TV 2|Interaktiv bliver til TV 2 NET

18. januar 2008;
Af: TV 2 Kommunikation

Det nye navn understreger de strategiske kerneområder for indholdsdelen. På det kommercielle område er overskrifterne videoannoncering og nye, kreative, intelligente løsninger til annoncørerne.

Gregers Wedell-Wedellsbog, direktør for indhold i TV 2 NET.

Organisationen bag tv2. dk, TV 2 Sputnik, TV 2 Mobil og Tekst-TV, skifter nu navn fra TV 2| Interaktiv til TV 2 NET.

- Det nye navn er både enkelt og mundret, og det fortæller historien om vores fokus på News, Entertainment og Tv. Vores kerneopgave er at udgive nyheder, underholdning og TV via nettet til en skærm nær brugerne - hvad end det er computeren, det digitale fjernsyn eller mobiltelefonen, siger direktør for indhold i TV 2 NET, Gregers Wedell-Wedellsborg, og tilføjer:

- Samtidig udtrykker ordet NET, at vi er et såkaldt ”socialt medie”, hvor alt, hvad vi laver, sker i et samspil med brugerne.

TV 2 NET opruster på nyhedsfronten med flere journalistiske kræfter for at sikre lynhurtige og opdaterede nyheder med originale vinkler. På underholdningsområdet bliver der bl.a. flere og nye spil, samt originalt produceret underholdning til nettet og en styrkelse af gossip-sitet. Og så vil TV 2 NET sikre brugerne endnu mere tv til computeren, mobilen og det digitale fjernsyn - herunder flere snigpremierer på serier og programmer og nye muligheder for at se tv-programmerne, når og hvor brugerne vil.

Videoannoncering er midt i et gennembrud
Levende billeder på nettet bliver i det hele taget et af de helt store fokusområder i 2008 – også kommercielt.

- Videoannoncering på nettet er midt i et gennembrud og vi vil gerne en drivende kraft på det danske marked, siger Lars Bernt, kommerciel direktør i TV 2 NET.

På det kommercielle område bliver der derfor satset på udvikling af kreative og intelligente løsningen til annoncørerne.

- Overskriften er intelligent innovation. Alle kan plastre skærmen til med kommercielle budskaber, men udfordringen bør være at ramme brugerne med de rigtige budskaber på det rigtige tidspunkt, siger Lars Bernt.



Fakta: TV 2 NET når hver uge ca. 2,5 mio. danskere via TV 2s internetmedier, TV 2 Tekst TV og mobiltjenesterne. Tv2.dk er et af landets største websites med mere end 800.000 ugentlige brugere. TV 2 NET har ansvaret for TV 2s digitale TV, herunder TV 2 Sputnik, som giver danskerne mulighed for at se TV 2-programmer på net og digital-TV, når det passer dem.

 

Læs flere nyheder

Billede {0} af {1}