Tv-seningen uge 1: Danskerne valgte at holde nytår på DR1

07. januar 2008;
Af: TV 2 Kommunikation

DR1 havde langt de fleste seere til nytårsskiftet og havde også flest seerne til Laudrup-programmerne.

Michael Laudrup.

DR1 er kommet rigtig godt ind i det nye år. Nytårsaften valgte danskerne meget markant at fejre i selskab med DR1. Hele 75 pct. af de, der havde tændt for tv'et ved årsskiftet valgte at se "Rådhusklokker 2007/2008 på DR1.

Nytårsdag var der igen mange seerne på DR1, da kanalen havde premiere på "Sommer". Dramaserien indtager både første- og andenpladsen på denne uges Top 20 blandt alle seere. Afsnit to blev det mest sete med 1.682.000 seere.

Selv om det er flere år siden, Michael og Brian stoppede deres fodboldtrylleri, er interessen for familien Laudrup stadig stor. Det viste de meget høje seetal, til dokumentarprogrammerne, "Laudrup - en dansk familie", som DR1 og TV 2 viste i løbet af sidste uge. Mest set var DR1s visning onsdag aften med 1.376.000 seere. Da TV 2 viste andet afsnit torsdag aften, så 1.235.000 med. Begge afsnit fik den meget høje vurdering 4,2 på en skala fra 1 til 5.

Ugens seerhitlister (uge 01) kan ses herunder.

Top 20 - 21-50 år - uge 1 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 Sommer (2) 636.000 59 2. DR1 Rådhusklokker 2007/2008 614.000 75 3. DR1 Sommer (1) 586.000 49 4. DR1 Vær velkommen 583.000 75 5. DR1 Dronningens nytårstale 570.000 70 6. DR1 Laudrup - en dansk familie 562.000 57 7. TV 2 Laudrup - en dansk familie 493.000 51 8. DR1 90 års fødselsdagen 476.000 70 9. DR1 X Factor 465.000 52 10. TV 2 Wedding crashers 441.000 37 11. DR1 21 Søndag 404.000 37 12. TV 2 Statsministerens nytårstale 391.000 39 13. TV 2 She's all that 362.000 39 14. TV 2 Californication 345.000 34 15. DR1 Fredagsfilm: Laws of Attraction 330.000 36 16. TV 2 Min nye familie 323.000 32 17. TV 2 Mit 2. bryllup - Et døgn i Danmark 319.000 32 18. DR1 Adams æbler 315.000 29 19. DR1 Statsministerens nytårstale 311.000 31 20. DR1 Sport 2007 309.000 33

 

 

Danskernes tv-sening fordelte sig således:

Ugens tv-sening 31. dec. 2007 - 6. jan. 2008 Kanal Alle seere Share i % 21-50 år Share i % TV 2 6 t 58 min 29 7 t 00 min 29 TV 2 Zulu 0 t 30 min 2 0 t 45 min 3 TV 2 Charlie 0 t 31 min 2 0 t 16 min 1 TV 2 FILM 0 t 16 min 1 0 t 22 min 2 DR1 7 t 16 min 30 6 t 16 min 26 DR2 0 t 53 min 4 0 t 42 min 3 TV3 0 t 57 min 4 1 t 24 min 6 TV3+ 0 t 43 min 3 1 t 06 min 5 Kanal 4 0 t 18 min 1 0 t 30 min 2 Kanal 5 0 t 36 min 2 0 t 52 min 4 SBS Net 0 t 15 min 1 0 t 19 min 1 Discovery 0 t 18 min 1 0 t 28 min 2 TV 2 SPORT 0 t 08 min 1 0 t 06 min 0 Eurosport 0 t 11 min 1 0 t 09 min 1 Andre 3 t 57 min 16 3 t 48 min 16 I alt 24 t 08 min 100 24 t 25 min 100

 

 

De mest sete nyhedsudsendelser var:

