TV 2 PLAY køber global realitysucces

’The Bachelor’ er oprindeligt et amerikansk format, som så dagens lys i 2002. Siden har 32 lande til sammen stået for mere end 130 sæsoner og mere end 117.000 timers programmer. Vores svenske naboer hos TV4 har med stor succes siden 2015 bragt fire sæsoner af ’Bachelor Sweden’. (Fotos: TV4 Sverige)

’The Bachelor’ er oprindeligt et amerikansk format, som så dagens lys i 2002. Siden har 32 lande til sammen stået for mere end 130 sæsoner og mere end 117.000 timers programmer. Vores svenske naboer hos TV4 har med stor succes siden 2015 bragt fire sæsoner af ’Bachelor Sweden’. (Fotos: TV4 Sverige)

07. februar 2020;
Af: Ursula Holton, TV 2 Kommunikation

TV 2 har købt rettigheder til en dansk version af det verdensomspændende datingprogram ’The Bachelor’, som skal være med til at styrke TV 2 PLAY hen over sommeren 2020.

TV 2 PLAY skruer yderligere op for indhold, som skal fastholde og sikre nye brugere til TV 2s streamingtjeneste. Det er baggrunden for, at TV 2 har købt rettighederne til en ny, dansk udgave af ’The Bachelor’, som er blevet kaldt ”verdens største kærlighedsformat”. Programmerne skal premiere på TV 2 PLAY hen over sommeren 2020.

Relations-tv og reality, herunder konkurrencedrevne realityformater, er programgenrer, der fungerer godt på streaming, og som derfor er et af TV 2 PLAYs fokusområder.

- Vi ser det allerede i dag med programmer som ’Landmand søger kærlighed’, ’Hjem til gården’, ’Nybyggerne’ og ’Date mig nøgen’, og med en stærk og veldefineret konkurrencemotor kan ’Bachelor’ det samme. Når vi samtidig har at gøre med en af verdens helt store realitysucceser, tør vi godt drømme stort og tro på, at en dansk version kan ramme plet hos vores streamere på TV 2 PLAY, siger Sune Roland Jensen, indholdschef for TV 2 PLAY og TV 2 ZULU.

I 'Bachelors' luksuriøse og romantiske omgivelser skal den mandlige deltager finde kærligheden blandt en gruppe kvinder, der ligesom ham ønsker at finde den eneste ene.


Et supplement til sommerens sport

TV 2 har i mange år har favnet realitygenren i hele sin spændvidde og på den TV 2’ske måde – med programmer som netop ’Landmand søger kærlighed’ og ’Nybyggerne’ som nogle af de mest sete. Derfor er forventningen også, at ’Bachelor’, som bliver den danske titel, vil kunne bidrage til at styrke TV 2 PLAY i sommermånederne.

- Vi går en sommer i møde med store sportstilbud som Tour de France, OL, EM-fodbold, Le Mans og Wimbledon, og med ’Bachelor’ sørger vi for det stærkest mulige supplement til sport. Intet er som bekendt større end kærligheden, og vi går all in og sender hele fire programmer om ugen i otte uger, så vi giver rig mulighed for at dykke ned i de største og stærkeste følelser, der findes, fortæller Sune Roland Jensen.

Reality på TV 2’sk
Selvom ’Bachelor’ er et globalt programbrand med en helt fast motor kan vi forvente en TV 2’sk udgave af den internationale realitysucces. Det fortæller programmets redaktør Thomas Richardt Strøbech.

- 'Bachelor’ handler om kærlighed og om, hvordan forelskelse opstår og udvikler sig. En universel historie, som programmerne så fint folder ud fra mange forskellige synsvinkler. Vi kan samtidig forme formatet til en nutidig, dansk fortælling, som vores seere vil kunne spejle og genkende sig selv i. Derudover bliver alt fra cast til klipning i ’Bachelor’ naturligvis skræddersyet til TV 2, hvor vi altid har fokus på at fortælle hele historier om ægte mennesker, lyder det fra Thomas Richardt Strøbech.

------------

’Bachelor’ sendes hen over sommeren 2020 på TV 2 PLAY samt på TV 2. TV 2 søger lige nu deltagere til programmet her.

Billede {0} af {1}