
Foto: Agnete Schlichtkrull / TV 2
I første kvartal af 2019 opnåede TV 2 et resultat før finansielle poster (EBIT) på 21 mio. kr. mod 34 mio. kr. i 2018.
Omsætningen på 730 mio. kr. steg 5,6 procent i første kvartal af 2019, svarende til 39 mio. kr. Reklameomsætningen steg med 4,1 procent, mens abonnementsomsætningen steg med 6,0 procent.
Omkostningerne udgjorde i første kvartal 709 mio.kr. og er steget med 52 mio. kr. i forhold til 2018, hvilket svarer til en stigning på 8,1 procent.
Når resultatet for første kvartal 2019 ligger lavere end for første kvartal 2018, skyldes det især øgede indholdsomkostninger til fiktion og underholdning samt digitale aktiviteter.
TV 2-kanalfamilien havde i første kvartal 2019 en seerandel blandt alle danskere på 40,4 procent - en forbedring på 1,4 procentpoint i forhold til første kvartal 2018. Den samlede tv-sening i kvartalet faldt 6 procent.
Læs hele kvartalsrapporten her.