Tv-seningen uge 48: Julekalendere på hitlisten

03. december 2007;
Af: TV 2 Kommunikation

Tv-julekalendere skal have den plads på tv-hitlisterne, som de fortjener, og som bedst afspejler tv-seningen.

Fra TV 2s familiejulekalender "Alletiders Julemand".

December er over os, og det giver pladser på tv-hitlisterne til de første julekalenderprogram-mer. Og akkurat som i 2006 vil julekalenderne på TV 2|medienyts tv-hitlister få den plads, som de fortjener, og som afspejler tv-seningen bedst.

Det betyder, at julekalender-afsnit hos TV 2|medienyt vil optræde enkeltvis på tv-hitlisterne, mens der f.eks. på Gallups hitliste - og dermed i aviser og ugeblade - vil blive regnet gennemsnit af episoderne. Og dermed vil "Alletiders Julemand" og "Jul i Svinget" hos Gallup kun optræde én gang på en tv-hitliste, selv om tv-seningen i høj grad er præget af tv-julekalenderne.

Især TV 2s familiejulekalender "Alletiders Julemand" kom godt fra start med 1.030.000 og 1.152.000 seere til de to første episoder. Mandag 3. december så 1.023.000 med på "Alletiders Jul".

DR1s julekalender "Jul i Svinget" indledte med 665.000 seere lørdag klokken 17.30, men tallet faldt til 487.000 seere søndag. Mandag faldt seertallet yderligere til 341.000.

DR2s julekalender, "Yallarup Færgeby", kom særdeles godt fra start med 227.000 og 195.000 seere til de første episoder. Mandag faldt seertallet dog til 136.000.

Ugens seerhitlister kan ses herunder.

 

Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. TV 2 NYHEDERNE 19.00 776.000 52 2. TV 2 Regionalprogram 19.30 770.000 47 3. DR1 TV AVISEN 21.00 683.000 36 4. TV 2 NYHEDERNE 22.00 og FINANS 563.000 35 5. TV 2 SportsNyhederne 18.05 560.000 52 6. TV 2 Regionale nyheder 18.10 539.000 50 7. TV 2 NYHEDERNE 18.00 og FINANS 528.000 52 8. DR1 TV AVISEN 18.30 518.000 40 9. TV 2 Regionale nyheder 22.20 498.000 34 10. TV 2 VEJRET (gns. af uds. efter kl. 18) 442.000 36 11. DR1 SportNyt 21.50 / 18.55 405.000 26 12. TV 2 SportsNyhederne 22.35 277.000 21 13. TV 2 SportsNyhederne 07.00-10.00 174.000 66 14. TV 2 NYHEDERNE 07.00-10.00 172.000 67 15. TV 2 Regionale nyheder 16.10 164.000 40 16. TV 2 SportsNyhederne 16.05 162.000 40 17. TV 2 NYHEDERNE 16.00 og FINANS 151.000 38 18. DR2 Deadline 22.30 119.000 9 19. TV 2 SportsNyhederne 12.10 108.000 44 20. TV 2 Regionale nyheder 12.13 102.000 43 20. TV 2 NYHEDERNE 12.00 og FINANS 102.000 41 22. DR2 Deadline 17.00 95.000 16 23. DR1 TV AVISEN 15.00 74.000 24 24. TV 2 NYHEDERNE 14.00 og FINANS 63.000 24 25. TV 2 SportsNyhederne 14.05 62.000 24 25. DR1 TV AVISEN 12.00 62.000 24 Top 20 - 21-50 år - uge 48 (ekskl. nyheder og vejr-tv)

 

 

Seertilslutningen til TV 2-regionerne:

Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. TV 2 Alletiders Julemand (2) 466.000 51 2. TV 2 Alletiders Julemand (1) 418.000 53 3. TV 2 Station 2 407.000 45 4. TV 2 Liebhaverne 402.000 51 5. TV 2 Love Actually 393.000 46 6. DR 1 Hammerslag i Århus 344.000 47 7. TV 2 Anja efter Viktor 341.000 44 8. DR1 Rig ved et tilfælde 337.000 39 9. TV 2 Desperate Housewives 327.000 37 10. TV 2 Station 2 Efterlyst 293.000 36 11. TV 2 Forbryderjagt 289.000 31 12. TV 2 Farvel min elskede 282.000 31 13. TV 2 2KO: SAS Ligaen 272.000 30 14. DR1 Tvunget af tanker 271.000 33 15. DR1 Kontant 271.000 29 16. TV 2 LørdagsSporten 262.000 42 17. DR1 Niels Hausgaard - Os der glor 259.000 40 18. TV 2 Alarm 112 259.000 30 19. TV 2 På sporet af sandheden 257.000 29 20. DR1 Jul i Svinget (1) 244.000 51

