 0 t 13 min 1 0 t 09 min 1 Eurosport 0 t 09 min 1 0 t 08 min 1 Andre 4 t 08 min 19 4 t 07 min 18 I alt 22 t 01 min 100 22 t 29 min 100

 

 

De mest sete nyhedsudsendelser var:

Seertal for nyheder og vejret i uge 52 (12 år+) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 TV AVISEN 21.00 897.000 45 2. TV 2 Regionalprogram 19.30 893.000 53 3. TV 2 NYHEDERNE 19.00 764.000 53 4. DR1 SportNyt 695.000 36 5. TV 2 Regionale nyheder 18.10 602.000 56 6. TV 2 VEJRET (gns. af uds. efter kl. 18) 557.000 42 7. TV 2 NYHEDERNE 18.00 og FINANS 539.000 53 8. DR1 TV AVISEN 18.30 478.000 38 9. TV 2 Regionale nyheder 16.10 214.000 34 10. TV 2 NYHEDERNE 16.00 og FINANS 207.000 33 11. TV 2 NYHEDERNE 12.00 og FINANS 188.000 41 12. TV 2 Regionale nyheder 12.10 165.000 41 13. TV 2 NYHEDERNE 07.00-10.00 131.000 53 14. DR2 Deadline 22.30 121.000 7 15. DR2 Deadline 17.00 74.000 10

 

 

Hitlisten over 20 de mest sete programmer (3 år+) ser således ud:

Top 20 - seere 3 år+ - uge 52 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. TV 2 Hvem vil være millionær? Special 1.081.000 50 2. DR1 aHA! Nytår 1.075.000 57 3. DR1 Hit med sangen 1.055.000 52 4. DR1 Mr. & Mrs. Smith 1.001.000 56 5. DR1 Året der gik (gns.) 994.000 45 6. DR1 Charles' tante 971.000 43 7. DR1 Hammerslag i Berlin 808.000 41 8. DR1 Disneys juleshow 788.000 64 9. TV 2 Shreklig jul 744.000 41 10. TV 2 TV 2 007: Året i ord og billeder 718.000 35 11. DR1 Olsen-banden over alle bjerge 679.000 38 12. DR1 Bridget Jones' dagbog 677.000 37 13. DR1 Min søsters børn i sneen 651.000 37 14. TV 2 The Saint - Helgenen 602.000 27 15. DR1 After the Sunset 593.000 36 16. DR1 Shrek 2 566.000 28 17. TV 2 Criminal Intent 523.000 24 18. DR1 Inspector Morse: Ragnarok 516.000 31 19. TV 2 Alletiders julemand (24) 469.000 49 20. TV 2 The Three Musketeers 466.000 27

 

 

De 21-50-åriges tv-sening på de reklamefinansierede kanaler var fordelt således:

Kommerciel seerandel 21-50 år - i % Kanal Uge 52 2007 TV 2 (ekskl. TV 2 FILM) 62,9 61,7 Viasat 21,1 21,1 SBS TV 9,5 11,7 Discovery 4,1 3,2 TV 2 SPORT 1,8 1,7 MTV 0,7 0,7

 

 

Antallet af tv-seere på TV 2 NEWS

(Gallup måler ikke længere seertal på CNN, BBC World mv.)

Ugentlig og daglig kontaktflade for TV 2 NEWS (set mindst ét minut) Kanal Ugentlige kontakter Daglige kontakter TV 2 NEWS 1.008.000 436.000

 

 

Seertilslutningen til TV 2-regionerne:

Regionalprogram 19.30 - uge 52 TV 2-region Tv-rating i % Share i % TV2 ØST 22,3 54 TV/MIDT-VEST 22,2 63 TV2/NORD 21,3 60 TV 2/FYN 20,6 58 TV SYD 20,5 53 TV 2 | ØSTJYLLAND 19,3 60 TV 2/ Lorry 16,1 46

Billede {0} af {1}