Stærkeste start for ’Go’ aften’ i ti år

Abdel Aziz-Mahmoud og Natasja Crone er to af de værter, som er kommet til ’Go’ aften LIVE’ i de seneste år, hvor programmet har oplevet stigende tilslutning fra seerne og brugerne. (Foto: Arnesen / TV 2)

Abdel Aziz-Mahmoud og Natasja Crone er to af de værter, som er kommet til ’Go’ aften LIVE’ i de seneste år, hvor programmet har oplevet stigende tilslutning fra seerne og brugerne. (Foto: Arnesen / TV 2)

16. februar 2022;
Af: Michael Hansen, TV 2 Kommunikation

TV 2s magasinprogram ’Go’ aften LIVE’ har succes hos seere og brugere med stærke værter og journalistik. Også på TV 2 PLAY og på de sociale platforme er der betydelig fremgang til programmet.

For 2½ år siden besluttede TV 2 at give ’Go’ aften LIVE’ en skærpet journalistisk retning og gå efter det stærkeste hold af værter og tilrettelæggere, der kunne løfte ambitionen om et nyt, markant programbrand i den tidlige aftenflade.

- Det var ikke en nem ambition at indfri, for både brugere og gæster har haft en dybt indgroet opfattelse af, at talkshows er letbenede og – for interviewpersoner – ”en nem omgang”. Den opfattelse har mange gæster fået revideret de seneste år, og det samme har seerne. Det lykkedes os nemlig at tiltrække de allerbedste værter og at opbygge en stærk journalistisk redaktion, der kan løfte selv de sværeste og tungeste historier og samtidig få det til at se let ud, siger TV 2-redaktør på ’Go’ aften LIVE’, Henriette Ladegaard-Pedersen.

Henriette Ladegaard-Pedersen er TV 2-redaktør på ’Go’ morgen Danmark’ og ’Go’ aften LIVE’. (Foto: Michael Langhoff / TV 2)

Henriette Ladegaard-Pedersen er TV 2-redaktør på ’Go’ morgen Danmark’ og ’Go’ aften LIVE’. (Foto: Michael Langhoff / TV 2)

Seere og brugere kvitterer med stigende opbakning

Resultatet af den journalistiske indsats på ’Go’ aften LIVE’ har løbende kunnet ses i voksende seer- og brugertal, og i år har ’Go’ aften LIVE’ fået den stærkeste start på året hos seerne siden 2012. Programmet klokken 18.25 har i år en seerandel på mere end 27 procent – en markant stigning i forhold til seerandelen på 20-23 procent, som var niveauet på samme tidspunkt af årene 2015-2020.

Også udsendelsen klokken 17.20 har i år sin højeste seerandel nogensinde på 26,5 procent. Også denne udsendelse har i årene fra 2017, hvor den blev et fast tilbud til seerne, til 2020 haft seerandele på mellem 20 og 23 procent.

- Seerne kvitterer, og vores seertal til især 18.25-udsendelsen er meget høje og har jævnligt pladser på ugens top 20-hitliste. Inden for det sidste år har vi desuden set, at ’Go’’-magasinerne også trækker rigtigt meget sening på TV 2 PLAY, siger Henriette Ladegaard-Pedersen.

Lasse Sjørslev og Janni Pedersen er også værter på ’Go’ aften LIVE’, hvor de har været med til at skærpe programmets journalistiske profil. (Foto: Arnesen / TV 2)

Lasse Sjørslev og Janni Pedersen er også værter på ’Go’ aften LIVE’, hvor de har været med til at skærpe programmets journalistiske profil. (Foto: Arnesen / TV 2)

Nomineret til Tvprisen 2022

I næste måned uddeles brancheprisen Tvprisen, og her er der også opløftende nyt for ’Go’ aften LIVE’.

- Det krævede hårdt arbejde at sætte ny kurs og modbevise folks fordomme igen og igen og igen, men i dag er vi der. Og vi er ærligt talt godt gammeldags stolte over at være indstillet til Tvprisen i kategorien ’bedste aktualitetsprogram’ side om side med eksempelvis 19Nyhederne, ’21 Søndag’ og ’Operation X’, siger Henriette Ladegaard-Pedersen, og fortsætter:

- Samtidig kan vi mærke, at vores gæster er glade for at komme og meget gerne kommer igen. Følelsen af, at værter og redaktion har gjort deres forarbejde godt, kan mærkes, så gæsterne gør sig også umage. Det giver samtidig overskud til mange gode grin og skarpe og skæve samtaler. Det er aldrig kedeligt eller ligegyldigt at se ’Go’ aften LIVE.

Også vækst på sociale platforme

Også på de sociale platforme – Instagram og Facebook – oplever ’Go’ aften LIVE’ vækst og har nu 458.000 følgere på de to platforme tilsammen. Siden ’Go’ aften Danmark’ blev til ’Go’ aften LIVE’ i august 2019, har programmet samlet set fået 146.000 flere følgere på de to platforme.

I samme periode har indholdet fra ’Go’ morgen Danmark’ og ’Go’ aften LIVE’ haft 1.430.000.000 eksponeringer på sociale medier, og programmerne har haft 314 millioner videovisninger i samme periode.

Hver måned når ’Go’’-redaktionen ud til mere end 2,5 millioner brugere via Facebook og 1,3 millioner brugere via Instagram. Dagligt når ’Go’’-magasinerne ud til mere end 500.000 personer med sit indhold – på Facebook alene svinger antallet mellem 400.000 og 1.000.000 på de gode dage.

Billede {0} af {1}