Dans, sport og bare numser

27. oktober 2010;
Af: TV 2 Kommunikation

TV 2|Marketing nomineret til hele fem Promax-priser ved tv-markedsføringens svar på Oscar-uddelingen.

Kampagnen for "Vild med dans" er både fornyelse af "Vild med dans"-brandet, samtidig med at den rammer programmets ånd.

TV 2|Marketing er endnu engang blandt verdens bedste til markedsføring af tv med hele fem nomineringer ved tv-markedsføringens svar på Oscar-uddelingen - den årlige Promax UK prisuddeling, der finder sted i London 12. november.

TV 2 Marketing BTC er nomineret for kampagnerne for både "Vild med dans", "VM" (FIFA World Cup) og "Tour de France" mens TV 2 Networks Promotion er nomineret for kampagnen for "True Blood".

- Jeg er så stolt over, at vi på TV 2 har en marketingafdeling med medarbejdere, der i den grad både strategisk og kreativt kan matche verdens største tv-stationer. Det er fantastisk at se, at vores arbejde i den grad vinder genklang, både blandt danskerne, men også blandt vores kolleger ude i verden, siger Dorte Helene Dam, marketingdirektør i TV 2, og fortsætter:

- Den utroligt flotte kampagne for "Vild med dans" i år er både fornyelse af "Vild med dans"-brand'et, samtidig med at den rammer programmets ånd. Kampagnen for "VM" er et helt fantastisk eksempel på, hvordan vi viser seerne, at TV 2 er Danmarks Største Fællesskab, og "Tour de France"-kampagnen kommunikerer på fremragende vis både storhed og poesi.

- Det er også super fedt at se, hvordan en innovativ, markant og flabet print-kampagne, som Zulu’s "True Blood"-plakat med den vampyrbidte numse også får englænderne til at spærre øjnene så meget op, at de nominerer den blandt de allerbedste print-kampagner, siger Dorte Helene Dam.

Zulu’s "True Blood"-plakat med den vampyrbidte numse er nomineret blandt de allerbedste print-kampagner.

De samlede nomineringer er:

Best Sports Promo Clip-Based - Tour de France - TV 2 Marketing BTC
Se traileren her.

Best Foreign Language – Vild med dans - TV 2 Marketing BTC
Se traileren her

Best Foreign Language – VM (Fifa World Cup) - TV 2 Marketing BTC
Se traileren her.

Best Print – True Blood - TV 2 Networks Promotion

Best use of social media – VM (Fifa World Cup) - TV 2 Marketing BTC
Link til facebook-applikationen: https://apps.facebook.com/blivfodboldfan/


- Sidst er det også en sejr, at TV 2 får så stor anerkendelse for vores VM-applikation på Facebook, hvor vi opfordrede alle danskere til at trække i de rød-hvide farver og gøre det til deres profilbillede på Facebook. TV 2|Marketing formår at blive nomineret blandt de allerbedste internationalt i tv-branchen på markedsføring af tv på sociale medier. Det er en helt bevist målsætning - og vil også fremover være en meget vigtig del af TV 2s marketingstrategi, siger Dorte Helene Dam.

Se alle nomineringer her.

Under VM i fodbold lancerede TV 2 en VM-applikation på Facebook, der opfordrede alle danskere til at trække i de rød-hvide farver og gøre det til deres profilbillede på Facebook.

 

 

Læs flere nyheder

Billede {0} af {1}