TV 2 NEWS, der fyldte ét år 1. december, har firedoblet danskernes brug af nyhedskanaler.
Inden TV 2 NEWS gik i luften for et år siden, var danskernes sening på 24-timers-nyhedskanaler som CNN, BBC World og CNBC meget beskeden. Tv-seningen på disse kanaler udgjorde tilsammen cirka 0,15 procent af danskernes samlede tv-forbrug.
Det billede blev ændret med et trylleslag, da TV 2 NEWS kom på skærmen. Her blev seningen på nyhedskanaler næsten femdoblet, og TV 2 NEWS lynhurtigt tre-fire gange større end alle øvrige nyhedskanaler tilsammen.
TV 2 NEWS har i det første år haft cirka 250.000 daglige brugere, som har set på kanalen i gennemsnit i knap 20 minutter. På ugebasis har TV 2 NEWS haft kontakt med knap 800.000 forskellige danskere.
De mest sete perioder for NEWS har været ugerne i forbindelse med rydningen af Ungdomshuset og Alexandras bryllup med Martin Jørgensen samt ugen med folketingsvalget. I disse uger har antallet af NEWS-seere ligget over en million.
Læs mere om valget og TV 2 NEWS her.