- Vi skruer op for nyhedsdækningen, og danskerne følger med

TV 2s programdirektør, Anne Engdal Stig Christensen. (Foto: Miklos Szabo / TV 2)

TV 2s programdirektør, Anne Engdal Stig Christensen. (Foto: Miklos Szabo / TV 2)

28. juni 2017;
Af: TV 2 Kommunikation

Fremgang over hele linjen for både TV 2 NEWS og for TV 2s nyhedsdækning i forhold til 1. halvår 2016. ”Jeg kan ikke erindre et halvår, hvor alle tal på én gang går frem”, siger TV 2s indholdsdirektør.

Uanset hvor man vender øjet hen, er der fremgang til TV 2s nyhedsdækning i 1. halvår 2017. TV 2 er i kontakt med flere nyhedsseere hver dag på tv og digitalt, TV 2 NEWS vokser kraftigt, og der er ligeledes fremgang til alle de store nyhedsudsendelser på TV 2.

- Jeg mindes ikke tidligere at have set så entydigt et billede med konsekvent TV 2-fremgang i seertal, seertid, share mv. Vi har skruet op for nyhedsdækningen og dermed også for public service-indsatsen, og det er glædeligt, at danskerne følger med os, siger TV 2s indholdsdirektør, Anne Engdal Stig Christensen.

Hver dag frem til starten af sommerferien 2017 er TV 2 og TV 2 NEWS i kontakt med knap 1,4 mio. forskellige tv-nyhedsseere i mindst fem minutter, mens det tilsvarende antal for DR-kanalerne er 1,1 mio. tv-nyhedsseere.

Også TV 2 NEWS har kontakt med flere, selv om NEWS – i lighed med andre kanaler – er ramt af, at nogle forbrugere går ned i tv-pakkestørrelse eller dropper tv-pakken helt. Faktisk er der tale om, at TV 2 NEWS aldrig tidligere har været stærkere end i dette halvår blandt de husstande, som kan modtage NEWS. 

- Også i det lys er jeg både glad for og stolt over NEWS-fremgangen, som især er skabt i kraft af vores omlægninger og nye tiltag. Vores nye eftermiddagsflade ’NEWS & Co.’ er både nær, perspektiverende og mere folkelig og har givet os et større publikum. Samtidig fungerer vores magasinprogrammer generelt godt – herunder det nye udenrigsmagasin ’Verden ifølge Trump’. Endelig vokser TV 2 NEWS om morgenen, fordi DR har skåret ned på sin nyhedsdækning, siger Anne Engdal Stig Christensen.

19 Nyhederne med Cecilie Beck, Natasja Crone, Mikael Kamber og Divya Das får seerfremgang i 1. halvår – og det samme har 18 Nyhederne og 22 Nyhederne. (Foto: Per Arnesen / TV 2)

Fremgang til alle de store nyhedsudsendelser
På hovedkanalen oplever TV 2, at alle tre nyhedsudsendelser i aftenfladen – de udvidede 18 Nyhederne, 19 Nyhederne og 22 Nyhederne med Poul Erik Skammelsen – er gået frem målt på især share, men også i absolutte seertal.

Det er lykkedes, selv om den generelle tv-sening har været lidt vigende, og selv om hovedkanalen i første halvår har en lille nedgang i share. 

- I Nyhedsafdelingen er der arbejdet med redaktionel udvikling af alle vores store udsendelser. Et af de nye tiltag, som er blevet godt kendt og meget rost, er de faste indslag ’19inspiration’, der fortæller om ting, der lykkes og går godt, siger Anne Engdal Stig Christensen.

Samtidig roser indholdsdirektøren det styrkede samarbejde på tværs i nyhedsorganisationen, som betyder, at store dagsordener foldes bedre ud på TV 2 NEWS, digitalt og på TV 2 i både nyhedsudsendelser og i flere tilfælde også i dokumentarprogrammer.

- Vi har fået meget ud af at arbejde mere systematisk med synergier på alle platforme, siger Anne Engdal Stig Christensen.

Billede {0} af {1}