ZULUs mega mandag

TopGunn var både blandt vinderne og blandt de optrædende ved 'ZULU Awards 2015'. (Foto: Per Arnesen / TV 2)

TopGunn var både blandt vinderne og blandt de optrædende ved 'ZULU Awards 2015'. (Foto: Per Arnesen / TV 2)

31. marts 2015;
Af: TV 2 Kommunikation

218.000 seere så med på TV 2 ZULU mandag aften, da årets ’ZULU Awards 2015’ blev vist på tv. TV 2 ZULU sendte hele tre premierer og fik sin stærkeste dag i syv måneder.

’ZULU Awards 2015’ er en lækkerbisken og go’ energi for hardcore ZULU-seere. Og når ZULU supplerer det storslåede show med premierer på både Jonatan Spangs ’Lillemand’ og ’Det alt for store Linda P show’, giver det fantastiske resultater i seermålingerne – og i øvrigt også på TV 2 PLAY, webtv og de sociale medier.

Blandt alle 15-40-årige stod TV 2 ZULU mandag aften fra klokken 20.00 til klokken 23.15 for næsten 25 procent af tv-seningen.

’ZULU Awards’-showet, ’Lillemand’ og ’Det alt for store Linda P show’ havde alle 26-27 procent seerandel, og samlet set havde TV 2 ZULU mandag sin bedste dag i syv måneder – siden ’Zulu Comedy Galla’ i august sidste år.

Fest i primetime
Efter ’ZULU Awards 2015’ blev premieren Jonatan Spangs nye show ’Lillemand’ set af 184.000 seere, mens ’Det alt for store Linda P. show’ blev set af 142.000.

Sune Roland, kanalchef for TV 2 Networks og dermed også for TV 2 ZULU, siger:

- Da vi planlagde mandag aften, var vi faktisk lidt bekymrede for, om vi smed for meget på tallerkenen, og om vi ville stopfodre ZULU brugere med nye programmer. Men både seertal og reaktionerne på de sociale medier bekræfter os i den grad i, at vores brugere har et helt særligt forhold til ZULU, og at de i den grad elsker det, vi laver til dem. Vi er superstolte over, at vi gennem hele primetime har en fest med hver fjerde i ZULUs målgruppe.

Sune Roland fortsætter:

- Mandag aften er altid en særlig vigtig dag for os - og i går i endnu højere grad end sædvanligt, fordi vi havde hele tre premierer. ’ZULU Awards’ er selvfølgelig affyringsrampen og den største event, men vi er helt på toppen over, at både vores nyskabende fiktionsserie ’Lillemand’ og ’Det alt for store Linda P Show’ kom så sindssygt flot ud over rampen.

Fra første afsnit af 'Lillemand': Jonatan (Jonatan Spang) og Pernille (Amalie Dollerup). (Foto: Jan Pallesen / TV 2)

PLAY it again…
Seerfesten fortsætter på TV 2 PLAY, som på under mindre end et døgn efter, at ’ZULU Awards’ blev vist på tv, allerede kan registrere 12.000 påbegyndte streams.

’Lillemand’ afsnit 1 har ligget på PLAY som snigpremiere i en uge før premieren på ZULU i går, og dette afsnit er allerede nu blevet set af cirka 40.000 brugere. Seriens øvrige afsnit, der allerede nu – siden i går, mandag – kan ses på TV 2 PLAY, er også populær blandt PLAY-brugerne.

En af mange brugere, sandramoniquevu, skriver på #ZULUAWARDS: *Når man ikke nåede at se Zulu Awards, så køber man TV 2 PLAY på iPaden udelukkende kun for at se Medinas altid rørende show ❤️ Du gør det igen. #KuldegysningerPåMinKrop#Medi#Medina#ZuluAwards15#DksDronningGørDetIgen#KunKærlighed#Love @officialmedinamusic’.

Se mange flere på #ZULUAWARDS.

Se prisvinderne og læs mere om ’ZULU Awards 2015’ her.

Ugens mest sete klip på tv2.dk
I forbindelse med årets ’ZULU Awards 2015’ blev der lavet en musikvideo, som siden er gået hen og blevet det mest sete klip på tv2.dk henover de sidste syv dage. Fra klippet kom på tv2.dk 26. marts til i dag, tirsdag 31. marts, er det blevet vist flere end 235.000 gange.

Se ’Max Lol’-klippet fra 'ZULU Awards': Her bliver skoleundervisningen lidt for fræk.

Nummer to på listen over de meste sete klip på webtv i samme uge er også et ’ZULU Awards’-klip, nemlig ’Bubbers hævn over Dybvad’, som har trukket over 90.000 klik, siden det kom på søndag 29. marts.

Se klippet: Bubbers hævn over Dybvad: Jeg har været sammen med din kæreste.

’ZULU Awards 2015’ var også en lang fest på de sociale medier. Badboy Bubber-opslaget nåede ud til 310.000 personer (unikke), og ’Max Lol’ nåede ud til 285.000 personer (unikke).

Læs mere om ZULU Awards her.

 

 

Billede {0} af {1}