VM hitter hos danskerne

25. juni 2014;
Af: TV 2 Kommunikation

Selv uden dansk deltagelse er VM-fodbold et seerhit – seningen fordeler sig lige mellem TV 2 og DR.

VM-seningen i 2014 ligger på nuværende tidspunkt cirka ti procent højere end i 2006. (Fotos: Getty Images / TV 2)

Hver dansker på tre og derover har på VM’s første knap to uger brugt nøjagtigt syv på at se VM-fodbold på TV 2s og DR’s kanaler, og VM-fodbold er den afgørende faktor i danskernes tv-valg i disse uger.

Samtidig er VM-interessen endnu større end i 2006, som er den seneste VM-slutrunde uden dansk deltagelse. På samme tidspunkt af turneringen i 2006 havde hver dansker set VM-fodbold i 6 timer 21 minutter.

VM-seningen i 2014 ligger derfor på nuværende tidspunkt cirka ti procent højere end i 2006. 

En række halvlege (eller dele af halvlege) har under VM formået at tiltrække seertal på over én million.

VM-seningen fordeler sig jævnt på TV 2 og DR
Fordelingen af VM-forbruger mellem TV 2s og DR’s kanaler er meget lige. På nuværende tidspunkt ligger 50,2 procent af VM-seningen på TV 2 og TV 2 ZULU, mens 49,8 procent ligger på DR1 og DR3. Tallene kan svinge fra dag til dag, og det betyder i realiteten, at VM-seningen på nuværende tidspunkt er fordelt helt lige mellem kanalerne.

Selv om millionseertal er blevet mere sjældne i dansk tv, har en række halvlege (eller dele af halvlege) under VM formået at tiltrække seertal på over én million.

VM’s foreløbig mest sete kamp er Uruguay-England, som i gennemsnit havde havde 1.019.000 seere på DR1.

Læs mere om tv-seningen i uge 25 her. 

 

 

 

 

Læs flere nyheder

Billede {0} af {1}