
TV 2 inviterer flere selskaber med i udviklingen af et eksklusivt annoncerings- og salgsnetværk.
Lars Bernt, direktør for TV 2|Interaktivt Salg.
I begyndelsen af november får danske annoncører en ny og attraktiv platform til rådighed, når de skal have deres målgrupper i tale.
Det sker, når TV 2|Interaktivt Salg, der står bag landets mest besøgte mobilportal www.wap.tv2.dk, åbner et eksklusivt annoncerings- og salgsnetværk.
Med i netværket er de store mobiltelefonselskaber TDC og Sonofon, og det betyder, at den nye kommercielle platform vil have kontakt med over 400.000 unikke brugere hver måned.
- Det er første gang, at de største operatører går sammen om at udvikle og professionalisere dette område. Hos TV 2 er vi meget glade for, at det er lykkedes, og vi vil gerne i dialog med andre selskaber, som også ønsker at være med i udviklingen, siger kommerciel direktør for TV 2|Interaktiv, Lars Bernt, og fortsætter:
- Mobilportalerne repræsenterer et godt bud på en af fremtidens mest spændende, nye medieplatforme, hvor annoncørerne med fordel og meget hurtigt vil kunne aktivere aktuelle kampagner og drive trafik i deres retning.
Det nye mobilnetværk er understøttet af et unikt bannerstyringssystem, der både kan segmentere i annoncørernes målgrupper, mobiltelefon-varianter, på forskellige demografiske parametre samt på placeringer og frekvens.
- Dermed vil mange af internet-annonceringens fordele følge med over på de nye mobile platforme, og dermed opnår annoncørerne større indsigt i udbyttet af den investerede mediekrone end ved f.eks. outdoor og print, siger Lars Bernt.
Det nye annonceringstilbud skal ses i lyset af den forventede vækst i trafikken på mobilportalerne. Væksten skyldes mere og mere unikt indhold til mobiltelefonerne samt lanceringen af breaking news og live-streamet flow-tv som f.eks. TV 2 NEWS på mobilen.