Tv-seningen uge 39: Masser af TV 2-hits

03. oktober 2011;
Af: TV 2 Kommunikation

Fredag og mandag er TV 2-dage, Zulu og Charlie hitter lørdag, og "Toppen af poppen" er populært hos de yngre seere.


Fantastisk sommervejr med udgangen af september trækker seerne væk fra skærmen i weekenden, men ellers ligner fordelingen noget, man har set før. Fredagen tilhører TV 2, TV 2 Zulu havde endnu en gang hypnose-succes, og "Borgen" er ugens mest sete program, selv om TV 2 med "Blå mænd" hev nogle seere væk fra DR1.

I ugens løb gjorde blandt andet "Toppen af poppen" samt TV 2s mandag aften sig godt bemærket. Som altid, fristes man til at sige.

Fjerde omgang "Vild med dans", som endte med exit for Al Agami og Tine Dahl, blev set af mere end 50 procent af de danskere, der havde tændt for deres tv. 1.160.000 fulgte de ti danse, mens 1.221.000 så med under omdansen og den afgørelse afstemning. Det er stort set på niveau med sidste uges seertal.


I dansepausen så 1.019.000 "Live fra Bremen - nyhederne sådan cirka!", og efter "Vild med dans" lod 733.000 sig underholde i Bremen.

TV 2s succes bliver underbygget af, at ingen af DR1s fredagsprogrammer er at finde blandt ugens 20 mest sete programmer. Første halvdel af "Skjulte stjerner" må nøjes med 411.000 seere, anden halvdel - som ligger i dansepausen - blev set af 496.000, mens "Det Nye Talkshow med Anders Lund" kun bliver set af 343.000 danskere.

Det er i øvrigt det suverænt laveste seertal til Anders Lunds talkshow nogensinde - og et nærmest vanvittigt fald fra det mest sete, som havde 1.034.000 seere (i foråret).

Lørdagssucces
til 'de små'
Ugens tre mest sete Charlie-programmer sikrer TV 2 Charlie stor succes lørdag aften, hvor også TV 2 Zulu klarer sig godt med endnu en omgang "Argh! Det gjorde jeg bare ikk'".

Zulus hypnoseshow kom flyvende fra start forrige lørdag og holder stort set niveauet med 289.000 seere til sidste uges program. Det betyder, at også andet afsnit af "Argh! Det gjorde jeg bare ikk'" er blandt de mest sete Zulu-programmer nogensinde.

De tre mest sete Charlie-programmer - ikke nogensinde, men i sidste uge - var filmen "Mig og min lillebror", "Four Jacks - Åh, den vej til Mandalay" og "Fællessang på Charlie". De blev alle tre sendt lørdag aften, og med henholdsvis 188.00, 174.000 og 160.000 seere sikrede de en rigtig flot lørdag til TV 2 Charlie.

Mandag på TV 2
Lige som fredagen nærmest tilhører TV 2, har TV 2 i flere år siddet tungt på mandag aften. Og sådan var det også i sidste uge, hvor "Hvem vil være millionær?" for 5. mandag i træk og for 17. gang i år havde mere end én million seere - helt nøjagtigt 1.092.000.

Mange af dem bliver også hængende til "Station 2 Special" og "Station 2 Patrulje", som begge bliver set af mere end trekvart million danskere.

 


"Toppen af poppen" vokser og vokser
Knap så mange ser med, når "Toppen af poppen" underholder TV 2-seerne tirsdag aften. Men programmet klarer sig alligevel rigtig godt i den benhårde konkurrence fra DR1's stærke tirsdagsformater "Hammerslag" og "Bonderøven".

Blandt alle danskere ser 621.000 "Toppen af poppen", og 667.000 ser "Toppen af poppen - by night", men det er specielt blandt de 21-50-årige, at Anne Linnet, Joey Moe og Co. hitter. Henholdsvis 351.000 og 381.000 danskere ser de to programmer (de højeste seertal i målgruppen i programmets historie), som dermed er noget mere set i den yngre målgruppe end "Hammerslag" og "Bonderøven".

