TV 2s direktør: - Vi har travlt med udviklingen af TV 2 PLAY

TV 2s administrerende direktør, Anne Engdal Stig Christensen. (Foto: Miklos Szabo / TV 2)

Det er nødvendigt, at TV 2 accelererer udviklingen af TV 2 PLAY i en tid, hvor forbrugeradfærden og konkurrentbilledet er i stor forandring. Ny imagekampagne slår fast, at det danske ståsted og kvalitetsindhold er fremtiden for TV 2 PLAY.

I dag, torsdag 24. oktober, igangsætter TV 2 en ny imagekampagne for streamingtjenesten TV 2 PLAY med overskriften ’Streaming på dansk’. Og netop det danske ståsted og det stærke, danske indhold er afgørende for TV 2 PLAYs videre udvikling.

- TV 2 PLAY er en dynamisk platform kendetegnet af dansk kvalitetsindhold, og TV 2 PLAY skal på sigt være danskernes nye hoveddør ind til TV 2s indhold. I mere end 30 år har vores hovedkanal haft denne rolle, men vi er i gang med at åbne en ny, så TV 2 PLAY bliver det naturlige sted at møde alt vores indhold, siger TV 2s administrerende direktør, Anne Engdal Stig Christensen.

Hun ønsker at accelerere udviklingen af TV 2 PLAY, som har rundet 500.000 abonnementer og har én million brugere. Og direktøren lægger ikke skjul på, at en fortsat vækst på PLAY er helt afgørende for TV 2.

- Vi oplever i disse måneder store ændringer i konkurrentbilledet og forbrugeradfærden, og det betyder, at vi har mere travlt, end markedet tilsagde for bare halvandet år siden, da vi udarbejdede vores nuværende koncernstrategi, siger Anne Engdal Stig Christensen og nævner den digitalt fødte kanal TV 2 SPORT X som et af de nye tiltag i udviklingen af TV 2 PLAY.

TV 2s marketingchef, Jacob Weinreich. (Foto: Ebbe Rosendahl / TV 2)

En dansk streamingtjeneste
TV 2 PLAY får hver dag mange stykker nyt dansk indhold, og netop det danske kvalitetsindhold og det danske ståsted er udgangspunktet for en netop igangsat TV 2 PLAY-imagekampagne, som TV 2 Marketing har stået i sidsen for.

I kampagnefilmen reciterer skuespiller Pilou Asbæk H.C. Andersens digt ’Danmark, mit fædreland’, mens han rejser rundt i landet og viser Danmark på alle hylder. Og valget af Pilou Asbæk som kampagnens frontfigur er taget med omhu.

- Pilou er en stor skuespiller, der har arbejdet udenlands og har gjort det fantastisk, og som nu er vendt tilbage til det land, der er hans base. Det giver udsyn og perspektiv, og det gør det muligt at italesætte det at være dansk. Vi kender det alle sammen: Der er ingen steder, man føler sig mere dansk, end når man er i udlandet, siger TV 2s marketingchef, Jacob Weinreich.

Læs også interview med Pilou Asbæk på TV2.DK.

TV 2 PLAY – og imagefilmen – ser på verden og tilværelsen med dansk perspektiv. Der er optaget i alt 35 timers billedmateriale fra hele landet til imagefilmen på 1 minut 22 sekunder.

- Imagefilmen er en kærlig hilsen til Danmark og til det udgangspunkt, TV 2 og TV 2s streamingtjeneste står på. Samtidig er filmen på mange måder en hyldest til mangfoldigheden og de mange nuancer i vores land og befolkning, siger Jacob Weinreich.

TV 2 PLAYs kampagne vil – udover imagefilmen i forskellige versioner på tv, web og sociale platforme – være synlig i blandt andet biografer og i outdoor-aktiviteter for TV 2s streamingtjeneste.

Se filmen ’Streaming på dansk’ via Facebook herunder.  

--------

Læs også: TV 2 PLAY får ny visuel identitet