Indhold og seertal

TV 2s administrerende direktør, Anne Engdal Stig Christensen. (Foto: Miklos Szabo / TV 2)

TV 2s administrerende direktør, Anne Engdal Stig Christensen. (Foto: Miklos Szabo / TV 2)

Endnu mere relevans på alle TV 2s kanaler - og det hele på TV 2 PLAY

I forskellige udformninger har TV 2 i de seneste år vist kampagnefilm med overskriften 'Alt det vi deler' om vores fokus på det, der samler os frem for det, der adskiller os. Et almenmenneskeligt budskab, som ramte plet i både Danmark og udlandet, hvor den første 'Alt det vi deler'-film tilsammen er set op imod 400 millioner gange og er delt flere end 11 millioner gange.

’Alt det vi deler’ handler også om relevans, og netop relevans er baggrunden for TV 2s succes gennem de senere år på hovedkanalen og siden på vores nichekanaler. Samtidig accelerer TV 2 udviklingen af streamingtjenesten TV 2 PLAY. Medieforbrugerne bruger mere og mere tid på streamingplatforme, og derfor vil TV 2 også tilbyde mere og mere indhold på TV 2 PLAY.

Tv-kanaler i fremgang

I det seneste hele år – 2019 – stod TV 2s kanaler for godt 40 procent af danskernes tv-sening, hvilket er den højeste seerandel siden 2009. Tre af Danmarks fire største kanaler er fra TV 2-familien - nemlig TV 2s hovedkanal (nummer 1 i 2019) og TV 2 NEWS (nummer tre), mens TV 2 CHARLIE er nummer fire i kraft af blandt andet nye danske fiktionsserier og -sæsoner.

Vi har gjort TV 2 NEWS mere relevant på alle årets dage – også når der ikke er gule breaking news-bjælker over skærmen. Det er bl.a. sket med stærke magasinprogrammer og med det daglige program ’NEWS & Co.’, der perspektiverer dagens nyhedshistorier gennem engageret debat og markante holdninger. TV 2 NEWS er i 2019 Danmarks tredje største tv-kanal efter TV 2 og DR1.

TV 2 SPORT har sat yderligere fokus på danske sportsstjerner og danske sportsrettigheder, TV 2 CHARLIE er blevet mere relevant for de nye 50-årige, og TV 2 FRI er danskernes foretrukne livsstilskanal med danske og udenlandske programmer i genren.

TV 2 ZULU har drejet indholdsprofilen for at komme endnu tættere på de unges virkelighed, og der er taget godt imod de nye tiltag, bl.a. ny dansk fiktion på ZULU. Generelt vil vi sætte mange kræfter ind på at komme tættere på de unge seere og brugere, og vi vil vise, at TV 2 – og især TV 2 ZULU – fortsat er relevant for de yngre målgrupper.

På TV 2s hovedkanal er den tætte, daglige nyhedsdækning i fremgang og er en motor for fortsat høj sening. Vi følger op på de seneste fiktions-rekordår med nye serier og sæsoner, vi byder på store sportsevents, vi underholder familierne i weekenden, vi kommer med nye livsstilsprogrammer og markante dokumentarer, og vi vil fortsat gøre os umage med at ramme de dagsordener, som danskerne debatterer.

En ny TV 2-sportskanal – der har navnet TV 2 SPORT X – er gået i luften i januar 2020 som en tv-kanal på streamingtjenesten TV 2 PLAY og hos de største tv-distributører. TV 2 SPORT X har fokus på internationale stjerner og vil blandt andet vise fodbold fra La Liga og Serie A, ATP- og Wimbledon-tennis samt NBA-basketball og X Games.

Vi glæder os til at dele vores indhold med dig.

Anne Engdal Stig Christensen
Adm. direktør

 

Ugentlig TV-pressemeddelelse fra Kantar Gallup

Kantar Gallup udgiver ugentligt en pressemeddelelse med resultater fra seermålingerne i den forgangne uge.

Her finder du pressemeddelelser tilbage fra tv-målingens begyndelse i 1992.

Billede {0} af {1}