Stigende omsætning på TV 2

27. april 2011;
Af: TV 2 Kommunikation

En stigende reklameomsætning medførte et nul-resultat af fortsættende aktiviteter i 1. kvartal 2011. Det er en forbedring på 31 mio. kr. i forhold til 2010.

TV 2s finansdirektør, Peter Normann. (Foto: TV 2)


I årets første tre måneder har TV 2 øget sin omsætning med 61 mio. kr. svarende til 13 procent, og denne omsætningsvækst sikrede TV 2-koncernen et nul-resultat af fortsættende aktiviteter i 1. kvartal 2011 mod et underskud på 31 mio. kr. i 1. kvartal 2010.

TV 2 har i marts 2011 solgt sine aktier i Momondo A/S med en engangsgevinst på 47 mio. kr. Det betyder, at resultatet for 1. kvartal 2011 – inklusive ophørte aktiviteter – blev et overskud på 47 mio. kr. mod et underskud på 24 mio. kr. i samme periode af 2010.

Efter flere år med betydelig nedgang er det også lykkedes TV 2-kanalerne at stabilisere den samlede seerandel. Den kommercielle seerandel blandt de 21-50-årige faldt marginalt fra 56,3 til 56,2 procent, mens den gennemsnitlige daglige seertid på TV 2-kanalerne er øget med 1 minut til 80 minutter i forhold til samme periode i 2010.

20. april 2011 har EU-Kommissionen godkendt både omstruktureringsplanen for TV 2 og den kompensation for public service-forpligtelserne, som TV 2 modtog i årene 1995-2002. TV 2 fortsætter i de kommende måneder implementeringen af abonnementsbetalingen, der skal sikre TV 2 en bæredygtig forretningsmodel.

- Resultatet for 1. kvartal er tilfredsstillende i forhold til vores forventninger. Den positive omsætnings- og seerandelsudvikling betød, at TV 2s hovedkanal reducerede sit underskud til 75 mio. kr. mod et underskud på 112 mio. kr. i samme periode sidste år. Samtidig har nichekanalerne mv. fastholdt deres gode indtjeningsevne, siger TV 2s finansdirektør, Peter Normann.

Forventningerne til 2011 er uændrede i forhold til TV 2|DANMARKs årsrapport 2010, der blev offentliggjort 30. marts 2011.

TV 2s kvartalsrapport kan læses her.

 

Læs flere nyheder

Billede {0} af {1}