
TV 2 Networks' programchef, Maiken Wexø til producenterne: Tænk sjovt, tænk stort og tænk ”ud af boksen”.
TV 2 Networks' programchef, Maiken Wexø. (Foto: Lars Hansen / TV 2)
På TvFestival rakte TV 2 Networks’ programchef, Maiken Wexø, hånden frem til de uafhængige producenter, der gerne vil producere til f.eks. TV 2 Zulu, men som ifølge moderatoren på denne session, Thomas Breinholt, var i tvivl om, hvad TV 2 Zulu gerne vil have fra producenterne.
- Vi er klar til møder med alle producenter, som er i tvivl, og som har en god idé. Men det korte budskab for et Zulu-programforslag er: ”Tænk sjovt, tænk stort og tænk ”ud af boksen”. Og først og fremmest: Tænk kun Zulu”, sagde Maiken Wexø og fortsatte:
- Et TV 2 Zulu-program skal tænkes til Zulu fra starten. Det er ikke et program, som TV3 eller Kanal 5 har sagt ”nej” til, og som Zulu derefter kan få tilbudt, forklarede Maiken Wexø.
Zulu vil gerne betale den rigtige pris
Hun understregede, at TV 2 Zulu ikke søger familieprogrammer, som andre nichekanaler forsøger at producere, og som oftest ikke er originale og skæve nok til Zulu.
Maiken Wexø afviste også et rygte, som måske lever i nogle dele af produktionsmiljøet, om, at TV 2 Zulu ikke vil betale en ordentlig pris for sine programmer.
- Det er en skrøne. Og når vi leder efter fyrtårne og skal realisere fyrtårnsprogrammer, der kan være efterfølgere til ”Zulu Djævleræs”, ”Hvor fanden er Herning?” og ”Tak for i aften”, er det klart, at TV 2 Zulu både kan og vil betale den rigtige pris, sagde Maiken Wexø, der glæder sig over, at TV 2 Zulu i brand-undersøgelser ligger helt i top og alligevel formåede at vokse lidt ved den seneste udgave af Brand Asset Valuator (BAV).
Læs om TV 2 Zulus efterårsplan her.
-----------------------------------------------
Læs også om TV 2 Charlies efterårsplan.