TV 2 Charlies brand bliver stærkere og stærkere og ligger nu på det højeste niveau nogensinde i kernemålgruppen, viser den nye BAV-analyse.
TV 2 Charlies brand har aldrig stået stærkere, og når danskerne i Charlies målgruppe karakteriserer kanalen, er Charlies værdier kendetegnet af sjæl og varme.
Det viser den årlige analyse Brand Asset Valuator (BAV). Her vokser TV 2 Charlie på både særpræg, relevans, anseelse og dominans, og det skulderklap glæder kanalens chef.
- Vi har en strategi, der handler om at skabe en kvalitetskanal, som kan tilbyde underholdning på niveau med det, som vores målgruppe godt kan lide på de ”store” hovedkanaler. Det har resulteret i, at TV 2 Charlie i dag er Danmarks mest fremgangsrige tv-kanal, og at kanalens programmer trækker meget flotte seertal sammenlignet med andre nichekanaler, siger kanalchef Maiken Wexø, TV 2 Charlie.
TV 2 Charlie: "Varm underholdning i øjenhøjde"
2011-udgaven af BAV-analysen giver Charlie karakteristikken ”varm underholdning i øjenhøjde”, og danskerne over 50 år tildeler kanalen flere positive værdier end sidste år.
De værdier, som oftest knyttes til TV 2 Charlie, er ”ligefrem”, ”charmerende”, ”sjov”, ”nede på jorden” og ”venlig”. Også ord som ”omsorgsfuld”, ”ubekymret”, ”skiller sig ud”, ”ægte”, ”enestående”, ”ærlig” og ”modig” knyttes til TV 2 Charlie.
- Desuden er TV 2 Charlie i dag i stand til at tiltrække mange af Danmarks største underholdningsnavne, og det har uden tvivl også været med til at bidrage positivt til oplevelsen af brand’et og til kanalens værdier, siger Maiken Wexø.
Markant vækst i seertilslutning
TV 2 Charlie har i de senere år oplevet en markant vækst i seertilslutning. Blandt alle danskere er TV 2 Charlie landets femtemest sete kanal.
Blandt danskere over 50 år er TV 2 Charlie tredjestørste anal i Danmark – kun overgået af TV 2 og DR1.
----------------------------
Om Brand Asset Valuator:
Brand Asset Valuator er en årlig undersøgelse, som udføres af MEC og Bates Y&R. Undersøgelsen måler mærker og virksomheder på flere parametre: Vitalitet (forstået som særpræg og relevans) og styrke (forstået som anseelse og dominans). Vitaliteten udtrykker vækstpotentialet, mens styrken er et udtryk for den historiske styrke.
-------------------------------
Læs også:
TV 2s brand holder fast i fremgangen
Danskerne om Zulu: Trendy og energisk
TV 2 FILM styrker sit brand for andet år i træk
Danskerne: TV 2 NEWS leverer troværdig og innovativ nyhedsformidling