TV 2 NEWS får seks kommercielle partnere i 2008

15. januar 2008;
Af: TV 2 Kommunikation

De fem partnere fra 2007 holder fast i TV 2 NEWS, der også får Hewlett-Packard som en af de eksklusive annoncører i år.

Salgsdirektør Peter Olafsson, TV 2|TV Salg.

TV 2 har nu indgået aftale med seks danske virksomheder, som bliver eksklusive annoncører og kommercielle partnere på TV 2 NEWS i 2008.

På forhånd havde TV Salg lagt op til, at TV 2 NEWS ligesom i 2007 skulle have fem kommercielle partnere, men antallet blev udvidet til seks på grund af god efterspørgsel, og fordi en ny annoncør, der passer godt til TV 2 NEWS' seerskare, meldte sin store interesse.

De seks kommercielle partnere er de fem NEWS-annoncører fra 2007, Mercuri Urval, Totalkredit, FIH Erhvervsbank, Siemens og TDC, samt den nye partner, Hewlett-Packard.

Aftaler på plads
Alle aftaler er på plads - dog færdigforhandles aftalen med TDC  endeligt i forbindelse med årsaftaleforhandlingerne i de kommende uger. TDC har udtrykt positiv interesse for også at indgå i den kommercielle partnerkreds i 2008, og det er derfor aftalt, at TDCs kommercielle eksponering fortsætter uændret, mens årsaftaleforhandlingerne færdiggøres.

- I 2007 har vi alle gjort os en række erfaringer, og de har været konstruktivt brugt ved udfærdigelsen af partnerskabsaftalerne for 2008. Dét og den generelle meget positive udvikling, som TV 2 NEWS har oplevet i det forgangne år, har bevirket, at interessen blandt de kommercielle partnere er intakt, og vi har alle meget store forventninger til en fortsat udvikling af dette kommercielle samarbejde i 2008, siger salgsdirektør Peter Olafsson, TV 2|TV Salg.

Administrerende direktør Hanne Pihl, Mercuri Urval, siger:

- Mercuri Urval har været annoncør på TV 2 NEWS fra starten og har fulgt den gode udvikling, som kanalen har været igennem. Vi synes, at Mercuri Urval passer godt sammen med en dansk 24-timers-nyhedskanal, og vi vil gerne fortsat være en del af den positive udvikling.

Partnerskab giver nye muligheder
Den nye partner, Hewlett-Packard (HP), forventer sig meget af det kommercielle partnerskab.

- HP arbejder på forskellige områder sammen med TV 2, men uden at have været en stor annoncør på TV 2s platforme. Det nye partnerskab med TV 2 NEWS giver os en række spændende muligheder, som vi ser frem til at gøre brug af i 2008, siger Operations & Marketing Manager i HP, Morten Kjær-Knudsen.

Et kommercielt partnerskab med TV 2 NEWS giver mulighed for at være eksklusiv annoncør på tv-kanalen samt på TV 2 NEWS' hjemmeside news.tv2.dk, der efter planen relanceres i ny og forbedret udgave i marts.

Nye magasinprogrammer - og flere seere
TV 2 NEWS har løbende udviklet og udvidet kanalens nyhedsdækning og magasinprogrammer, i efteråret 2007 med bl.a. det meget roste politiske magasin "Mogensen & Kristiansen" og med et ugentligt finansmagasin. I januar 2008 har TV 2 NEWS udvidet med et dagligt finansmagasin "17 Finans" og med et særligt nyheds- og aktualitetstilbud søndag formiddag.
 
Samtidig har danskerne øget deres brug af TV 2 NEWS, som for tiden bruges hver dag af cirka 400.000 danskere i cirka en halv time pr. person. I løbet af en uge er der omkring en million forskellige danskere, der bruger kanal i mindst ét minut.

Læs flere nyheder

Billede {0} af {1}