TV 2 PLAY har rundet 700.000 abonnementer

I 2020 blev der derfor skruet markant op for indholdet på TV 2 PLAY, og det tog danskerne godt imod. (Fotos: TV 2)

I 2020 blev der derfor skruet markant op for indholdet på TV 2 PLAY, og det tog danskerne godt imod. (Fotos: TV 2)

02. december 2020;
Af: Mads Boysen, TV 2 Kommunikation

TV 2s streamingtjeneste fortsætter væksten i et marked, hvor danskernes tv-vaner er i opbrud, og hvor TV 2s kommercielle public service-position er udfordret.

Tv-distributørerne – og dermed også TV 2 – mister husstande i disse år, og det udfordrer i den grad TV 2s kommercielle public service-position. Danskernes tv-sening sker i stigende grad via streamingtjenesterne, og her er det afgørende for TV 2, at TV 2 PLAY er blandt de foretrukne streamingtjenester, så TV 2 fortsat når ud til langt de fleste danskere.

- Udviklingen på tv- og streamingmarkedet betyder, at flere og flere danskere fravælger deres tv-pakker og dermed også TV 2. Hvis den udvikling fortsætter, og vi ikke tilpasser os de ændrede markedsvilkår, truer det TV 2s fremtid som kommerciel public service-leverandør og ikke mindst TV 2s gennemslagskraft. Væksten og udbredelsen af TV 2 PLAY er helt afgørende, for at vi kan fremtidssikre TV 2, og derfor er TV 2 PLAY vores hovedfokus i de kommende år, siger TV 2s viceadministrerende direktør, Flemming Rasmussen.

TV 2s viceadministrerende direktør, Flemming Rasmussen. (Foto: Miklos Szabo / TV 2)

TV 2s viceadministrerende direktør, Flemming Rasmussen. (Foto: Miklos Szabo / TV 2)

For at gribe så mange som muligt af de danskere, der foretrækker streaming frem for traditionel tv-sening, er der lagt en ambitiøs vækststrategi for TV 2 PLAY. I 2020 blev der derfor skruet markant op for indholdet på TV 2 PLAY, og det tog danskerne godt imod. TV 2 PLAY rundede 700.000 abonnementer i tredje kvartal 2020, hvilket svarer til, at mere end halvanden million danskere har adgang til tjenesten.

- Den flotte vækst er et resultat af den vækststrategi, vi har lagt for TV 2 PLAY, og lige nu ser det ud til, at vi kommer op på knap 40 procents vækst i den samlede PLAY-omsætning (abonnement plus reklame) i 2020. Det giver os et meget stærkt udgangspunkt for den nye strategiperiode, vi snart går ind i, siger Stig Møller Christensen, salgsdirektør for TV 2 Betalings-tv, og fortsætter:

- Der er ingen tvivl om, at vores investeringer i kvalitetsindhold og sport sammen med stærke og vigtige partnerskaber har gjort TV 2 PLAY til et meget attraktivt produkt, og det er det, vi nu ser resultaterne af, siger Stig Møller Christensen.

Salgsdirektør for TV 2 Betalings-tv, Stig Møller Christensen. (Foto: Miklos Szabo / TV 2)

Salgsdirektør for TV 2 Betalings-tv, Stig Møller Christensen. (Foto: Miklos Szabo / TV 2)

Attraktivt indhold, produktudvikling og partnerskaber

Væksten på TV 2 PLAY, der blev skudt i gang med lanceringen af TV 2 SPORT X lige efter nytår, har fået yderligere fart på med lanceringen af en sportspakke på TV 2 PLAY, der har givet TV 2 nye muligheder for at investere i attraktive sportsrettigheder.

- Kunderne har generelt taget rigtig godt imod muligheden for et større og bedre sportstilbud, og det har i høj grad været med til at drive væksten. Samtidig har vi etableret nye partnerskaber med blandt andet YouSee i deres ”Bland Selv”-løsning, og det har også fået flere danskere ind på TV 2 PLAY, siger Stig Møller Christensen og fortsætter:

- De 700.000 kunder er en milepæl i et rigtig flot 2020, hvor TV 2 for alvor høstede frugterne af et målrettet arbejde med både produktudvikling, et styrket indholdstilbud samt strategiske partnerskaber. TV 2 PLAY vokser langt hurtigere end markedet, og det momentum skal vi videreføre og accelerere i de kommende år, siger Stig Møller Christensen.

Salgsdirektør for TV 2 Reklamesalg, Peter Olafsson. (Foto: Miklos Szabo / TV 2)

Salgsdirektør for TV 2 Reklamesalg, Peter Olafsson. (Foto: Miklos Szabo / TV 2)

Addressable TV i fortsat vækst

I takt med den stigende udbredelse af TV 2 PLAY vokser Addressable TV – de målrettede reklamer på TV 2 PLAY – også markant.

- TV 2 PLAYs vækst er afgørende for TV 2s reklameforretning, hvor udbredelsen jo er en forudsætning for, at vi fortsat kan levere en høj dækning til TV 2s annoncører. Addressable TV har leveret en imponerende vækst i 2020, og vi oplever måned for måned en øget efterspørgsel på vores reklameprodukter på TV 2 PLAY. Flere af vores annoncører investerer i de målrettede reklamer – enten som supplement til tv-kampagnen eller som rene, digitale kampagner, siger Peter Olafsson, salgsdirektør for TV 2 Reklamesalg, og fortsætter:

- Addressable TV er fremtidens tv-reklame, og vi udvider hele tiden annoncørernes muligheder for at målrette og databerige deres kampagner på TV 2 PLAY. I løbet af 2021 skruer vi yderligere op for de digitale tilbud til kunderne med nye typer af databerigede reklameprodukter, hvor annoncørerne også i endnu højere grad kan bringe deres egne data i spil, siger Peter Olafsson.

TV 2s nye koncernstrategi præsenteres i løbet af januar 2021.

Billede {0} af {1}