 

 

Danskernes tv-sening fordelte sig således:

Ugens tv-sening 26 november - 2. december 2007 Kanal Alle seere Share i % 21-50 år Share i % TV 2 6 t 05 min 32 5 t 57 min 31 TV 2 Zulu 0 t 27 min 2 0 t 41 min 4 TV 2 Charlie 0 t 25 min 2 0 t 14 min 1 TV 2 FILM 0 t 12 min 1 0 t 17 min 1 DR1 4 t 36 min 24 3 t 40 min 19 DR2 1 t 00 min 5 0 t 53 min 5 TV3 1 t 04 min 6 1 t 33 min 8 TV3+ 0 t 47 min 4 1 t 01 min 5 Kanal 4 0 t 17 min 1 0 t 28 min 2 Kanal 5 0 t 32 min 3 0 t 48 min 4 SBS Net 0 t 13 min 1 0 t 13 min 1 Discovery 0 t 19 min 2 0 t 31 min 3 TV 2 SPORT 0 t 16 min 1 0 t 19 min 2 Eurosport 0 t 06 min 1 0 t 04 min 0 Andre 2 t 43 min 14 2 t 21 min 12 I alt 19 t 02 min 100 19 t 00 min 100

 

 

De mest sete nyhedsudsendelser var:

Seertal for nyheder og vejret i uge 48 (12 år+)

 

 

Hitlisten over 20 de mest sete programmer (3 år+) ser således ud:

Top 20 - seere 3 år+ - uge 48 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. TV 2 Alletiders Julemand (2) 1.152.000 51 2. TV 2 Alletiders Julemand (1) 1.030.000 50 3. TV 2 Station 2 936.000 45 4. DR1 Hammerslag i Århus 896.000 47 5. DR1 Niels Hausgaard - Os der glor 836.000 48 6. TV 2 LørdagsSporten 834.000 50 7. TV 2 Liebhaverne 828.000 44 8. DR1 Rig ved et tilfælde 801.000 40 9. DR1 Kontant 755.000 38 10. TV 2 Kun en pige 735.000 38 11. TV 2 Station 2 Efterlyst 728.000 40 12. TV 2 Deal No Deal 710.000 36 13. TV 2 Anja efter Viktor 693.000 36 14. TV 2 Love Actually 682.000 39 15. DR1 21 Søndag 673.000 32 16. DR1 Jul i Svinget (1) 665.000 50 17. DR1 Penge: Farlig mobning 638.000 34 18. DR1 Task Force: Sort arbejdskraft 619.000 32 19. DR1 Tvunget af tanker 613.000 31 20. TV 2 Farvel min elskede 613.000 30

 

 

De 21-50-åriges tv-sening på de reklamefinansierede kanaler var fordelt således:

Kommerciel seerandel 21-50 år - i % Kanal Uge 48 2007 (til 2. dec.) TV 2 (ekskl. TV 2 FILM) 58,6 61,5 Viasat 21,4 21,3 SBS TV 12,7 11,7 Discovery 4,3 3,1 TV 2 SPORT 2,6 1,7 MTV 0,4 0,7

 

 

Antallet af tv-seere på TV 2 NEWS

(Gallup måler ikke længere seertal på CNN, BBC World mv.)

Ugentlig og daglig kontaktflade for TV 2 NEWS (set mindst ét minut) Kanal Ugentlige kontakter Daglige kontakter TV 2 NEWS 909.000 344.000 Regionalprogram 19.30 - uge 48 TV 2-region Tv-rating i % Share i % TV/MIDT-VEST 25,1 67 TV2 18,6 59 TV 2 | ØSTJYLLAND 17,4 49 TV2 ØST 16,6 45 TV SYD 16,2 44 TV 2/FYN 15,0 44 TV 2/ Lorry 13,7 38

Billede {0} af {1}