TV 2 PLAY er i luften med et delvist reklamefinansieret abonnement, der giver brugerne flere valgmuligheder. Lanceringen giver samtidig annoncørerne helt nye muligheder for at målrette reklamerne i sammenhæng med dansk kvalitetsindhold.
TV 2 lancerer i dag nye produktpakker på TV 2 PLAY, der giver danskerne muligheden for at få billigere adgang til indholdet fra TV 2s kanaler. Med de nye pakker får brugerne adgang til TV 2 PLAY til en reduceret pris, mod at der til gengæld vises en kort reklameblok foran on demand-indholdet på tjenesten. TV 2 er blandt de første medier i Europa, der lancerer denne type produkt på en streamingtjeneste.
- Når vi lancerer TV 2 PLAY med reklamer, er det efter et meget omfattende analysearbejde, hvor vi kan se, at der både er et marked med nye brugere, der gerne vil købe et billigere abonnement med reklamer, og ikke mindst annoncører, der kan se værdien i at målrette deres kampagner til helt specifikke segmenter i sammenhæng med dansk kvalitetsindhold, siger TV 2s salgsdirektør for TV 2 Betalings-tv, Stig Møller Christensen, og fortsætter:
- Med de nye produkter, der giver brugerne flere pakker at vælge imellem, regner vi med at kunne udvide målgruppen for TV 2 PLAY yderligere, og ambitionen er, at de nye pakker bliver en ny vækstmotor for TV 2 PLAY, siger Stig Møller Christensen.
Fremtidens tv-reklame
TV 2 har ligeledes store forventninger til salget af det nye reklameprodukt.
- De målrettede reklamer – eller Addressable TV som det også kaldes - er fremtidens tv-reklame. Hvis markedet udvikler sig, som vi tror, vil forretningsområdet på sigt udgøre en stor andel af vores samlede reklameomsætning – formentlig en trecifret millionforretning over nogle år, siger Peter Olafsson, salgsdirektør for TV 2 Reklamesalg.
Helt konkret tilbyder TV 2 to nye pakker på TV 2 PLAY: ’Hele pakken med reklamer’ eller ’Basispakken med reklamer’ - begge pakker er 30 kr. billigere end de tilsvarende pakker uden reklamer. Dermed kan brugerne fremover få adgang til indholdet fra TV 2s kanaler fra 39 kr. om måneden.
Køber man TV 2 PLAY med reklamer, vil der være reklamer foran on demand-indholdet, og der kan ikke spoles i reklamerne. Der vil ikke være reklamer på on demand-indholdet foran børneindhold, velgørenhedsshows og kortere videoklip.
- Med det nye produkt kombinerer vi de digitale muligheder for at målrette med tv-reklamens høje kvalitet. Her afvikler vi målrettede reklameeksponeringer i sammenhæng med relevant, dansk kvalitetsindhold. Dermed bliver der tale om en ny reklamestandard i forhold til de video-reklameprodukter, vi kender i dag, der ofte ligger op ad indhold af meget varierende kvalitet - fx på Youtube, siger Peter Olafsson, salgsdirektør for TV 2 Reklamesalg.
Stor interesse for målrettede reklamer
TV 2 lancerede første del af Adressable TV-satsningen i slutningen af 2016 i form af målrettede reklamer i live-seningen på TV 2 PLAY. Der har været stor interesse og opbakning fra markedet omkring dette nye produkt.
- Muligheden for at databerige og dermed målrette reklamerne på TV 2 PLAY betyder, at annoncørerne er klar til at betale en CPM-pris, der typisk ligger 50-100 procent over en klassisk tv-reklame. Det svarer nogenlunde til prisniveauet på traditionelt web-tv, og når man vurderer den samlede kvalitet på Addressable TV, så er priserne meget konkurrencedygtige, siger Peter Olafsson.
TV 2 PLAY har de seneste år oplevet en kraftig vækst i antallet af brugere, og den øgede sening af både TV 2s live-kanaler og on demand-indhold på TV 2 PLAY afspejler, at danskernes tv-forbrug i stigende grad bliver digitalt. Lanceringen af de nye pakker på TV 2 PLAY er et vigtigt strategisk skridt i TV 2s digitale transformation, hvor stadig flere danskere tilgår TV 2s indhold på nye måder og på nye platforme.
Læs mere om de nye pakker på play.tv2.dk