'Streaming i Danmark': Danskernes streamingforbrug er igen tårnhøjt i første kvartal

10. april 2025
Af: TV 2 Kommunikation

Streamingrapportens vigtigste pointer

  • Danskernes streamingforbrug tangerer rekorden for det højeste gennemsnitlige antal minutter for et kvartal

  • På tværs af distributionsformer når 34 programmer fra TV 2 og DR over 1 million seere i første kvartal 2025 og opnår status som såkaldte millionprogrammer

  • De store nyhedsdagsordener sætter et tydeligt aftryk i streamingforbruget - forbruget af streamede nyheder på tværs af TV 2 og DR vokser med seks procent. På TV 2 Play er forbruget af nyheder vokset med otte procent siden første kvartal 2024, ligesom der ses et løft på TV2.dk og TV 2s apps, som i gennemsnit bruges dagligt af 1,35 millioner danskere

Flere nye indholdskort blandt kvartalets mest sete programmer 

Foruden herrernes håndbold-EM, der er en af kvartalets helt store seermagneter, samles danskerne blandt andet om dokumentarer, boligprogrammer, underholdning og fiktion. På tværs af distributionsformer når 34 programmer fra TV 2 og DR over 1 million seere i første kvartal 2025 og opnår status som såkaldte millionprogrammer.

De store nyhedsdagsordener sætter et tydeligt aftryk i streamingforbruget 

I første kvartal af 2025 ses et højt niveau af nyhedssening. Når verden synes i opbrud, og nyhedsstrømmen er massiv, måske mere end nogensinde før, sætter det også et tydeligt præg på streamingforbruget. Mens det totale forbrug er status quo siden første kvartal sidste år, vokser forbruget af streamede nyheder på tværs af TV 2 og DR med seks procent.  

- Der har været fart på nyhedsdagsordenen, lige fra vi gik ind i det nye år. Ikke mindst på grund af Trumps indsættelse som præsident i USA, og de mange omvæltninger i international politik, det har medført, men også på grund af krigene i Gaza og Ukraine og valg i Tyskland og Grønland. Dansk politik har ikke ligget stille hen i mellemtiden, og alt i alt har vi set et første kvartal, hvor behovet for overblik og perspektiv blandt de danske streamere nok har været større end nogensinde før, siger Sofie Bruun, Head of Market and Audience Insight hos TV 2 Data & Insight.

På TV 2 Play er forbruget af nyheder vokset med otte procent siden første kvartal 2024, ligesom der ses et løft på TV2.dk og TV 2s apps, som i gennemsnit bruges dagligt af 1,35 millioner danskere.  

Se tallene og læs mere i rapporten 'Streaming i Danmark'.

Billede {0} af {1}