Markant øget lyttetid på TV 2 Radio

29. oktober 2007;
Af: TV 2 Kommunikation

Den relancerede TV 2 Radio stod i september for 7,2 procent af de 21-50-åriges radiolytning.

TV 2 Radios adm. direktør, Jens Rohde.

TV 2 Radio fik i september en klar fremgang i lytterandel, viser de seneste lyttertal fra Gallup.

TV 2 Radio stod i september for 7,2 procent af de 21-50-åriges radiolytning mod 5,2 procent i august, og dermed har stationen i september nået næsten halvdelen af målsætningen på 15 procent lytterandel i målgruppen.

Den største tilbagegang i september ramte P3, der gik tilbage med 1,6 procentpoint til en lytterandel på 31,8 procent blandt de 21-50-årige.

Administrerende direktør for TV 2 Radio, Jens Rohde, glæder sig over, at lytningen af TV 2 Radio er øget ganske markant.

- Vi noterer med tilfredshed, at vi efter blot en måned med vores nye programflade har nået næsten halvdelen af målsætningen.  Øget lytning viser, at lytterne er glade for den radio, vi laver og har taget godt imod relanceringen i september, siger Jens Rohde.

Radiodirektøren er på baggrund af september-tallene optimistisk om lytterandelen i de kommende måneder:

- Tallene giver gode løfter for fremtiden. Vi begyndte først vores markedsføring midt i september, så den er naturligt nok ikke slået igennem endnu. Når den gør det, og flere lyttere prøver vores produkt, vil det give en samlet gevinst på både lyttetid og antal lyttere, som giver et godt grundlag for en støt og rolig vækst over det næste halve år, siger Jens Rohde.

Lyttertallene for oktober offentliggøres i begyndelsen af december. Fra 1. januar 2008 indføres nye, forbedrede og daglige målinger af lyttertal.

Lytterandele til radiokanaler:

Andel af de 21-50-åriges radiolytning (procent) Radiokanal August 2007 September 2007 DR P3 33,4 31,8 DR P4 total 16,5 17,4 Radio 100 FM 11,4 11,9 TV 2 Radio 5,2 7,2 The Voice total 3,3 3,0 DR P1 3,9 2,6 Radio 2 total 2,4 2,2

 

 

Læs flere nyheder

Billede {0} af {1}