14. juni vandt Tyskland 5-1 over Skotland på hjemmebane, og kampen satte gang i en ekstraordinær sportssommer med blandt andet EM i Tyskland, OL i Paris, Tour de France og Wimbledon. Frem til OL’s afslutning har sport sat et markant præg på streamingmarkedet, hvor danskerne har streamet alt fra fodbold til atletik.
I perioden fra 14. juni til 11. august har hver dansker i gennemsnit brugt en time og 16 minutter om dagen på at streame indhold på tværs af genrer og tjenester, og det er fem minutter mere end samme periode sidste år. TV 2 Play, hvor danskerne har fulgt både EM, OL og Tour de France, er i perioden den største tjeneste med 14 daglige minutter, mens DRTV følger lige efter med 13 minutter om dagen. Forbruget er lidt mere end et minut højere end den tilsvarende periode i 2023 på TV 2 Play, mens DRTV vokser hele fire minutter blandt andet på grund af rettighederne til EM, Wimbledon og OL.
Danskerne bruger i gennemsnit 48 timer på at se sport fra EM’s start til OL’s afslutning på tværs af broadcast og streaming (ex stream only formater). Heraf foregår 11 timer på DRTV og TV 2 Play. En stor sportssommer bidrager dermed med markant lineært tidsforbrug både på broadcast og streaming.
De største tidsrøvere er OL, EM og Tour de France. Danskerne bruger lidt mere end 19,5 timer på at se OL og lidt under 13 timer på at se EM via DR og TV 2s dækning på tværs af broadcast og streaming. Samtidig bruger danskerne næsten 8,5 timer på at følge årets Tour de France.
Se tallene og læs mere i rapporten 'Streaming i Danmark' her.