"Broen" godt fra start
Endelig kom DR1's nye onsdags-dramaserie "Broen" godt fra start, da 984.000 danskere så premieren, mens 1.445.000 så søndagens andet afsnit af "Borgen".

Så mange seere går naturligvis ud over alle andre kanaler, men TV 2 får alligevel en fornuftig udgang på søndagen, idet "Blå Mænd" (610.000 seere) og genudsendelsen af "Zulu Comedy Galla 2011" (267.000 seere) er med til at sætte et godt TV 2-punktum på ugen. Samlet set har "Zulu Comedy Galla 2011" haft 1.350.000 seere til visningerne på TV 2 og TV 2 Zulu i de seneste uger.

----------

I tabellerne over seertal sammentælles fremover tallene for alle programmer, der samsendes på flere kanaler, f.eks. samtidig udsendelse på DR1 og DR HD, samtidig udsendelse på TV 2 og TV 2 NEWS og samtidig udsendelse på TV 2 og TV 2 FILM/TV 2 FILM HD.

Top 20 - 21-50 år - uge 39 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 Borgen 534.000 46 2. TV 2 Vild med dans - afgørelsen 427.000 46 3. TV 2 Live fra Bremen - nyhederne sådan ... 402.000 42 4. TV 2 Vild med dans 391.000 45 5. TV 2 Toppen af poppen - by night 381.000 33 6. TV 2 Toppen af poppen 351.000 34 7. TV 2 Blå Mænd 347.000 30 8. TV 2 Hvem vil være millionær? 344.000 34 9. TV 2 Station 2 Special: Kaos i Californien 343.000 31 10. TV 2 Live fra Bremen 342.000 42 11. TV 2 Station 2 Patrulje: Lufthavnsstrømer 339.000 31 12. DR1 21 Søndag 338.000 28 13. DR1 Broen 305.000 32 14. TV 2 Dagens mand 298.000 28 15. DR1 Kontant 282.000 25 16. DR1 Gintberg på kanten - Tarm 280.000 33 17. DR1 Bonderøven 274.000 25 18. DR1 Hammerslag 272.000 29 19. TV 2 Danmark ifølge Bubber 267.000 27 20. TV 2 Desperate Housewives 249.000 23

 

 

Danskernes tv-sening fordelte sig således:

Ugens tv-sening 26. september - 2. oktober 2011 Kanal Alle seere Share i % 21-50 år Share i % TV 2 5 t 52 min 26 5 t 55 min 26 TV 2 Zulu 0 t 36 min 3 0 t 59 min 4 TV 2 Charlie 0 t 50 min 4 0 t 25 min 2 TV 2 FILM 0 t 10 min 1 0 t 13 min 1 TV 2 NEWS 0 t 54 min 4 0 t 44 min 3 DR1 3 t 57 min 18 2 t 58 min 13 DR2 0 t 55 min 4 0 t 46 min 3 DR Update 0 t 10 min 1 0 t 07 min 1 DR HD 0 t 21 min 2 0 t 24 min 2 DR K 0 t 45 min 3 0 t 30 min 2 DR Ramasjang 0 t 24 min 2 0 t 15 min 1 TV3 1 t 00 min 5 1 t 30 min 7 TV3+ 0 t 57 min 4 1 t 24 min 6 TV3 PULS 0 t 16 min 1 0 t 23 min 2 Kanal 4 0 t 27 min 2 0 t 42 min 3 Kanal 5 0 t 45 min 3 1 t 10 min 5 6'eren 0 t 20 min 1 0 t 29 min 2 Discovery 0 t 12 min 1 0 t 20 min 1 TV 2 SPORT 0 t 23 min 2 0 t 24 min 2 Eurosport 0 t 08 min 1 0 t 06 min 0 Canal9 0 t 10 min 1 0 t 11 min 1 Andre 2 t 38 min 11 2 t 38 min 13 I alt 22 t 10 min 100 22 t 33 min 100

 

 

De mest sete nyhedsudsendelser var:

