Et års fødselsdag: TV 2 ECHO har solidt tag i de unge

TV 2 ECHO udkommer som videofortællinger på tv2.dk, TV 2 PLAY, Instagram, Facebook og Youtube. Fra 2019 udkommer TV 2 ECHO også på skrift på tv2.dk og med længere formater til TV 2 PLAY.

TV 2 ECHO udkommer som videofortællinger på tv2.dk, TV 2 PLAY, Instagram, Facebook og Youtube. Fra 2019 udkommer TV 2 ECHO også på skrift på tv2.dk og med længere formater til TV 2 PLAY.

På kun ét år har TV 2 ECHO allerede fået godt fat i sin 20-30-årige målgruppe, hvor knap hver tredje nu kender TV 2s nye indholdsbrand med korte, journalistiske videofortællinger, der tager afsæt i de unges liv.

Fredag 1. marts 2019 - kun ét år inde i TV 2 ECHOs levetid - angiver knap hver tredje i målgruppen 20-30 år, at de kender til TV 2 ECHO. Det er næsten en fordobling i kendskabet sammenlignet med en tilsvarende undersøgelse fra juni 2018, hvor knap hver femte i målgruppen angav at kende til TV 2 ECHO.

- Det er rigtig tilfredsstillende at få dokumenteret, hvad vi tydeligt har fornemmet igennem noget tid: At vores målgruppe, de cirka 25-årige, virkelig har taget TV 2 ECHO til sig. Vi er sat i verden for at skabe korte journalistiske videofortællinger med substans, hjerte og reel relevans for de unge, og bygge en relation op til nye brugere i målgruppen. Et så forholdsvis højt kendskab efter kun et års tid er en solid indikator på, at vi er på vej i den rigtige retning, siger Marie Louise von Holstein, TV 2 ECHOs redaktionschef.

Vital og relevant
Samtidig får fødselaren endnu en gave på brand-fronten: Ifølge brandmålings- og analyseværktøjet Brand Asset Valuator (BAV) har TV 2 ECHO fået en drømmestart som nyetableret brand: I TV 2s årlige brandmåling placerer TV 2 ECHO sig med høj vitalitet og relevans i målgruppen 20-30 år, med en brandprofil, der tydeligt viser vækstpotentiale. Desuden bringer TV 2 ECHO nye brand-personlighedstræk i spil for TV 2s nyhedsformidling til den unge aldersgruppe.

- Vi startede i 2018 som korte videofortællinger for de 20-30-årige om én person i en autentisk situation og fokus på følelser og etiske og moralske valg. Vi kalder det aktuelle journalistiske fortællinger, og vi har haft som ambition, at TV 2 ECHO gør målgruppen klogere på livet ved at overraske og udfordre. Det er rigtig rart at kunne konstatere netop høj vitalitet og relevans for vores målgruppe i målingen, og bestemt også den opbakning der ligger i, at respondenternes svar peger på et solidt vækstpotentiale for TV 2 ECHO, siger Marie Louise von Holstein.

Fortalt gennem de unge selv
- TV 2s nye indholdsstrategi har stærkt fokus på den fremtidige relation til de unge mediebrugere. Hér har TV 2 ECHO en særlig rolle, hvor vi blandt andet udvikler og afprøver forskellige måder at møde de unge på, med relevant indhold på en bred vifte af platforme - TV 2s egne og sociale medier. Vi har forsøgt at fortælle historierne på nye måder, med en anden energi og kreativitet og altid udgangspunkt i de unge selv og deres liv. F.eks. fortæller vi konsekvent gennem en person fra målgruppen. Også her har vi kunnet mærke, at de unge har taget ECHO til sig, og stiller beredvilligt op med alvorlige, skæve, glade, smertefulde og dybt personlige historier.

TV 2 ECHO udkommer som videofortællinger på tv2.dk, TV 2 PLAY, Instagram, Facebook og Youtube. Fra 2019 udkommer TV 2 ECHO også på skrift på tv2.dk og med længere formater til TV 2 PLAY. 

Størstedelen af TV 2 ECHOs Facebook-følgere er under 34 år og 86 procent af TV 2 ECHOs følgere på Instagram er under 34 år.

TV 2 ECHOs nyeste videoer på Facebook er blevet set mellem 100.000 og 200.000 gange hver, mens tallet på Instagram ligger mellem 20.000 og 100.000 visninger per video.

Billede {0} af {1}