Salling Group i strategisk partnerskab med TV 2

I 2022 vender den populære serie om nissepigen Tinka tilbage – her ses Tinka (Josephine Chavarria Højbjerg) i 'Tinka og Kongespillet' fra 2019. (Foto: Per Arnesen / TV 2)

I 2022 vender den populære serie om nissepigen Tinka tilbage – her ses Tinka (Josephine Chavarria Højbjerg) i 'Tinka og Kongespillet' fra 2019. (Foto: Per Arnesen / TV 2)

25. august 2021;
Af: Mads Boysen, TV 2 Kommunikation

Det fireårige partnerskab giver Salling Group adgang til at aktivere programuniverset fra TV 2s familiejulekalendere i perioden 2022-2025.

TV 2s familiejulekalendere samler hvert år de danske børnefamilier foran skærmen og er nogle af de mest sete tv-serier herhjemme. I 2022 vender den populære serie om nissepigen Tinka tilbage, og når 'Tinka og sjælens spejl' får premiere på TV 2 PLAY og TV 2 i december næste år, bliver det den første julekalender med dagligvarekoncernen Salling Group som kommerciel partner.

TV 2 og Salling Group har indgået et fireårigt partnerskab, der giver Salling Group adgang til at aktivere programuniverset gennem produktion og distribution af merchandise i deres butikker i forbindelse med TV 2s julekalendere i perioden 2022-2025. Som en del af aftalen bliver Salling Group desuden programsponsor for TV 2s julekalendere i samme periode.

- Aftalen med Salling Group kommer med en stor gensidig forpligtigelse. TV 2 skal fortsat levere julekalendere i høj kvalitet, og i fællesskab skal vi finde veje ind i de universer, hvor vi giver danskerne endnu mere at samles om i julen, siger Jacob Weinreich, kommunikations- og marketingdirektør på TV 2, og fortsætter:

- Salling Group har en stærk tradition for at arbejde med universer gennem loyalitetsprogrammer. Det glæder vi os til at bygge videre på i fællesskab med julekalenderen som omdrejningspunkt, og der er allerede mange gode samtaler i gang om, hvordan vi bedst forløser potentialet. Det har været vigtigt for os med et længevarende partnerskab - der ligger kolossalt mange muligheder, og gennem en fireårig periode har vi mulighed for at afprøve og udvikle de forskellige modeller, siger Jacob Weinreich.

 

Aktivering i hele Danmark

Med samarbejdet får TV 2 en kommerciel partner, der når bredt ud til hele Danmark. Salling Group står blandt andet bag Netto, føtex, Bilka, Salling og Fætter BR, og flere af butikkerne får en central rolle i forhold til aktiveringen af programuniverset.

- Vi glæder os til at komme i gang med vores nye partnerskab med TV 2, og at vi ovenikøbet skyder samarbejdet i gang med endnu en fortælling fra Tinka og Lasses univers, gør os kun endnu mere spændte for julen 2022. Over de næste fire år skal vi sammen skabe en række spændende og hyggelige juleuniverser på tværs af tv og butikker, så vi får den helt rigtige julestemning ud til de mange børn og voksne, der hvert år følger med i de traditionsbundne familiejulekalendere, siger Henrik Schmidt, der er indkøbsdirektør i Salling Group.

’Tinka og sjælens spejl’, der sendes i december 2022, bliver den første julekalender i samarbejdet mellem TV 2 og Salling Group. Inden da sender TV 2 ’Kometernes jul’ i 2021 – læs mere om de to julekalendere her:

'Kometernes jul' er sendt i kredsløb - optagelserne er i fuld gang

Nyhed fra Nissernes Rige: Tinka vender tilbage i 2022

Billede {0} af {1}