TV 2 PLAY runder 900.000 abonnementer

11. marts 2022;
Af: Mads Boysen, TV 2 Kommunikation

TV 2 PLAY er godt på vej mod målet om 1,3 mio. abonnenter i 2025. Væksten drives af en ambitiøs og offensiv strategi, der både inkluderer masser af nyt kvalitetsindhold, public service og premium sport, nye partnerskaber og løbende produktudvikling af tjenesten.

TV 2 PLAY rundede i fjerde kvartal 2021 900.000 abonnenter, og dermed er streamingtjenesten godt på vej mod TV 2s mål om 1,3 mio. abonnenter i 2025. Væksten på TV 2 PLAY spiller en hovedrolle i TV 2s koncernstrategi, ’Strategi 2025 – TV 2 PLAY til alle’, hvor TV 2 PLAY gennem markante investeringer i indhold og produktudvikling skal vokse kraftigt for at fremtidssikre TV 2s gennemslagskraft – en gennemslagskraft, der er helt fundamental, for at TV 2 også i de kommende år kan levere public service på samme niveau som nu.

- 2021 var på mange måder et hårdt år for hele organisationen TV 2. Derfor er jeg ekstra stolt over, at vi har formået at eksekvere så disciplineret og så hurtigt på vores strategi og drevet en flot udvikling af TV 2 PLAY med vækst i egen kundebase. Vores aktivering og forbruget hos vores kundebase er på all-time high-niveauer, og det har givet os en kernesund abonnementsbase med høj loyalitet. Samtidig fungerer vores distributionspartnerskaber med telcos og tv-distributører efter hensigten og bidrager også til væksten, siger TV 2s kommercielle og digitale direktør, Stig Møller Christensen.

I 2021 har TV 2 PLAY også foldet Hollywood-tilbuddet fra Paramount+ ud som tilkøbstjeneste, og den værditilførsel tegner foreløbigt rigtig godt. Ifølge Stig Møller Christensen skal der heller ikke spares på kræfterne i 2022.

- Konkurrencen i streamingmarkedet er intensiveret, og vi gør alt, hvad vi kan, for at bevare vores gennemslagskraft med en sund, voksende forretning og ikke mindst vores publicistiske styrkeposition, hvor vi vil blive ved med at være danskernes foretrukne leverandør af kvalitetsindhold og public service. I 2022 vil vi fortsat investere massivt i produktudvikling og nye sportsrettigheder, og vi glæder os til at folde bl.a. Tour de France Grand Depart i København, fodboldlandsholdets hjemkomst og VM i fodbold ud i løbet af året, siger Stig Møller Christensen.

Stig Møller Christensen, kommerciel og digital direktør hos TV 2. (Foto: TV 2)

Stig Møller Christensen, kommerciel og digital direktør hos TV 2. (Foto: TV 2)

De første resultater fra analyseinstituttet Nielsen Denmarks nye undersøgelse af streamingforbruget i Danmark viser, at TV 2 PLAY som betalingstjeneste er næsten lige så stor på sening som DRTV, der er frit tilgængelig for alle. Samtidig har TV 2 PLAY op imod 50 procent mere sening end de kommercielle tv-konkurrenter Viaplay og Discovery+ tilsammen.

Strategiske partnerskaber styrker TV 2 PLAYs værditilbud
For at styrke og dække de indholdsområder – især børneindhold og international fiktion – der ikke er en del af TV 2s eget kerneindhold, har TV 2 indgået en række strategiske partnerskaber på TV 2 PLAY, hvor Paramount+, streamingtjenesten fra Paramount Global (tidligere ViacomCBS), bliver til SkyShowtime efter Comcast og Paramount Global har lavet et joint venture i 20 europæiske lande. SkyShowtime kommer til at have indhold fra begge selskaber, hvilket betyder, at TV 2 PLAY også kan tilbyde nye film fra Paramount, Universal, Dreamworks, serier fra Showtime, NBC, Sky Originals og børneindhold fra bl.a. Nickelodeon.

- Partnerskaberne med bl.a. hayu, Oiii og senest Paramount+ styrker TV 2 i konkurrencen med særligt de internationale streamingudbydere – det handler om at berige vores danske kernetilbud med udvalgte partnere, som er relevante for vores kunder. I efteråret 2022 styrker vi værditilbuddet yderligere, når Paramount+ bliver til SkyShowtime – selvfølgelig stadig integreret på TV 2 PLAY, siger Stig Møller Christensen.

Produktudvikling med fokus på brugeroplevelsen
Sammen med indholds- og partnerstrategien for TV 2 PLAY er produktudviklingen også et helt centralt fokusområde. Her handler det om den samlede brugeroplevelse på tjenesten – fundamentalt at kunne levere stabilitet og ”ease of use” på tjenesten, men også noget af den funktionalitet, som brugerne kender fra andre, lignende streamingtjenester.

- Det stigende antal brugere, de mange nye livekanaler og alt det nye partnerindhold på TV 2 PLAY stiller betydelige performancekrav, og derfor har vi det seneste år arbejdet intensivt og investeret massivt i at gøre vores produkt klar til at levere ny funktionalitet. Inden for overskuelig fremtid vil vi også introducere brugerprofiler, der skal give danskerne mulighed for at få en mere personlig oplevelse på TV 2 PLAY. Og så er vi også på vej med yderligere opgradering af videokvaliteten og optimeringer af vores Smart TV-apps, siger Stig Møller Christensen.

Ud over at TV 2 PLAY kan købes direkte hos TV 2, er tjenesten i dag tilgængelig hos stort set alle tv-distributører, en række mobil-, bredbånd- og fiberleverandører – senest hos Telias mobil -og bredbåndskunder, som dermed fremover også kan få adgang til alt det populære indhold fra TV 2.

 

Billede {0} af {1}