TV 2 lancerer ReklameBingo

ReklameBingo bygger på det kendte bingo-format, hvor spillet er bygget op omkring en bingoplade. Men i stedet for traditionelle numre på pladen består spillepladen af logoer fra TV 2s annoncører. Brugerne vende logoerne, når annoncørernes reklamer bliver vist i reklameblokkene på hovedkanalen. (Foto: TV 2)

TV 2s nye initiativ skal øge opmærksomheden på reklameblokken, skabe ny digital brugerinddragelse og gøre annoncørerne klogere på seernes reklameforbrug.

TV 2 har netop lanceret sit nye, digitale initiativ, ReklameBingo, på mobilen. Selvom det ved første øjekast handler om at spille og vinde præmier, så er det meget mere end bare et spil.

ReklameBingo bygger på det kendte bingo-format, hvor spillet er bygget op omkring en bingoplade. Men i stedet for traditionelle numre på pladen består spillepladen af logoer fra TV 2s annoncører. Her skal brugerne vende logoerne, når annoncørernes reklamer bliver vist i reklameblokkene på hovedkanalen. Man får altså bingo ved at se reklamer på TV 2.

- Der er et meget klart formål med lanceringen af ReklameBingo. Vi ønsker at øge opmærksomheden omkring annoncørernes reklamer og fastholde endnu flere seere i reklameblokken. En øget opmærksomhed på reklameblokken vil have en helt konkret værdi for vores annoncører, der gennem brugernes øgede fokus på skærmen får løftet kendskabet til deres kampagner, siger Christian Godske, der er Head of Commercial Product Development på TV 2, og fortsætter:

- Initiativet skaber samtidig også nye digitale muligheder for brugerinddragelse og -involvering i form af second screen-tilbud til de mange danskere, der sidder med enten deres smartphone eller tablet foran tv-skærmen, siger Christian Godske.

Klogere på brugernes reklameadfærd og -forbrug
ReklameBingo bygger altså på et format, som de fleste seere allerede kender, og som også har været brugt i andre sammenhænge på TV 2 – senest i forbindelse med programmet ’Fuld plade’, hvor over 600.000 danskere spillede med. Målet er at alle, der spiller med, får en god og sjov oplevelse og naturligvis muligheden for at vinde gode præmier. Samtidig åbner der sig også andre interessante muligheder på den lidt længere bane.

- TV 2 får – gennem en indbygget survey-mekanisme i spillet - opbygget et panel på mange tusinde mennesker, hvor vi bliver klogere på brugernes reklameadfærd og -forbrug. Dette giver os mulighed for at spørge yderligere ind til forbrugernes holdninger til annoncøren og deres budskaber og generelt kvalificere vores viden om brugerne. Den information, vi her opsamler, kan give annoncøren vigtig viden, der kan bruges til at optimere kampagnerne yderligere – fx i forhold til kreativitet, målgrupper eller placeringer i sendefladen, siger Christian Godske.

TV 2 ReklameBingo kan hentes i App Store her og på Google Play her.

Læs også: TV 2 vil udfordre Netflix og Google med nye kommercielle tiltag