
TV 2s adm. direktør: Vi får høj fart på i 2008, men vi skal også konsolidere nogle af de nye aktiviteter og sikreen realistisk og langsigtet plan for TV 2 Radio.
Merete Eldrup, TV 2s adm. direktør.
Adm. direktør Merete Eldrup forudser et 2008 for TV 2, som bliver præget af høj aktivitet og af en konsolidering af de nye aktiviteter, som er sat i gang i 2006 og 2007.
- Avisoverskrifter om "tomgang" eller "stil-stand" på TV 2 har ingen bund i virkeligheden. Direktionen og den nye bestyrelse for TV 2 mødes i januar for at vurdere den overord-nede strategi, men alt tyder på, at TV 2 også i 2008 være kendetegnet af nye aktiviteter samtidig med, at vi over nogle måneder konsoliderer de seneste aktiviteter, siger Merete Eldrup i et interview med TV 2|medienyt.
Tredelt strategi
Merete Eldrup siger, at den tredelte hovedstrategi for TV 2 ligger fast:
1) TV 2s hovedkanal skal styrkes og fastholde positionen som det største og mest samlende medie i Danmark. Det vil medføre flere ressourcer til kanalen.
2) Der skal igangsættes flere brugerfinansierede kanaler, og indtægterne herfra skal være med til at reducere TV 2-koncernens høje afhængighed af tv-reklamemarkedet.
3) Styrkelse af interaktive medier.
- Jeg ved godt, at der står i "Grundbog for adm. direktører", at man inden for 100 dage skal igangsætte en stor strategiproces. Men i lyset af de mange omlægninger, som TV 2 medarbejdere har været igennem i de seneste to år, holder vi os i første omgang til den besluttede hovedstrategi, siger Merete Eldrup.
Manglende nuancer om TV 2 Radio
Der har ikke været plads til nuancer i avisoverskrifterne, når det handler om TV 2 Radio. Senest har aviser antydet, at der "falder dom" over TV 2 Radio om tre måneder, og at en snarlig lukning af radioen kan være på vej. Men det er ikke, hvad Merete Eldrup har sagt.
- Problemet for TV 2 Radio har været, at den udmeldte målsætning på 15 procent af de 21-50-åriges lytning i slutningen af 2007 har været helt urealistisk, og dermed har radioen konstant oplevet at være "bagefter" og udsat for kritik. Og jeg forstår godt, hvis radioens engagerede medarbejdere er frustrerede over ofte at blive mødt af negative overskrifter, siger Merete Eldrup og fortsætter:
- Radiomediet passer strategisk godt til TV 2, men TV 2 Radio har brug for en langsigtet og realistisk plan, som viser, at udgifter og indtægter efter en periode kan komme til at hænge sammen. Og når jeg siger langsigtet, mener jeg hverken tre måneder eller seks måneder.