Seertal for nyheder og vejret i uge 1 (12 år+) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. TV 2 Regionalprogram 19.30 950.000 49 2. TV 2 NYHEDERNE 19.00 907.000 53 3. DR1 TV AVISEN 21.00 889.000 40 4. TV 2 Regionale nyheder 18.10 714.000 53 5. TV 2 NYHEDERNE 18.00 708.000 55 6. TV 2 SportsNyhederne 18.05 689.000 56 7. DR1 Sportnyt 21.25/18.50 655.000 35 8. DR1 TV AVISEN 18.30 650.000 45 9. TV 2 NYHEDERNE 22.00 599.000 33 10. TV 2 Regionale nyheder 22.20 528.000 31 11. TV 2 Vejret (gns. efter kl. 18) 527.000 34 12. TV 2 SportsNyhederne 22.35 304.000 20 13. TV 2 NYHEDERNE 16.00 232.000 34 14. TV 2 Regionale nyheder 16.10 212.000 39 15. TV 2 SportsNyhederne 16.05 198.000 37 16. TV 2 NYHEDERNE 12.00 168.000 40 17. TV 2 SportsNyhederne 07.00-10.00 167.000 64 18. TV 2 SportsNyhederne 12.10 158.000 45 19. TV 2 NYHEDERNE 07.00-10.00 145.000 57 20. TV 2 Regionale nyheder 12.10 121.000 40 21. DR2 Deadline 22.30 120.000 8 22. DR2 Deadline 17.00 99.000 13 23. DR1 TV AVISEN 15.00 96.000 24 24. TV 2 SportsNyhederne 14.05 90.000 24 25. DR1 TV AVISEN 12.00 89.000 24 26. TV 2 NYHEDERNE 14.00 81.000 23

 

 

Hitlisten over 20 de mest sete programmer (3 år+) ser således ud:

Top 20 - seere 3 år+ - uge 1 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 Sommer (2) 1.682.000 67 2. DR1 Sommer (1) 1.592.000 58 3. DR1 Rådshusklokker 2007/2008 1.562.000 76 4. DR1 Vær velkommen 1.500.000 78 5. DR1 Dronningens nytårstale 1.469.000 66 6. DR1 Laudrup - en dansk familie 1.376.000 59 7. DR1 90 års fødselsdagen 1.279.000 69 8. TV 2 Laudrup - en dansk familie 1.235.000 54 9. DR1 21 Søndag 1.159.000 47 10. TV 2 Statsministerens nytårstale 1.058.000 42 11. DR1 X Factor 1.034.000 46 12. DR1 Efter Dronningens nytårstale 969.000 61 13. DR1 Statsministerens nytårstale 889.000 35 14. TV 2 LørdagsSporten 809.000 41 15. DR1 Sport 2007 806.000 38 16. DR1 Adams æbler 793.000 35 17. DR1 Huset på Christianshavn 787.000 34 18. DR1 Nytårsgudstjeneste 769.000 55 19. TV 2 Mit 2. bryllup - Et døgn i Danmark 742.000 33 20. TV 2 Wedding crashers 734.000 28

 

 

De 21-50-åriges tv-sening på de reklamefinansierede kanaler var fordelt således:

Kommerciel seerandel 21-50 år - i % Kanal Uge 1 2007 TV 2 (ekskl. TV 2 FILM) 62,8 61,7 Viasat 18,8 21,1 SBS TV 13,3 11,7 Discovery 3,4 3,2 TV 2 SPORT 0,8 1,7 MTV 0,8 0,7

 

 

Antallet af tv-seere på TV 2 NEWS

(Gallup måler ikke længere seertal på CNN, BBC World mv.)

Ugentlig og daglig kontaktflade for TV 2 NEWS (set mindst ét minut) Kanal Ugentlige kontakter Daglige kontakter TV 2 NEWS 1.177.000 494.000

 

 

Seertilslutningen til TV 2-regionerne:

Regionalprogram 19.30 - uge 1 TV 2-region Tv-rating i % Share i % TV/MIDT-VEST 28,8 68 TV 2/FYN 24,4 51 TV SYD 21,6 47 TV2 ØST 20,5 47 TV2/NORD 20,2 54 TV 2 | ØSTJYLLAND 21,4 52 TV 2/ Lorry 16,0 41

Billede {0} af {1}