’Børnenes Danmark’ på TV 2 og TV 2 Regionerne

06. oktober 2019;
Af: TV 2 Kommunikation

Hvordan ser dagens Danmark egentlig ud, når man ser det fra børnehøjde. Det forsøger TV 2 Nyhederne og de otte TV 2 Regioner at finde ud af, når de i uge 41 sætter fokus på ’Børnenes Danmark’.

Vi hører ofte, at børn får flere og flere diagnoser, at de spiller for meget computer, og at de rører sig for lidt. Men hvordan har danske børn det, hvis de selv skal sige det?

Det er omdrejningspunktet, når TV 2 Nyhederne og de otte TV 2 Regioner i uge 41 og frem mod børnenes efterårsferie sætter fokus på ’Børnenes Danmark’. Formålet er i høj grad at give ordet til børnene.

- Børnenes liv i dag er et helt andet, end da deres forældre og bedsteforældre voksede op. Vi vil fortælle, hvad der optager dem, og hvornår det er godt eller skidt at være barn i Danmark i dag. Jeg glæder mig til at høre, hvordan børnene selv taler om deres liv, forklarer Niels Olsen, der er redaktionschef på TV MIDTVEST.

Research hos skolebørn i hele landet
Historierne vil udkomme på alle platforme – både digitalt og på tv. TV 2 Nyhederne og TV 2 Regionerne har været i kontakt med skolebørn over hele landet i forbindelse med research til temaet og håber derfor at kunne give et indblik i, hvordan det er at være barn i 2019.

Nyhedshistorierne vil blandt andet fokusere på det, som mange af børnene er optaget af. Det kommer til at handle om både klima, venskaber og relationer til forældrene.

- Børn er en stor, politisk dagsorden, når det for eksempel gælder folkeskolereform, normeringer eller nationale tests. Men nu giver vi ordet til børnene, og så er det pludselig nogle andre temaer, som træder frem. Vores velfungerende samarbejde med TV 2 Regionerne giver os mulighed for at komme endnu tættere på børn i hele landet, siger Jacob Kwon, nyhedschef på TV 2.

TV 2 og TV 2 Regionerne har en ambition om flere gange om året at lave journalistiske fyrtårne sammen, og ’Børnenes Danmark’ er det nyeste eksempel på det.

Se trailer for 'Børnenes Danmark' herunder.

Billede {0} af {1}