Seertal for nyheder og vejret i uge 39 (12 år+) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. TV 2 Regionalprogram 19.30 733.000 40 2. TV 2 NYHEDERNE 19.00 701.000 44 3. TV 2 NYHEDERNE 22.00 og SPORTEN 690.000 33 4. DR1 TV AVISEN 21.00 640.000 27 5. TV 2 Regionale nyheder 22.20 579.000 29 6. DR1 SportNyt 18.55 / 21.25 472.000 23 7. DR1 TV AVISEN 18.30 467.000 35 8. TV 2 SportsNYHEDERNE 18.05 422.000 42 9. TV 2 Regionale nyheder 18.10 417.000 42 10. TV 2 NYHEDERNE 18.00 og FINANS 383.000 41 11. TV 2 VEJRET (gns. af uds. efter kl. 18) 345.000 23 12. TV 2 SportsNYHEDERNE 07.00-09.00 234.000 65 13. TV 2 NYHEDERNE 07.00-10.00 219.000 63 14. DR2 Deadline 22.30 141.000 9 15. TV 2 SportsNYHEDERNE 16.05 135.000 29 16. TV 2 NYHEDERNE 16.00 og FINANS 124.000 27 17. TV 2 NYHEDERNE 12.00 og FINANS 122.000 38 18. TV 2 Regionale nyheder 16.10 120.000 27 19. TV 2 SportsNYHEDERNE 12.10 117.000 37 20. TV 2 NYHEDERNE 14.00 og FINANS 93.000 27 21. TV 2 Regionale nyheder 12.10 84.000 27 22. DR2 Deadline 17.00 51.000 8 23. DR1 DR Update 15.00 43.000 11 24. DR1 DR Update 12.00 33.000 10

 

 

Hitlisten over 20 de mest sete programmer (3 år+) ser således ud:

Top 20 - seere 3 år+ - uge 39 (ekskl. nyheder og vejr-tv) Nr. Kanal Program Seertal Share i % 1. DR1 Borgen 1.445.000 52 2. TV 2 Vild med dans - afgørelsen 1.221.000 54 3. TV 2 Vild med dans 1.160.000 51 4. DR1 21 Søndag 1.116.000 40 5. TV 2 Hvem vil være millionær? 1.092.000 44 6. TV 2 Live fra Bremen - nyhederne sådan ... 1.019.000 44 7. DR1 Broen 984.000 42 8. DR1 Hammerslag 918.000 40 9. DR1 Bonderøven 824.000 33 10. DR1 Kontant 779.000 32 11. TV 2 Station 2 Special: Kaos i Californien 760.000 30 12. TV 2 Station 2 Patrulje: Lufthavnsstrømer 753.000 31 13. TV 2 Live fra Bremen 733.000 39 14. TV 2 Toppen af poppen - by night 667.000 26 15. DR1 Fodboldmagasinet 666.000 27 16. DR1 Gintberg på kanten - Tarm 662.000 31 17. TV 2 Toppen af poppen 621.000 26 18. TV 2 Blå Mænd 610.000 23 19. TV 2 LørdagsSporten 599.000 34 20. DR1 60 år med tv 576.000 27

 

 

De 21-50-åriges tv-sening på de reklamefinansierede kanaler var fordelt således:

Kommerciel seerandel 21-50 år - i % Kanal Uge 39 2011 (til 2. oktober) TV 2 (ekskl. TV 2 FILM) 54,7 55,8 Viasat 22,4 22,6 SBS TV 16,3 15,6 Discovery 2,2 2,6 TV 2 SPORT 2,7 2,0 MTV 0,4 0,6 Canal9 1,3 1,0

 

 

Antallet af tv-seere på TV 2 NEWS

Daglig kontaktflade og seertid for TV 2 NEWS (set mindst ét minut) Kanal Daglige kontakter Daglig seertid TV 2 NEWS 841.000 48 min. DR Update 491.000 14 min.

 

 

Seertilslutningen til TV 2-regionerne:

Regionalprogram 19.30 - uge 39 TV 2-region Tv-rating i % Share i % TV2 ØST 24,5 54 TV/MIDT-VEST 19,9 57 TV 2 | ØSTJYLLAND 17,2 44 TV2/NORD 16,2 38 TV SYD 15,8 42 TV 2/FYN 15,5 44 TV 2/ Lorry 11,1 29

 

 

Billede {0} af {1}