Ændring i TV 2s digitale ledelse

Jakob Bøgh Sørensen (tv.) bliver fra 14. januar TV 2s nye Head of Digital Product Management. På posten afløser han Bo Bergstedt, der er udpeget til strategisk rådgiver.

Jakob Bøgh Sørensen (tv.) bliver fra 14. januar TV 2s nye Head of Digital Product Management. På posten afløser han Bo Bergstedt, der er udpeget til strategisk rådgiver.

08. januar 2019;
Af: TV 2 Kommunikation

Ny chef i spidsen for Digital Product Management erstatter Bo Bergstedt, som i stedet skal være strategisk rådgiver.

Med virkning fra 14. januar foretages en ændring i ledelsen inden for Digital og Teknik-området hos Anders Blauenfeldt, hvor Bo Bergstedt fratræder som chef for Digital Product Management og i stedet overgår til en ny stilling som strategisk rådgiver. Her skal han blandt andet koordinere arbejdet i de tværgående digitale koncernstyregrupper, FREE og PAY, ligesom Bo Bergstedt vil drive større tværgående initiativer samt løbende sikre markedsindsigt på det digitale produktområde.

TV 2s nye Head of Digital Product Management er fra samme dato Jakob Bøgh Sørensen.

- Det er vigtigt, at vi hele tiden sikrer den bedst mulige organisering i forhold til de opgaver og krav, der stilles til den digitale udvikling og til TV 2 PLAY, tv2.dk og vores øvrige digitale produkter. TV 2s nye koncernstrategi tilsiger, at vi skal være endnu stærkere på det digitale område, og sammen med Bo har jeg derfor valgt en ny struktur, der blandt andet styrker arbejdet i de vigtige tværgående digitale styregrupper. Bo er den helt rette til denne rolle, hvor hele huset fortsat kan få glæde af hans store viden og digitale engagement, siger digital direktør Anders Blauenfeldt og byder samtidig Jakob Bøgh Sørensen velkommen:

- Chefen for Digital Product Management er som ansvarlig for platforms- og produktejerskabet en nøgleperson med en stor berøringsflade rundt i organisationen, og jeg kan næsten ikke forestille mig en bedre mand på posten end Jakob. Han har stor erfaring inden for streaming og digitale produkter, ligesom han som selvstændig konsulent i løbet af 2018 har været tæt knyttet til TV 2s strategiproces for det digitale og tekniske område. Han kender derfor indgående de høje ambitioner i TV 2s nye strategi, ligesom hans erfaringer som leder i digitale organisationer vil gavne os. Jeg glæder mig meget til at få ham med på holdet.

Jakob Bøgh Sørensen er 39 år og har mange års erfaring inden for digital produktledelse – særligt med fokus på mediedistribution og online video. Hans baggrund er oprindeligt statskundskab, men han skiftede tidligt i karrieren til videoteknologi og digitale produkter blandt andet hos TDC/YouSee. Herefter har han i en årrække boet og arbejdet i New Zealand inden for medie/telecom-industrien og blandt andet været med til opstarten af en selvstændig videostreamingtjeneste. Selvom han siden har arbejdet med en række andre digitale områder, er forkærligheden for medieområdet intakt.

- Jeg glæder mig utroligt meget til at komme ombord hos TV 2 og igen arbejde med digital mediedistribution. Gennem strategiforløbet ved jeg hvilken spændende situation, TV 2 står i, og hvor engagerede og dedikerede mine fremtidige kolleger inden for Digital og Teknik-området er, siger Jakob Bøgh Sørensen, som ser frem til at lære resten af organisationen at kende.

Billede {0} af {1}