
TV 2 har udnyttet optioner på at købe andele i to fremadstormende firmaer inden for group buying-konceptet.
TV 2 har i løbet af 2012 udnyttet sin mulighed for at erhverve en del af ejerskabet i to af selskaberne i den hastigt voksende group buying-branche, nemlig selskaberne Take Offer og Downtown, så TV 2 nu direkte og indirekte ejer 35 procent af selskaberne. Take Offer og Downtown køber varer og tjenesteydelser i store mængder og opnår dermed meget betydelige rabatter, som tilbydes private.
TV 2 har gode erfaringer med denne form for partnerskaber og samarbejdsaftaler, og erhvervelsen af Downtown og Take Offer ligger i forlængelse af dette engagement gennem de senere år.
- Mens disse selskaber er små, er der stor synergi mellem TV 2 og selskaberne. Vi har en stærk markedsføringsplatform, mens Downtown og Take Offer har enestående entrepreneurship og et stort iværksættergen. TV 2 kan medvirke til at bringe Downtown og Take Offer til et nyt sted i deres udvikling og gøre dem til attraktive forretninger - med en beskeden risiko. Det var sådan, vi gjorde med Momondo, som vi efterfølgende solgte med en god fortjeneste, og vi vil gerne finde og udvikle ”det næste Momondo”, siger TV 2s finansdirektør, Peter Normann.
TV 2s finansdirektør, Peter Normann. (Foto: Miklos Szabo / TV 2)
Stifteren af og direktøren for Take Offer, Lars Thastum, siger i en pressemeddelelse:
- Vi er en vækstvirksomhed, der drømmer om at blive endnu større - med TV 2 som medejer er det muligt for os at gøre drømmen til virkelighed. TV 2 har allerede været med til at øge vores kendskabsgrad betydeligt - og med en øget kendskabsgrad får vi mulighed for at definere nye vækstmål og udvikle os yderligere.