Tv-seningen uge 50: Julekalender og juleshow

17. december 2007;
Af: TV 2 Kommunikation

TV 2 klarer sig tilfredsstillende i december 2007, selv om kanalen mangler de store EM- eller VM-håndboldkampe med dansk deltagelse.

Paul Hüttel som Gyldengrød i "Alletiders Julemand".

TV 2 har i december 2007 måttet undvære de traditionelle meget sete slutrunde-kampe i håndbold fra EM eller VM. I år lykkedes ikke det for det danske landshold at kvalificere sig, og det har naturligvis givet en lidt mindre share end i 2006.

Men så er det heller ikke gået værre... I december har TV 2s hovedkanal i år en seerandel på 32,3 procent blandt de 21-50-årige. I 2006 var andelen på 34,7 procent. Samtidig har de små TV 2-kanaler vundet lidt frem.

Den manglende håndbold har til gengæld sikret et fast sendetidspunkt til familiejulekalenderen "Alletiders Julemand" - og dermed et fast godt indløb til aftenens efterfølgende programmer. I tidligere år har tv-julekalenderen måttet finde sig i forskellige sendetidspunkter - varierende mellem klokken 18.25 og klokken 20.30.

Tv-julekalenderen dominerer igen i uge 50 danskernes tv-sening, og alle ugens syv programmer er at finde på hitlisterne. Endnu et juleprogram, DRs juleshow, er med på listen over de mest sete programmer.  

Ugens seerhitlister kan ses herunder.

 

Kanal Alle seere Share i % 21-50 år Share i % TV 2 6 t 38 min 34 6 t 15 min 32 TV 2 Zulu 0 t 26 min 2 0 t 42 min 4 TV 2 Charlie 0 t 28 min 2 0 t 18 min 2 TV 2 FILM 0 t 13 min 1 0 t 16 min 1 DR1 4 t 47 min 24 3 t 43 min 19 DR2 0 t 52 min 4 0 t 38 min 3 TV3 0 t 57 min 5 1 t 26 min 7 TV3+ 0 t 40 min 3 0 t 59 min 5 Kanal 4 0 t 14 min 1 0 t 22 min 2 Kanal 5 0 t 28 min 2 0 t 44 min 4 SBS Net 0 t 12 min 1 0 t 15 min 1 Discovery 0 t 18 min 1 0 t 28 min 2 TV 2 SPORT 0 t 10 min 1 0 t 10 min 1 Eurosport 0 t 14 min 1 0 t 12 min 1 Andre 3 t 11 min 16 2 t 48 min 15 I alt 19 t 48 min 100 19 t 16 min 100

 

 

Antallet af tv-seere på TV 2 NEWS

(Gallup måler ikke længere seertal på CNN, BBC World mv.)

Top 20 - 21-50 år - uge 50 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. TV 2 Alletiders Julemand (16) 421.000 46 2. TV 2 Alletiders Julemand (10) 420.000 52 3. TV 2 Liebhaverne 373.000 46 4. TV 2 Alletiders Julemand (13) 368.000 52 5. DR1 Rig ved et tilfælde 362.000 40 6. TV 2 Alletiders Julemand (12) 357.000 45 7. TV 2 Desperate Housewives 355.000 41 8. TV 2 En verden udenfor 350.000 39 9. TV 2 Alletiders Julemand (11) 340.000 40 10. TV 2 Operation X - det store momskup 331.000 35 11. TV 2 Forbryderjagt 326.000 35 12. TV 2 Alletiders Julemand (14) 317.000 49 13. TV 2 Deal No Deal 310.000 40 14. TV 2 Kun en pige 304.000 35 14. DR1 DRs Store Juleshow (gns. af to) 304.000 32 16. TV 2 Alletiders Julemand (15) 290.000 44 17. TV 2 Alarm 112 290.000 36 18. DR1 Hammerslag i København 286.000 35 19. TV 2 TV 2 007: Året i Kongehuset 261.000 30 20. DR1 Kontant: Pas på - hajerne er tilbage 247.000 27

 

 

Danskernes tv-sening fordelte sig således:

Ugens tv-sening 10.-16. december 2007

 

 

De mest sete nyhedsudsendelser var:

Seertal for nyheder og vejret i uge 50 (12 år+) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. TV 2 Regionalprogram 19.30 810.000 52 2. TV 2 NYHEDERNE 19.00 794.000 54 3. DR1 TV AVISEN 21.00 669.000 34 4. TV 2 NYHEDERNE 22.00 og FINANS 658.000 39 5. TV 2 SportsNyhederne 18.05 595.000 55 6. TV 2 Regionale nyheder 18.10 556.000 52 7. TV 2 Regionale nyheder 22.20 552.000 35 8. TV 2 NYHEDERNE 18.00 og FINANS 550.000 53 9. DR1 TV AVISEN 18.30 501.000 39 10. DR1 SportNyt 21.50 / 18.55 496.000 29 11. TV 2 VEJRET (gns. af uds. efter kl. 18) 479.000 36 12. TV 2 SportsNyhederne 22.35 331.000 25 13. TV 2 NYHEDERNE 07.00-10.00 176.000 67 13. TV 2 SportsNyhederne 07.00-10.00 176.000 67 15. TV 2 SportsNyhederne 16.05 165.000 40 16. TV 2 Regionale nyheder 16.10 161.000 39 17. TV 2 NYHEDERNE 16.00 og FINANS 158.000 40 18. DR2 Deadline 22.30 123.000 9 19. TV 2 SportsNyhederne 12.10 111.000 44 20. TV 2 NYHEDERNE 12.00 og FINANS 102.000 40 21. TV 2 Regionale nyheder 12.13 93.000 43 22. DR2 Deadline 17.00 79.000 13 23. TV 2 SportsNyhederne 14.05 59.000 23 23. DR1 TV AVISEN 15.00 59.000 20 25. TV 2 NYHEDERNE 14.00 og FINANS 55.000 21 26. DR1 TV AVISEN 12.00 50.000 20

 

 

Hitlisten over 20 de mest sete programmer (3 år+) ser således ud:

Top 20 - seere 3 år+ - uge 50 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. TV 2 Alletiders Julemand (10) 1.091.000 53 2. DR1 DRs store Juleshow (gns. af to) 1.014.000 45 3. TV 2 Alletiders Julemand (13) 980.000 51 4. TV 2 Alletiders Julemand (16) 941.000 40 5. DR1 Hammerslag i København 939.000 43 6. TV 2 Alletiders Julemand (14) 917.000 46 7. TV 2 Deal No Deal 907.000 46 8. DR1 Rig ved et tilfælde 907.000 42 9. TV 2 Kun en pige 850.000 42 10. TV 2 Alletiders Julemand (11) 843.000 37 11. TV 2 Alletiders Julemand (12) 837.000 42 12. TV 2 Alletiders Julemand (15) 819.000 43 13. TV 2 LørdagsSporten 805.000 50 14. TV 2 Liebhaverne 785.000 42 15. DR1 Olsen-bandens flugt over plankeværket 776.000 40 16. TV 2 TV 2 007: Året i Kongehuset 739.000 37 17. DR1 Kontant: Pas på - hajerne er tilbage 732.000 35 18. TV 2 Operation X - det store momskup 721.000 33 19. DR1 Revy Danmark 2007 676.000 36 20. TV 2 Forbryderjagt 665.000 32

 

 

De 21-50-åriges tv-sening på de reklamefinansierede kanaler var fordelt således:

Kommerciel seerandel 21-50 år - i % Kanal Uge 50 2007 (til 16. dec.) TV 2 (ekskl. TV 2 FILM) 62,2 61,5 Viasat 20,2 21,3 SBS TV 11,7 11,7 Discovery 3,9 3,2 TV 2 SPORT 1,4 1,7 MTV 0,6 0,7 Ugentlig og daglig kontaktflade for TV 2 NEWS (set mindst ét minut) Kanal Ugentlige kontakter Daglige kontakter TV 2 NEWS 888.000 349.000

 

 

Seertilslutningen til TV 2-regionerne:

Regionalprogram 19.30 - uge 50 TV 2-region Tv-rating i % Share i % TV/MIDT-VEST 24,9 71 TV2 ØST 20,4 51 TV SYD 17,7 50 TV2/NORD 17,1 55 TV 2 | ØSTJYLLAND 16,0 51 TV 2/FYN 15,4 49 TV 2/ Lorry 15,3 46

Billede {0} af {1}